Της Κατερίνας Μυλωνά

Για έλλειψη οργάνωσης όσο αφορά στα εικαστικά δρώμενα του Ηρακλείου κάνει λόγο ο ζωγράφος και αγιογράφος, Μάριος Παπουτσάκης, ο οποίος ελπίζει πως μέσα από το δίκτυο εικαστικών μπορεί να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν στην πόλη μας.

Ο Μ. Παπουτσάκης αναφέρει πως στην πόλη μας δεν προσφέρονται αρκετοί χώροι για να εκθέσει ένας καλλιτέχνης τη δουλειά του ενώ όσο αφορά στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου υποστηρίζει πως για να πάρει κάποιος άδεια να χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη αίθουσα πρέπει να περάσει από χρονοβόρες διαδικασίες. «Στο δίκτυο συνασπιστήκαμε σαν ομάδα μήπως μπορέσουμε να βρούμε κάποιους χώρους», προσθέτει. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει δει αποτελέσματα από τη δημιουργία του δικτύου αφού λόγω του μεγάλου αριθμού των μελών του είναι δύσκολη η λήψη οποιασδήποτε απόφασης. Ο ίδιος, όμως, θεωρεί τυχερό τον εαυτό του που είναι μέλος του δικτύου αφού ως νεότερος και σε ηλικία μπορεί να μάθει πολλά από την εμπειρία των παλαιότερων. Ακόμα, έχει ήδη συμμετάσχει σε μια ομαδική έκθεση που είχε πραγματοποιηθεί και ο κόσμος είχε την ευκαιρία να δει ένα μικρό έστω κομμάτι της δουλειάς του, κάτι που, όπως λέει, δε θα μπορούσε εύκολα να γίνει σε ατομική έκθεση αφού δε δίνονται πολλές ευκαιρίες για να εκθέσει κανείς τα έργα του στο Ηράκλειο.

Όσο αφορά στη γενικότερη εικόνα που έχει αποκομίσει από τα πολιτιστικά δρώμενα του Ηρακλείου, θεωρεί πως στα εικαστικά δε δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα από τους αρμοδίους, σε αντίθεση με το τι συμβαίνει στο χώρο της μουσικής και του θεάτρου, χωρίς, φυσικά, να θέλει να υποβαθμίσει τις συγκεκριμένες τέχνες. «Η πρώτη επαφή με την τέχνη που έχουμε από μικρή ηλικία δεν είναι τόσο με το τραγούδι και το θέατρο αλλά με τη ζωγραφική, είμαι, βέβαια, ο ίδιος ζωγράφος, αλλά θεωρώ πως πιο ωραία εκφράζεται κανείς μέσα από τη ζωγραφική», αναφέρει.

«Στα εικαστικά βλέπω μονάχα λίγες, μεμονωμένες και πολλές φορές ατομικές προσπάθειες», αναφέρει και προσθέτει πως θα ήταν πολύ θετικό να δημιουργηθεί ένας πολυχώρος, όπου θα γίνονταν εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις. Παράλληλα, θεωρεί πως μια καλή κίνηση που θα μπορούσε να κάνει ο δήμος θα ήταν η διοργάνωση διαγωνισμών όπου θα μπορούσαν να συμμετέχουν καλλιτέχνες.



Ποιος είναι



Στο εργαστήριο του κ.Αζαρία Μαδανιάν άρχισε τα πρώτα μαθήματα ελευθέρου σχεδίου και στην συνέχεια στο εργαστήρι ελευθέρου σχεδίου της κ.Ελευθερίας Ποδηματά παράλληλα με τα μαθήματα Βυζαντινής Αγιογραφίας στο πολιτιστικό κέντρο νεότητας Αγ. Τίτου. Το καλοκαίρι του 1991 δουλεύει ως βοηθός αγιογράφου και συνεχίζει την μαθητεία του δίπλα στον γνωστό Ηρακλειώτη αγιογράφο, Μιχάλη Βασιλάκη. Το καλοκαίρι του 1992 παρακολουθεί μαθήματα ελευθέρου σχεδίου στο εργαστήρι του γλύπτη Νίκου Στέφου, στην Αθήνα, για τα επόμενα τρία χρόνια. Το Σεπτέμβριο του 1996 γράφεται στην σχολή γραφίστικης Α.Κ.Τ.Ο. και παρακολουθεί μαθήματα γραφίστικης, γραμμικού σχεδίου (αρχιτεκτονικού), διακόσμηση εσωτ. Χώρων, Design, και χρήση computer με εφαρμογές σε προγράμματα 2 και 3 διαστάσεων (2D και 3D). Το 1997 εισάγεται στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών και στο εργαστήριο του Δημήτρη Μυταρά, από το οποίο αποφοίτησε το 2002. Παράλληλα με την ζωγραφική, σπούδασε νωπογραφία και φορητή εικόνα με καθηγητή τον κ. Σώζο Γιαννούδη, καθώς και ψηφιδωτό με την κ. Δάφνη Αγγελίδου. Παρακολούθησε επίσης μαθήματα διδασκαλίας Ιστορίας της Τέχνης, μαθήματα Ιστορίας της Αρχιτεκτονικής, Φιλοσοφίας και Αισθητικής, Υλικών και Τεχνολογίας Υλικών, Φωτογραφίας, καθώς και Στοιχεία Γραφικών Τεχνών.

Έχει λάβει μέρος σε πολλούς διαγωνισμούς ζωγραφικής, σχεδίου κ.α, ενώ έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα και στο Ηράκλειο. Ασχολείται επαγγελματικά με την ζωγραφική και την αγιογραφία ενώ διδάσκει εικαστικά σε σχολεία. Φορητές εικόνες του και έργα ζωγραφικής του, ανήκουν σε πολλές ιδιωτικές συλλογές.

Νεκρή φύση, προσωπογραφίες και πορτρέτα κυριαρχούν στους πίνακές του ενώ έχει δουλέψει αρκετά πάνω στα θέματα «τσαλακωμένο χαρτί» και το «πέρασμα του χρόνου».