Του Κώστα Μπογδανίδη

Τα δυο πόδια σε ένα παπούτσι έχει βάλει στους υπουργούς του και στα εμπλεκόμενα υπουργεία ο Αλέξη Τσίπρας για να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τα έργα στην Κρήτη. Στόχος του Μεγάρου Μαξίμου εδώ και καιρό είναι μια επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κρήτη- είναι και βουλευτής Ηρακλείου εδώ και ένα χρόνο και …δεν έχει εμφανιστεί- η οποία να συνδυαστεί με ανακοινώσεις.

Ο κ. Τσίπρας μετά την προσωπική παρέμβαση που έκανε για να προχωρήσουν τα μεγάλα έργα και οι οδικοί άξονες στην ηπειρωτική χώρα ζήτησε να τρέξουν και τα έργα στην Κρήτη. Τα οποία είναι συγκεκριμένα και απαιτούν συγκεκριμένες κινήσεις και αποφάσεις.

“Φυσικά δεν θα έχουμε βόρειο οδικό άξονα ή Καστέλλι , αλλά πρέπει να έχουν μπει σε μια ρότα” έλεγε στην “Π” κυβερνητικό στέλεχος που γνωρίζει καλά τι γίνεται στο Μέγαρο Μαξίμου και την απόφαση του πρωθυπουργού να προχωρήσουν:

-Ο ΒΟΑΚ που εξήγγειλε ο ίδιος για μετά το 2020

-Το αεροδρόμιο Καστελλίου για το οποίο προσωπικά διαπραγματεύτηκε με τους Κινέζους στο πρόσφατο ταξίδι του

-Ανοιχτά ζητήματα στη δημόσια υγεία

-Έργα που μπορούν να είναι άμεσα ολοκληρωμένα όπως το φράγμα Αποσελέμη και ο δρόμος της Μεσαράς.

“Με την υπογραφή της σύμβασης στο δρόμο της Μεσαράς έχουμε το πρώτο δείγμα, το είπε και ο Σπίρτζης ότι ο Τσίπρας θα εγκαινιάσει το έργο, το ίδιο με το φράγμα, το ίδιο και με τα νοσοκομεία που έχουν μπει σε μια ρότα” λέει το κυβερνητικό στέλεχος.

Τι τους στριμώχνει; Να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για τον ΒΟΑΚ (εκεί πλέον ακούνε τον περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη για ρήτρα διαθεσιμότητας) με την προκήρυξη της στρατηγικής μελέτης και να έχουν δημοπρατήσει το αεροδρομιο Καστελλίου.

“Εάν δεν γίνει η δημοπράτηση του αεροδρομίου τώρα τον Σεπτέμβριο τι θα έρθει να πει ο Τσίπρας;” αναρωτιούνται, αλλά δηλώνουν σίγουροι ότι θα γίνει- ήδη ετοιμάζουν τιμές για τις απαλλοτριώσεις, λένε.

“Ένας από τους λόγους που δεν ήρθε και το καλοκαίρι ο Τσίπρας στην Κρήτη, όπως είχε διαρρεύσει, ήταν και το ότι αυτά δεν είχαν προχωρήσει- τι να ρχόταν να κάνει”; αναφέρουν.

Σε αυτή τη λογική κινήθηκε και ο κ.Σταθάκης στην συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε χθες στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης.

“Τον Σεπτέμβριο εκτιμά η κυβέρνηση ότι θα ξεκινήσει η μελέτη στρατηγικό σχεδιασμού για τον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης με στόχο να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν ώστε να προχωρήσει συνολικά το έργο της ανακατασκευής του δρόμου” τονισε ο υπουργός.

Ειδικότερα για τον ΒΟΑΚ, ο κ. Σταθάκης υπενθύμισε την πρωθυπουργική δέσμευση ότι θα πρέπει το έργο να ολοκληρωθεί μέχρι το 2022-2023 και υπογράμμισε τη βούληση της κυβέρνησης να αντιμετωπιστεί το ζήτημα του ΒΟΑΚ ως ένα ενιαίο έργο.

«Μέχρι σήμερα ο ΒΟΑΚ φτιάχνεται τμήμα – τμήμα με τρόπους και διαδικασίες όχι εξαιρετικά αποτελεσματικές και καλύπτει μόνο ένα πολύ μικρό έως πάρα πολύ μικρό ποσοστό του έργου. Άρα η προσέγγιση η δική μας είναι πρώτον να γίνει η στρατηγική μελέτη η οποία θα αντιμετωπίσει ενιαία το έργο, θα επιλύσει τα προβλήματα νέων και παλιών χαράξεων, θα προσδιορίσει το οικονομικό αποτύπωμα – κόστος του έργου και ορισμένες στοιχειώδεις οικονομικές προδιαγραφές κ.λπ.» τόνισε ο κ. Σταθάκης.

Πρόσθεσε ακόμα τη σημασία που έχει το έργο να αντιμετωπιστεί ως ενιαίο και να διεκδικηθεί ενιαία χρηματοδότηση για την πραγματοποίησή του, ενώ έθεσε ένα χρονοδιάγραμμα 4 ετών για την ολοκλήρωσή του.

Ερωτηθείς για τη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού ανέφερε ότι τα 3 εκατ. ευρώ που απαιτούνται είναι εξασφαλισμένα και η μελέτη θα ξεκινήσει άμεσα.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ Φ. Καζάσης μιλώντας στους δημοσιογράφους αναφέρθηκε στη μελέτη για το κομμάτι του ΒΟΑΚ Καλύβες – Άγιοι Πάντες και πρόσθεσε ότι για καθαρά διαχειριστικούς λόγους η μελέτη βρίσκεται σε αυτή τη φάση στο Υπουργείο Υποδομών. «Αναμένεται η έγκριση του συγκριτικού πίνακα που αφορά το έργο ώστε να μπορέσει να προχωρήσει» σημείωσε ο κ. Καζάσης και συμπλήρωσε ότι το εν λόγω έργο δεν ανήκει στα υπό ένταξη έργα στο νέο ΣΕΣ, αλλά μαζί με 4-5 ακόμα μελέτες που αφορούν άλλα σημεία του ΒΟΑΚ σε όλη την Κρήτη βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ωρίμανσης. Συνεχίζοντας ο κ. Καζάσης αναφέρθηκε στη σημασία της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού ώστε να προχωρήσει συνολικά το έργο του ΒΟΑΚ.

Ο δήμαρχος Αποκορώνου Χ. Κουκιανάκης αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα υλοποίησης της μελέτης Καλύβες – Άγιοι Πάντες (μήκους 8 χλμ με προϋπολογισμό 60 εκατ. ευρώ) υπογραμμίζοντας την επικινδυνότητα που υπάρχει στο συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου.

«Εκφράζουμε ως δημοτική αρχή την αγωνία μας και προσπαθούμε να ανασύρουμε μελέτες που είναι “μουχλιασμένες” στα συρτάρια των υπουργείων», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Κουκιανάκης.