Της Μαίρης Μονιάκη

Περιορισμένος αριθμός καταστηματαρχών φαίνεται ότι έχει μειώσει ή σκέφτεται να μειώσει τις τιμές μετά την μείωση του ΦΠΑ στα προϊόντα εστίασης από 23% σε 13% όπως προκύπτει από το σχετικό ρεπορτάζ της “Π” στο κέντρο του Ηρακλείου.
“Ναι μεν αλλά” απαντούν οι περισσότεροι σημειώνοντας ότι, αν μειώσουν τις τιμές, δεν θα έχουν κέρδος, ενώ άλλοι λένε ότι δεν σκέπτονται να μειώσουν τις τιμές αλλά να αυξήσουν τις παροχές τους. Ωστόσο υπάρχουν και κάποιοι που κρίνουν το μέτρο ιδιαίτερα θετικό.
Ο Γιώργος Πολυχρονάκης, ιδιοκτήτης ταβέρνας στο κέντρο του Ηρακλείου, είπε ότι στο δικό του μαγαζί οι τιμές θα μειωθούν και πως ο ίδιος αντιμετωπίζει με αισιοδοξία αυτό το νέο μέτρο. Συγκεκριμένα ανέφερε:
“Μακάρι το μέτρο αυτό να οριστικοποιηθεί καθώς μπορεί να αποφέρει θετικά αποτελέσματα αν όμως ισχύσει μόνο για 6 μήνες, τότε δεν μπορεί να επέλθει καμιά πρόοδος”.
Αντίθετη άποψη εκφράζει ο Γιώργος Θεοδωράκης, ο οποίος λειτουργεί επίσης στο κέντρο της πόλης ένα σουβλατζίδικο.
Ο ίδιος εμφανώς απογοητευμένος από τη γενικότερη οικονομική κατάσταση ανέφερε πως οι τιμές στα προϊόντα που προσφέρει δεν θα μειωθούν αλλά θα παραμείνουν σταθερές καθώς οι προηγούμενες αυξήσεις του ΦΠΑ είχαν απορροφηθεί.
“Δεν μειώνουμε γιατί πλέον δεν μπορούμε να αντεπεξέλθουμε” τόνισε ενώ στο τέλος προσέθεσε πως για να υπάρξει κατανάλωση και συνεπώς ανάπτυξη πρέπει να γίνουν πολλά άλλα πράγματα.
“Θα μειώσω τις τιμές στο μαγαζί μου”, είπε ο ιδιοκτήτης καφετέριας Πέτρος Τούρης. Ο ίδιος υπογράμμισε πως με το νέο αυτό μέτρο μπορεί η κατανάλωση να αυξηθεί όμως τα κέρδη για το μαγαζί δεν θα αυξηθούν και αυτό γιατί μείωση του ΦΠΑ συνεπάγεται και μείωση της τιμής του εκάστοτε προϊόντος.
“Δεν υπάρχει κέρδος για μας”, είπε καθώς τα προηγούμενα χρόνια είχαμε απορροφήσει τις αυξήσεις του ΦΠΑ.
Αναφορικά με το μέτρο της μείωσης του ΦΠΑ επισήμανε πως δεν πιστεύει πλέον σε μέτρα και πως οι εξελίξεις είναι ραγδαίες ώστε κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το αύριο.
Ο Μάνος Κουναλάκης, ιδιοκτήτης καφετέριας στο κέντρο του Ηρακλείου, σκέφτεται είτε να κρατήσει τις τιμές σταθερές αλλά να αυξήσει τις παροχές και το service είτε απλά να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα μειώνοντας το ΦΠΑ σε 13%. “Θα εξαρτηθεί από τις προτιμήσεις των πελατών”, ανέφερε.