Της Λίλιαν Δαφερμάκη

Νέο κυκλοφοριακό έμφραγμα αναμένεται σήμερα στην πόλη, καθώς δρομολογείται ο αποκλεισμός του ενός τμήματος της λεωφ. Πλαστήρα, προκειμένου να διορθωθούν οι αστοχίες του κυβόλιθου που έχει τοποθετηθεί ακριβώς μπροστά από το Πολιτιστικό Κέντρο.

Είναι η τρίτη φορά που ανασκάπτεται το συγκεκριμένο σημείο και μάλιστα για τον ίδιο λόγο, γεγονός που εγείρει σοβαρά ερωτηματικά για την ποιότητα κατασκευής του έργου, καθώς το πουλόβερ της ανάπλασης έχει αρχίσει να ξηλώνεται πριν ακόμα παραδοθεί, όπως αποδείχτηκε με τον κυβόλιθο που τοποθετήθηκε και που εμφανίζει σωρεία κακοτεχνιών. Και βέβαια δεν είναι το μόνο σημείο στο οποίο απαιτείται παρέμβαση, καθώς όπως παραδέχεται ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Χάρης Μαμουλάκης, διαπιστώνεται πρόβλημα και στο τμήμα του δρόμου όπου έχει τοποθετηθεί κυβόλιθος κάτω ακριβώς από την πύλη Ιησού και συγκεκριμένα στο ρεύμα της εξόδου από την πόλη. Όπως όλα δείχνουν, αυτό θα είναι το επόμενο μέτωπο που θα ανοίξει, καθώς, όπως εξηγεί ίδια διαδικασία θα επαναληφθεί όσες φορές χρειαστεί μέχρι να γίνει σωστή αποκατάσταση του κυβόλιθου. Ο ίδιος τονίζει με νόημα ότι θα είναι αμείλικτος σε ό,τι αφορά την ποιότητα κατασκευής του έργου το οποίο δεν πρόκειται να παραλειφθεί, εάν δεν υπάρχει πλήρης αποκατάσταση όλων των κακοτεχνιών που καταγράφονται, ενώ σημειώνει ότι δρομολογούνται με ευθύνη του εργολάβου και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση του Δήμου.

Ειδικότερα όπως αναφέρει σε δηλώσεις του στην “Π”, “επειδή ο στόχος μας δεν είναι απλά να «εκτελούμε εργασίες», αλλά να κατασκευάσουμε λειτουργικά και άρτια τεχνικά έργα που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών του Ηρακλείου, προχωρήσαμε με δαπάνες του εργολάβου για 3η φορά σε παρεμβάσεις στη λ. Πλαστήρα, για να αποκατασταθούν ορισμένες αστοχίες που διαπιστώσαμε. Η φιλοσοφία άλλωστε της δημοτικής αρχής και οι εντολές του δημάρχου κ. Β. Λαμπρινού είναι πλέον γνωστές και σαφείς: Κανένα έργο δεν θα παραλαμβάνεται αν δεν πληροί τις υψηλές τεχνικές προδιαγραφές που έχουμε θέσει. Ο νόμος μάς δίνει τη δυνατότητα ελέγχου, αλλά και δοκιμαστικής λειτουργίας και είμαστε αποφασισμένοι να εξαντλούμε κάθε φορά όλα τα περιθώρια και να εξασφαλίσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους συμπολίτες μας”.

Ήδη η Αποκεντρωμένη Διοίκηση έδωσε το πράσινο φως για την αποκατάσταση του κυβόλιθου και ενέκρινε τη μελέτη των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, που θα έχουν διάρκεια δύο εβδομάδες, οι οποίες θεωρούνται επαρκής χρόνος για να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση. Συγκεκριμένα σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει γίνει, το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας θα κλείσει μια εβδομάδα εκ περιτροπής. Στο πλαίσιο αυτό το τμήμα του δρόμου που οδηγεί από τη λεωφόρο Γεωργιάδου και οδό Κονδυλάκη προς το Κομμένο Μπεντένι για τη λεωφόρο Πλαστήρα θα κλείσει και θα εκτρέπεται η κυκλοφορία προς την οδό Θενών. Αντίστοιχα στη συνέχεια για μια εβδομάδα θα κλείσει το τμήμα που οδηγεί από τη λεωφ. Πλαστήρα προς το Κομμένο Μπεντένι για τη λεωφόρο Γεωργιάδου και οδό Θενών θα κλείσει και θα συνεχίζεται η κυκλοφορία επί της λεωφόρου Πλαστήρα. Σύμφωνα με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου, λόγω του ότι ο δρόμος στο σημείο εκείνο είναι στενός, η κυκλοφοριακή ρύθμιση δεν μπορεί να γίνει έτσι ώστε να εξυπηρετούνται ταυτόχρονα και οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Επίσης θα τοποθετηθουν και επιπλέον πληροφοριακές πινακίδες που θα αναγράφουν τις εν λόγω εκτροπές προς ενημέρωση οδηγών.

