Ανακοίνωση για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, όπου διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι των ημερήσιων λυκείων την πρώτη μέρα των εξετάσεων εξέδωσε το Σάββατο η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, απαντώντας σε ερωτήματα των βαθμολογικών Κέντρων. Προηγήθηκε η δημοσιοποίηση ενστάσεων εκ μέρους των φιλολόγων, που διατυπώθηκαν μέσα από άρθρο της Αρετής Σπαχή και του Χρήστου Κάτσικα, οι οποίοι κάνουν λόγο για λανθασμένη διατύπωση του ερωτήματος Β2 στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Το ζήτημα αφορά ερώτηση που ζητούσε από τους υποψήφιους να απαντήσουν ποιo τρόπο πειθούς χρησιμοποιεί ο συγγραφέας (Ευ.Παπανούτσος) στο απόσπασμα του κειμένου που μπήκε στις εξετάσεις και αφορούσε την ψυχική αντοχή των πνευματικών ανθρώπων, να αντeπεξέλθουν στις δυσκολίες. Μαθητές έγραψαν ότι ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τόσο στο συναίσθημα, όσο και τη λογική.

Η Εξεταστική Επιτροπή όμως «θεωρεί ότι η ενδεδειγμένη απάντηση είναι η επίκληση στη λογική». Ωστόσο, οι διορθωτές εξέφρασαν απορίες και ερωτήματα ως προς τον τρόπο βαθμολογίας, ώστε η εξεταστική επιτροπή εξέδωσε νέα οδηγία, στην οποία τονίζει ότι : «Συνεκτιμώντας τη γενική οδηγία ότι «κάθε απάντηση τεκμηριωμένη , είναι αποδεκτή» και λαμβάνοντας υπόψη ότι στο κείμενο χρησιμοποιούνται αρκετές μεταφορές και συναισθηματικά φορτισμένες εκφράσεις ή προτάσεις, κάποιοι θα μπορούσαν να υποστηρίξουν, στεκόμενοι έξω από το καθ' αυτό γράμμα και πνεύμα του σχολικού εγχειριδίου, ότι ο Παπανούτσος χρησιμοποιεί εν μέρει και την επίκληση στο συναίσθημα ως τρόπο πειθούς στο συγκεκριμένο απόσπασμα». Και η οδηγία καταλήγει : «Μπορούν να γίνουν αποδεκτές και απαντήσεις στις οποίες, πέραν της επίκλησης στη λογική γίνεται και τεκμηριωμένη αναφορά και στην επίκληση στο συναίσθημα. Αντίθετα, απαντήσεις οι οποίες αναφέρονται μόνο στην επίκληση στο συναίσθημα, δεν μπορούν να θεωρηθούν ολοκληρωμένες».