Ρεπορτάζ Λίνα Λαγουδιανάκη
Σχετικά δύσκολα φαίνεται πως βρήκαν τα θέματα οι μαθητές της Γʼ Λυκείου που το προηγούμενο Σάββατο διαγωνίστηκαν στα μαθηματικά κατεύθυνσης , ενώ πιο εύκολα ήταν τα πράγματα για τους υποψηφίους της θετικής κατεύθυνσης που την ίδια μέρα διαγωνίστηκαν στη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Πολλοί από τους υποψηφίους της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης συνάντησαν δυσκολίες,ενώ άλλοι, καλύτερα προετοιμασμένοι υποστήριξαν ότι τα θέματα των Mαθηματικών είχαν μέτριο βαθμό δυσκολίας και αν κάποιος είχε διαβάσει θα μπορούσε να γράψει ,ακόμα και πολύ καλά. Αντίθετα , περισσότερο ʽομόφωνεςʼ ήταν οι εντυπώσεις των μαθητών που διαγωνίστηκαν το πρωί του Σαββάτου στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, καθώς τα θέματα ήταν εύκολα και δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερα προβλήματα.
“Όχι ιδιαίτερα εύκολαʼʼ χαρακτήρισε τα θέματα η Σοφία Στρατιδάκη, που διαγωνίστηκε το Σάββατο στα Μαθηματικά κατεύθυνσης. Η ίδια συμπλήρωσε: “Έκανα φροντιστήρια απʼ το περασμένο καλοκαίρι, αλλά θεωρώ ότι τα θέματα δεν ήταν ό,τι καλύτερο θα μπορούσε να έχει μπει. Δεν ήταν μεγάλου βαθμού δυσκολίας ,αλλά δεν ήταν και θέματα που θα μπορούσε να λύσει ο καθένας.ʼʼ Η Σοφία πρόσθεσε έπειτα ότι ένας μέτρια προετοιμασμένος μαθητής δε θα μπορούσε να γράψει. ʽʼ Εγώ τα πήγα καλά μόνο στα δυο από τα τέσσερα θέματα. Ελπίζω στα επόμενα μαθήματα να είναι καλύτερα τα πράγματα για να μπορέσω να “επανορθώσω” το σημερινό.ʼʼ Δύσκολα φαίνεται πως βρήκε τα θέματα και η Μαρίνα Φασουλάκη η οποία υποστήριξε ότι μόνο οι πολύ καλά ʽδιαβασμένοιʼ θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν καθώς τα θέματα ήταν σαφή αλλά απαιτητικά. Η ίδια ανέφερε”.
Tα θέματα είχαν κάποιο βαθμό δυσκολίας. Είχα προετοιμαστεί για τις εξετάσεις για ένα χρόνο περίπου. Ένας σχετικά καλά διαβασμένος μαθητής θα τα πήγαινε καλά, εγώ προσωπικά δεν γνωρίζω ακριβώς πώς τα πήγα. Mάλλον μέτριαʼʼ. Ο μαθητής της Γʼ Λυκείου Γιάννης Παπαδογιάννης σχολίασε με τη σειρά του αναφερόμενος στο βαθμό δυσκολίας των θεμάτων των Μαθηματικών κατεύθυνσης ότι τα θέματα δεν είχαν ʽπαγίδεςʼ και ήταν σχετικά εύκολο να γράψει κανείς πάνω από τη βάση. Ο ίδιος συνέχισε: “Αν κάποιος είχε διαβάσει θα μπορούσε να γράψει ικανοποιητικά. Ένας μέτρια διαβασμένος μαθητής θα μπορούσε να πιάσει έστω τη βάση. Προσωπικά δε διάβαζα υπερβολικά για τις πανελλαδικές. Τον τελευταίο όμως καιρό διάβαζα εντατικότερα. Νομίζω ότι με μια σωστή προετοιμασία και ένα συστηματικό διάβασμα θα μπορούσε κανείς αν μη τι άλλο να γράψει τουλάχιστον για “10”. Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης στη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Τα θέματα ήταν κατανοητά και το απόσπασμα από το ʽΌνειρο στο κύμαʼ του Αλ. Παπαδιαμάντη δεν αποτέλεσε έκπληξη για αυτούς. Η μαθήτρια της Γ Λυκείου Λίνα Μαρκάκη που διαγωνίστηκε το Σάββατο στο μάθημα αυτό είπε: “Τα θέματα δεν ήταν ούτε πολύ δύσκολα ούτε πολύ εύκολα. Κάποια παιδιά δυσκολεύτηκαν λίγο στην ερώτηση Β2 γιατί δεν ήταν σαφώς διατυπωμένη και δε μπορούσαν να καταλάβουν τι ζητούσε. Το απόσπασμα που μας έβαλαν από το ʽΌνειρο στο κύμαʼ ήταν εύκολο και έβαλαν και εύκολο παράλληλο κείμενο. Ένας μέτρια προετοιμασμένος πάντως μαθητής θα μπορούσε να γράψει. Θεωρώ ότι τα πήγα αρκετά καλά.ʼʼ