Του Θάνου Περβολαράκη

Σαράντα χιλιάδες κλήσεις για παραβάσεις του ορίου ταχύτητας στον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης έχουν βεβαιωθεί από το 2013 μέχρι και το 2016 σε οδηγούς που ξεχάστηκαν και πάτησαν λίγο παραπάνω το γκάζι. Οι περισσότερες βεβαιώσεις παραβάσεων αυτής της κατηγορίας αφορούν, σύμφωνα με πληροφορίες, περιπτώσεις που το κοντέρ του οχήματος ξεπέρασε κατά 30 με 40 χιλιόμετρα το επιτρεπτό όριο ταχύτητας.

Είναι εξίσου εντυπωσιακό ότι το «ρεκόρ» υπερβολικής ταχύτητας που καταγράφηκε στον ΒΟΑΚ αφορούσε αυτοκίνητο που η ταχύτητά του ήταν 230 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ενημέρωσης, την τελευταία τριετία το τμήμα της εθνικής οδού στο ύψος της Σούδας και του Ταυρονίτη έχουν δώσει τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, ενώ παλαιότερα το πιο επικίνδυνο σημείο ήταν η περιοχή του Φόδελε.

Στο τμήμα του νομού Χανίων που έχει αυτή την αρνητική πρωτιά κατά μέσο όρο σημειώνονται δύο με τρία δυστυχήματα κάθε χρόνο.

Μείωση των τροχαίων

Από το 2009 μέχρι και το 2016, σε σύνολο δηλαδή οχταετίας, σε όλο τον ΒΟΑΚ σημειώθηκαν 282 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, 134 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, 76 άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά και 271 άτομα ελαφρά.

Αναλυτικότερα: το 2009 σημειώθηκαν 62 τροχαία με 25 νεκρούς, 19 σοβαρά τραυματίες και 84 άτομα που τραυματίστηκαν ελαφρά.

Το 2010 είχαμε 66 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, 22 άτομα έχασαν τη ζωή τους, 20 συμπολίτες μας τραυματίστηκαν σοβαρά και 57 πιο ελαφρά.

Την επόμενη χρονιά καταγράφηκαν 62 τροχαία με 24 νεκρούς, 14 βαριά τραυματίες και 68 άτομα που τραυματίστηκαν ελαφρά.

Κατακόρυφη μείωση των τροχαίων παρατηρείται το 2012, έτος που αρχίζει να λειτουργεί η Τροχαία ΒΟΑΚ. Συγκεκριμένα, εκείνη τη χρονιά σημειώθηκαν 18 τροχαία με 12 νεκρούς, 7 βαριά και 13 ελαφρά τραυματίες.

Το 2013 τα τροχαία στον ΒΟΑΚ ήταν 22, οι νεκροί 12, οχτώ οι βαριά τραυματίες και 14 οι ελαφρά τραυματισμένοι.

Την επόμενη χρονιά καταγράφηκαν 15 τροχαία, 14 άνθρωποι σκοτώθηκαν, τέσσερις τραυματίστηκαν βαριά και οχτώ πιο ελαφρά.

Το 2015 τα τροχαία ατυχήματα ήταν 17, οι νεκροί 13, οι βαριά τραυματίες δύο και 14 άτομα τραυματίστηκαν ελαφρά.

Πέρυσι σημειώθηκαν 20 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα με 12 νεκρούς, δύο σοβαρά τραυματίες και 13 ελαφρύτερα.

Ο μέσος όρος της οχταετίας αυτής είναι 35 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα το χρόνο, με 17 νεκρούς, 10 σοβαρά τραυματίες και 34 άτομα που τραυματίστηκαν πιο ελαφρά.

Συγκρίνοντας το μέσο όρο της οχταετίας σε σχέση με το 2016, παρατηρείται μείωση των τροχαίων σε ποσοστό 45%

Περισσότερα οχήματα φέτος

Οι διάσπαρτες κάμερες που υπάρχουν κατά μήκος του ΒΟΑΚ καταγράφουν όλα τα οχήματα που κινούνται όλο το 24ωρο.

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι φέτος κινήθηκαν μέχρι στιγμής περισσότερα οχήματα σε ποσοστό 25% με 30% σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.

Τα περισσότερα οχήματα περνούν από την εθνική στο ύψος του Κοκκίνη Χάνι και από την περιοχή του Πετρέ στο Ρέθυμνο.

Ο μέσος όρος από τις μετρήσεις που είχαν γίνει τα προηγούμενα χρόνια, είχε προκύψει ότι καθημερινά από τα δύο αυτά σημεία περνούσαν κάθε μέρα την καλοκαιρινή περίοδο 15 χιλιάδες αυτοκίνητα.

­Φέτος υπάρχουν μετρήσεις- εκτιμήσεις που αναφέρουν ότι τα οχήματα στα σημεία αυτά θα είναι περίπου 20 χιλιάδες.

Στον αντίποδα, η μικρότερη διέλευση οχημάτων τους θερινούς μήνες καταγράφεται μετά τον Άγιο Νικόλαο, στην Παχιά Άμμο και στο Καλό Χωριό.