
Οι μαθητές ενός σχολείου δεν μαθαίνουν μονάχα γράμματα αλλά προετοιμάζονται για να γίνουν ενεργοί πολίτες στην κοινωνία αύριο. Με σειρά δράσεων το 10° Γυμνάσιο Ηρακλείου κινητοποίησε μαθητές και καθηγητές σε διάφορους τομείς αναδεικνύοντας τα πολύπλευρα ενδιαφέροντά τους.
Για την ανάδειξη του πολιτισμού, της τέχνης και της τεχνολογίας, οι μαθητές παρακολούθησαν κινηματογραφικές ταινίες, σεμινάρια της τέχνης των ψηφιδωτών στον Αρόλιθο, έγιναν εκπαιδευτικές επισκέψεις στα μουσεία της πόλης μας καθώς και στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης στον Αμνάτο Ρεθύμνου, στη Βουλή των Ελλήνων, στο 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.
Το σχολείο μετείχε στο Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ του Δήμου Ηρακλείου, διοργάνωσε σεμινάριο κινηματογράφου στην εκπαίδευση με συμμετοχή πάνω από 30 εκπαιδευτικών, τον 4° διαγωνισμό φωτογραφίας με θέμα «Το νερό».
Έγιναν δράσεις για το περιβάλλον, όπως καθαρισμός της παραλίας της Αμμουδάρας, συμμετοχή στη δράση «Μην ξεχνάς το καπάκι να κρατάς», ανακύκλωση σχολικών βιβλίων και γραφικής ύλης.
Επίσης, στον τομέα της υγείας έγινε ενημέρωση από ειδικούς πάνω σε θέματα Αιμοδοσίας, Αλκοόλ και σεξουαλικής υγείας. Παράλληλα, διοργανώθηκαν εκπαιδευτικά σεμινάρια από σχολικούς συμβούλους διαφόρων ειδικοτήτων, έγινε ενημέρωση μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού από υπεύθυνο του ΚΕΣΥΠ, λειτούργησε σχολική βιβλιοθήκη που ανανεώθηκε με νέους τίτλους βιβλίων. Έγιναν χpιστouγεvvιάτικες, αποκριάτικες εκδηλώσεις.
Το σχολείο συμμετείχε σε σεμινάριο Erasmus+ «Robotics for Schools» στο Μπέρμιγχαμ Αγγλίας και σε σεμινάριο Erasmus+ για «Multicultural Education» στη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας στο πρόγραμμα Me & EU (τριετής σχολική σύμπραξη πέντε ευρωπαϊκών χωρών). Έγιναν επισκέψεις μαθητών και καθηγητών σε Αυστρία και Ισπανία. Το 10° Γυμνάσιο Ηρακλείου απέσπασε το βραβείο Εξαιρετικής Δημιουργίας στον 3ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό "Το σχολείο που ζήσαμε - Το σχολείο που ονειρευόμαστε" με την ταινία "Από το χθες στο σήμερα", το βραβείο Καλύτερης Αφίσας για την Αιμοδοσία από την 7η Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης στις μαθήτριες του τμήματος Α4 της Α' Τάξης. Ο μαθητής της Γ' Τάξης Κατσαμάνης Ανδρέας έλαβε έπαινο για τη συμμετοχή του στον διαγωνισμό φωτογραφίας που διοργάνωσε ο Σύλλογος Επαγγελματιών Φωτογράφων-Εικονοληπτών Κρήτης με θέμα την "Ελιά". Την πρώτη θέση στους σχολικούς αγώνες στην κολύμβηση έλαβαν οι μαθητές Κωνσταντάκη Δέσποινα και Μιχαηλέλλης Θεόδωρος.
Ο σύλλογος καθηγητών του σχολείου μας θα ήθελε να ευχαριστήσει μαθητές και γονείς για τη συνεργασία και το ενδιαφέρον τους που συνετέλεσε στην υλοποίηση όλων αυτών των δράσεων. Η κοινή προσπάθεια μάς δίδαξε να βλέπουμε το σχολείο μας όχι μόνο σαν έναν χώρο «υποχρεωτικής» παραμονής, αλλά σαν ένα σημείο συνάντησης ανθρώπων, μικρών και μεγάλων, που συνεργάζονται πάντα με καλή διάθεση, χιούμορ, επιμονή και πάνω απ'όλα αγάπη για την μάθηση» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

