Μεγαλύτερο το πρόβλημα τις Πέμπτες και τις ΚυριακέςΜεγαλύτερο το πρόβλημα τις Πέμπτες και τις Κυριακές

Του Γιάννη Ζωράκη

Θα πρέπει πια να το πάρουμε απόφαση. Το Ηράκλειο θα εξυπηρετεί εκατομμύρια τουριστών σε κάθε καλοκαιρινή περίοδο, χωρίς να διαθέτει τις απαιτούμενες υποδομές στην κατʼ εξοχή πύλη εισόδου, που είναι το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που γίνονται από τη διοίκηση, αλλά και την Τροχαία, αναφορικά με τις συνθήκες εκτός αεροδρομίου, η κατάσταση παραμένει στάσιμη, με πολύ μικρά περιθώρια εξέλιξης, κυρίως λόγω του τουρισμού που έχει επιλέξει η Κρήτη να υπηρετεί. Κι αυτό γιατί το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» εξυπηρετεί κατά κανόνα πτήσεις τσάρτερ.

Οι τουριστικοί πράκτορες, προκειμένου να κρατήσουν τους τουρίστες Σαββατοκύριακα και να τους «διώξουν» την ώρα του check out από τα ξενοδοχεία, έχουν πουλήσει πακέτα, τα οποία δημιουργούν μια υπερδιόγκωση πληθυσμού τουριστών στο αεροδρόμιο, κατά βάση Πέμπτη και Κυριακή.

Αυτό το γεγονός έχει ως συνέπεια να δημιουργείται το απόλυτο κομφούζιο στο αεροδρόμιο, ειδικά τις δύο αυτές ημέρες και στον χώρο στάθμευσης των λεωφορείων να φιλοξενούνται έως και 80 λεωφορεία, τη στιγμή που οι υφιστάμενες καταγεγραμμένες θέσεις είναι μόλις 44.

«Το πρόβλημα εντοπίζεται σε 12 Πέμπτες και 12 Κυριακές όλο τον χρόνο» αναφέρει ο αερολιμενάρχης Γιώργος Πλιάκας, ο οποίος διευκρινίζει πως ούτε σε υπερσύγχρονα διεθνή αεροδρόμια που εξυπηρετούν πτήσεις charters δεν υπάρχουν προβλέψεις για εξυπηρέτηση 80 – 100 λεωφορείων που φθάνουν στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» σε ώρες αιχμής.

«Έχουμε επιλέξει ως νησί να θέλουμε τον τουρισμό των charters που από την πύλη εξόδου του αεροδρομίου μπαίνει σε ένα λεωφορείο, πηγαίνει στο ξενοδοχείο του κι επιστρέφει στο αεροδρόμιο ξανά» αναφέρει ο κ. Πλιάκας.

Διαφοροποιημένη εικόνα πάνω στο ζήτημα των σταθμεύσεων λεωφορείων στο αεροδρόμιο, έχει ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Προστασίας από τα Τροχαία Ατυχήματα, Γιάννης Λιονάκης.

Ο κ. Λιονάκης αναγνωρίζει καλή πρόθεση στη διοίκηση του αεροδρομίου, καθώς και την καταβολή σημαντικών προσπαθειών αναβάθμισης του «Νίκος Καζαντζάκης». Υποστηρίζει ωστόσο πως η εικόνα με 80 λεωφορεία εντός του αερολιμένα και με λεωφορεία τα οποία περιμένουν εκτός αυτού, δημιουργεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος.

Τη δική του προσέγγιση στα γενικότερα προβλήματα του αεροδρομίου δίνει ο διοικητής της Τροχαίας Ηρακλείου κ. Μανώλης Ζαϊμάκης. Όπως επισημαίνει ο διοικητής, η Τροχαία ήδη παρεμβαίνει στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της και έχει αυξημένα αντανακλαστικά ειδικότερα τους καλοκαιρινούς μήνες που τα προβλήματα είναι τεράστια.

Ο ίδιος κάνει σαφές πως σε αυτή τη φάση μοναδική λύση για τη βελτίωση της κατάστασης στο αεροδρόμιο, θα ήταν ο αποκλεισμός εισόδου από την Ικάρου και η είσοδος από τον Βόρειο Οδικό Άξονα. Ο κ. Ζαϊμάκης υποστηρίζει πως με αυτό τον τρόπο θα αποφεύγονταν μια γενικότερη συμφόρηση που επηρεάζει και την πόλη ως το ύψος της Αλικαρνασού, αλλά και θα έλυνε πολλαπλά ζητήματα.

Το συγκεκριμένο θέμα ωστόσο, παρά τις καλές προθέσεις παραμένει ανεπίλυτο εδώ και χρόνια. Την ίδια στιγμή, η παραχώρηση χώρου στην πρώην ΜΟΜΑ και οι διελεύσεις από οδούς πάνω από αυτή, μένουν μόνο στα χαρτιά με τα προβλήματα να συζητούνται χρόνια, αλλά να μην επιλύονται ποτέ.

Στο μεταξύ, οι οδηγοί των λεωφορείων συνωστίζονται σε έναν πολύ μικρό χώρο στάθμευσης, εναλλακτικές δεν υπάρχουν και η Κρήτη αυξάνει τις πληρότητές της διαρκώς από τουρίστες που τα μόνα πράγματα που βλέπουν είναι η διαδρομή ως τα ξενοδοχεία και οι εγκαταστάσεις που υπάρχουν μέσα σε αυτά.