Δεν έλειψαν οι αντιδράσεις από την ενημερωτική συνάντηση του ΣαββάτουΔεν έλειψαν οι αντιδράσεις από την ενημερωτική συνάντηση του Σαββάτου

Για τέσσερις ώρες το στέλεχος του Υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης και ο περιβαλλοντολόγος και επικεφαλής της περιβαλλοντολογικής ομάδας του νέου αεροδρομίου Καστελλίου, Σπυρίδων Παπαγρηγορίου, απαντούσαν στις καταιγιστικές ερωτήσεις και στις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής και φορέων για τη νέα πραγματικότητα που δημιουργεί στην περιοχή η κατασκευή του νέου αεροδρομίου, στο πλαίσιο ενημερωτικής ημερίδας του Δήμου Μινώα Πεδιάδος που πραγματοποιήθηκε προχθές.

Σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης την οποία συντόνιζε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Γιώργος Καλογεράκης εκφράστηκε η αγωνία, η αγανάκτηση αλλά και οι σοβαρότατοι προβληματισμοί ακόμα και από τους πιο μετριοπαθείς σε σχέση με τη δρομολόγηση του έργου.

Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου ανακοίνωσε ότι μέσα στον Φλεβάρη του 2018 αναμένεται να έχει εγκατασταθεί ο εργολάβος και να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες διαμόρφωσης. Σε ό,τι αφορά την πληρωμή των απαλλοτριώσεων τονίσθηκε ότι θα έχουν κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων στα τέλη του Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου.

Στην ημερίδα που διοργάνωσε ο Δήμος ήταν δεκάδες οι πολίτες οι οποίοι με πλακάτ στα χέρια ζητούσαν να μπει φραγμός στο έργο αυτό το οποίο θα έχει καταστροφικές συνέπειες στην περιοχή.

Εκτός από τα τεράστια περιβαλλοντικά προβλήματα που δημιουργούνται στην περιοχή, τη μετεγκατάσταση οικισμών, την αποψίλωση 200.000 ελαιόδεντρων της περιοχής, τον θόρυβο και τα καυσαέρια εξέφρασαν την αγωνία τους για το μέλλον μιας περιοχής που αλλάζει δομικά σε σχέση με τις χρήσεις γης την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Όπως εξήγησαν οι κάτοικοι τα χρήματα τα οποία θα δοθούν για την απαλλοτρίωση των χωραφιών που έχουν ελαιόδεντρα, ουσιαστικά δεν μπορούν να καλύψουν την πραγματική αξία του αγροτεμαχίου. Διότι στην τελική τιμή αποπληρωμής του λιόφυτου, δεν συνυπολογίζεται η αξία που θα αποφέρει στον ιδιοκτήτη του εάν συνεχίσει να το καλλιεργεί και τα επόμενα χρόνια.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες των αγροτεμαχίων όχι μόνο δεν εισπράττουν την πραγματική αξία των χωραφιών τους, αλλά και την προοπτική να ζήσουν τις οικογένειές τους μέσα από την καλλιέργεια της γης.

Κάποιοι κάτοικοι σχολίασαν σκωπτικά το γεγονός ότι τέτοιας βαρύτητας θέματα συζητιούνται μετά τη δημοπράτηση του έργου, ενώ αρνητική για την κατασκευή του αεροδρομίου ήταν και η τοποθέτηση της εκπροσώπου του τοπικού παραρτήματος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων τονίζοντας ότι πλήθος των αρχαιολογικών θησαυρών της περιοχής θα καταστραφούν.

Έντονα ερωτήματα τέθηκαν και σε σχέση με τον θόρυβο που θα προκαλείται από την κίνηση των αεροπλάνων που, σύμφωνα με τον μελετητή, αντιμετωπίζεται με τη χρήση διπλών τζαμιών στα σπίτια.

Επίσης τέθηκε και το ζήτημα του καυσαερίου για το οποίο ο μελετητής ισχυρίστηκε ότι τα σύγχρονα αεροπλάνα έχουν πολύ μικρότερη επιβάρυνση από ό,τι θα έχει ο συνδετήριος δρόμος του αεροδρομίου.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Ζαχαρίας Καλογεράκης έθεσε το ζήτημα των απαλλοτριώσεων και της χωροταξικής μελέτης της περιοχής. Επίσης έθεσε και το ζήτημα των ανταποδοτικών τελών που διεκδικεί ο Δήμος τα οποία αντιστοιχούν στο 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων της εταιρείας που θα έχει την εκμετάλλευση του αεροδρομίου.