Ωστόσο το ερώτημα που αυτονόητα ανακύπτει είναι οι ευθύνες που υπάρχουν σε ό,τι αφορά την όχληση των πολιτών, αλλά και τη μεγάλη χρονοτριβή του έργου που κάποια στιγμή θα πρέπει να ολοκληρωθεί και να γίνει και σωστά, καθώς συνιστά πρόκληση αυτό το συνεχιζόμενο ράβε ξήλωνε στα ίδια σημεία μιας από τις πιο νευραλγικές οδικές αρτηρίες της πόλης.

Όπως είναι γνωστό το έργο ανάπλασης της λεωφόρου Πλαστήρα, το οποίο υλοποιείται με μελέτη που φέρει τη σφραγίδα της ΔΕΠΤΑΗ, εξακολουθεί να πυροδοτεί αντιδράσεις όχι μόνο σε σχέση με το ξήλωμα του κυβόλιθου, αλλά και σε σχέση με το νέο πρόσωπο της κεντρικής οδικής αρτηρίας που σήμερα εμφανίζει πολλαπλάσια προβλήματα από αυτά που είχε στο παρελθόν. Η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται στην περιοχή είναι άκρως επιβαρυντική, ειδικά για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχή του Πανανείου καθώς τα φαρδιά πεζοδρόμια, μειώνουν δραματικά τις θέσεις στάθμευσης.

Πιο συγκεκριμένα, οι κάτοικοι καταγγέλλουν ότι μια από τις πιο νευραλγικές οδικές αρτηρίες και πύλες εισόδου από και προς το κέντρο διαμορφώνεται με έναν τρόπο που κυριολεκτρικά στραγγαλίζει την κυκλοφορία, καταργεί μαζικά θέσεις στάθμευσης, χωρίς να δίδει λύσεις για το πού θα οδηγηθούν τα αυτοκίνητα των κατοίκων του κέντρου. Την ίδια ώρα λοιπόν που καταργούνται θέσεις στάθμευσης, στενεύουν και οι λωρίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, όπου σύμφωνα με τις καταγγελίες των κατοίκων της περιοχής, εάν ένα αυτοκίνητο για κάποιο λόγο σταματήσει κατά μήκος του δρόμου, μπλοκάρει και κόβεται το ένα ρεύμα κίνησης των οχημάτων.

Από την πλευρά του πάντως ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, κ. Χάρης Μαμουλάκης, τονίζει μεταξύ άλλων με δηλώσεις του στην “Π” ότι η δημοτική αρχή, όταν ανέλαβε καθήκοντα, παρέλαβε ένα ημιτελές έργο και την ευθύνη να το ολοκληρώσει. “Δυστυχώς είμαστε υποχρεωμένοι να διαχειριστούμε τις παρενέργειες και τα προβλήματα μιας παρέμβασης που δεν ξεκίνησε από μας, αλλά ασφαλώς και δεν μπορούσαμε να τη σταματήσουμε και να αφήσουμε γιαπί μια από τις πιο κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης.

Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο προς τους Ηρακλειώτες ότι δεν πρόκειται να παραλάβουμε το έργο, εάν δεν είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι ότι έχει ολοκληρωθεί και έχει υλοποιηθεί με τρόπο ώστε να μην υπάρχουν κακοτεχνίες και προβλήματα που μπορεί να εγείρουν ζητήματα δημόσιας ασφάλειας. Στόχος μας είναι να παραλάβουμε το έργο μόνο αφού πιστοποιηθεί ότι είναι σωστά κατασκευασμένο και λειτουργικό”.