Πριν από λίγους κιόλας μήνες όποιος αγόραζε αυτοκίνητο και ήθελε να το ταξινομήσει έπρεπε να βάλει…μέσον για να πάρει γρήγορα τις πινακίδες. Τώρα η κρίση φέρνει αναδουλειές και οι πινακίδες δίδονται σχεδόν αυθημερόν! Οι νέες ταξινομήσεις έχουν πέσει κατακόρυφα όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία του 2009 και το Μηχανολογικό Ηρακλείου όχι μόνο δεν πιέζεται, αλλά βγάζει και άνετα όλες τις εργασίες του! Και οι μήνες που έπονται είναι χειρότεροι καθώς θα καταγραφούν τα στοιχεία και για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα που στο Ηράκλειο κάθε χρόνο ήταν πολλά…

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η πτώση που καταγράφουν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ξεπερνά το 40% συνολικά με μεγαλύτερη εκείνη στα φορτηγά αυτοκίνητα. Η πτώση του Ιανουαρίου με τον αντίστοιχο μήνα του 2008 για τα επιβατικά αυτοκίνητα είναι της τάξης του 34,3%, ενώ η κρίση ακούμπησε ακόμη και τα δίκυκλα που συνήθως είναι μια κάποια λύση σε τέτοιες περιόδους ύφεσης…

«Όντως τα στοιχεία μας δείχνουν μία κάθετη πτώση των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων που σημαίνει ότι έχουν πέσει και οι πωλήσεις κατακόρυφα» είπε στην «Π» η αρμόδια αντινομάρχης κ.Μαρία Πετρακογιώργη που τονίζει ότι «ίσως η κρίση δεν έχει φανεί σε όλο το μέγεθός της».

Τον περυσινό Ιανουάριο αγοράστηκαν και ταξινομήθηκαν 249 δίκυκλα και τώρα 238 ενώ υποτίθεται ότι συνεχώς βγαίνουν νέα μοντέλα, το κυκλοφοριακό πρόβλημα οξύνεται και φυσικά μια μοτοσυκλέτα είναι πιο οικονομική από ένα αυτοκίνητο. Και όμως πάλι οι καταναλωτές κρατήθηκαν και δεν πήγαν καν στα δίκυκλα!

Στα επιβατικά η μείωση είναι τεράστια και φτάνει το 35% περίπου. Μόλις 518 αυτοκίνητα καινούργια αγοράστηκαν και ταξινομήθηκαν τον Ιανουάριο του 2009 έναντι 789 το 2008.

«Δεν θέλω να γίνω μάντης κακών, αλλά τους επόμενους μήνες τα πράγματα ίσως είναι χειρότερα διότι τότε ήταν που αγόραζαν και τα ενοικιαζόμενα που πολλαπλασίαζαν τις ταξινομήσεις. Με ενδεχόμενη κρίση στον τουρισμό δεν ξέρω πού θα πάνε κι αυτές οι αγορές» τονίζει η αντινομάρχης που προσθέτει ότι σε αυτή την μείωση σημαντικό ρόλο θα παίξει και η αγορά αγροτικών αυτοκινήτων.

«Στα επιβατικά υπολογίζονται και τα αγροτικά μέχρι 3,5 τόννων και εκεί ίσως θα δούμε μειώσεις μεγάλες με τις δυσκολίες που έχουν οι αγρότες μας” τόνισε.

Στα φορτηγά η μείωση πάντως ήταν ακόμη μεγαλύτερη καθώς τα καινούργια φορτηγά που αγοράστηκαν ήταν 169 έναντι 25 το 2008!



Οι μεταβιβάσεις



Σε καλύτερο επίπεδο κρατήθηκαν οι μεταβιβάσεις των παλιών οχημάτων καθώς φαίνεται ότι οι περισσότεροι προτίμησαν να βολευτούν με κάτι φτηνότερο και ας είναι και μεταχειρισμένο.

Αλλά κι εδώ στα επιβατικά αυτοκίνητα η πτώση των μεταβιβάσεων είναι της τάξης του 21% καθώς μεταβιβάστηκαν μόλις 961 από τα 1215 περυσι. Στα δίκυκλά μεταχειρισμένα παρατηρήθηκε μία μικρή αύξηση της τάξης του 7,5%, ενώ μεγαλύτερη είναι η αύξηση στα φορτηγά που είναι περίπου 30%.

Στελέχη του Μηχανολογικού είπαν στην “Π” ότι οι μεταβιβάσεις φορτηγών που είναι μεταχειρισμένα δείχνουν και πιο πολύ το μέγεθος της κρίσης καθώς συνήθως σε αυτού του τύπου τα οχήματα που είναι κι επαγγελματικής χρήσεως αγοράζονται καινούργια και σπάνια οι επαγγελματίες πηγαίνουν σε λύση ΄δεύτερο χέρι”.

Όλοι πάντως επισημαίνουν ότι τα δύσκολα θα φανούν όταν μπουν στις ταξινομήσεις τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα καθώς τους επόμενους μήνες η Κρήτη και το Ηράκλειο έσπαγαν το ρεκόρ σε αυτά τα αυτοκίνητα.

«Tώρα θα φανεί πόσο βαθιά θα είναι η κρίση. Τους μήνες Φεβρουάριο μεχρι και Απρίλιο όπου όλα τα γραφεία αγοράζουν καινούργια αυτοκίνητα. Φαίνεται ωστόσο ότι το πρόβλημα θα είναι μεγάλο», λένε.