Σημαντικά είναι τα κενά στις γνώσεις των φοιτητών που έχουν δημιουργηθεί από τις τάξεις του Λυκείου και οι πανεπιστημιακοί καλούνται να καλύψουν στις παραδόσεις τους. Η διδασκαλία στις σχολικές αίθουσες και στα φροντιστήρια προσανατολίζεται στις Πανελλαδικές εξετάσεις με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι να μην κατανοούν σε βάθος ο,τι μαθαίνουν. Το ζητούμενο, για να έχουμε υψηλού επιπέδου φοιτητές, είναι η αλλαγή στο σύστημα των εξετάσεων και της διαδικασίας επιλογής των σχολών φοίτησης.

Τα παραπάνω επισημαίνουν στην «Π» δύο καθηγητές του Πανεπιστημίου Κρήτης.