Πολύ υψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Μεταφορών βρίσκεται η αναβάθμιση του βόρειου οδικού άξονα, που αναμένεται να κοστίσει περίπου 1,3 δια. μαζί με τις απαλλοτριώσεις. Όπως όλα δείχνουν, τα αρμόδια στελέχη του Υπουργείου, που έχουν στα χέρια τους ανάλυση κατάστασης και σχετικές εισηγήσεις αναβάθμισης, θα προχωρήσουν σε παραχώρηση του έργου και όχι σε σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, η οποία και βρίσκεται εκτός πεδίου εφαρμογής του σχετικού νόμου.

Η αναβάθμιση δε αναμένεται εκτός απροόπτου να αφορά το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος. Η επιλογή αυτή βασίζεται στις αναλύσεις κίνησης που έχει στη διάθεσή του το Υπουργείο, σύμφωνα με τις οποίες τα τμήματα που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση βρίσκονται σε Χερσόνησο, Σούδα, παραλία Κουρνά και Σταυρωμένο.