
Του Γιάννη Ζωράκη
Σε κοινή σύμπραξη με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, το Σύνδεσμο Πωλητών Πετρελαιοειδών νομού Ηρακλείου και τις Ενώσεις Βενζινοπωλών των νομών Χανίων, Ρεθύμνου και Λασιθίου Κρήτης προχωρούν και τα τέσσερα Επιμελητήρια της Κρήτης, αντιδρώντας στις υπέρογκες αυξήσεις τιμών των καυσίμων.
Με επιστολή που κοινοποιούν προς τον αρμόδιο υπουργό κ. Χατζηδάκη, τονίζουν την ανάγκη για αλλαγή πλεύσης και στρατηγικής της κυβέρνησης, αλλά και άμεσης μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα.
Την κίνηση των Επιμελητηρίων χαιρετίζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία, που επισημαίνει με τη σειρά της τον επιβεβλημένο χαρακτήρα άμεσων πολιτικών κινήσεων και δράσεων στην κατεύθυνση εξυγίανσης της αγοράς.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά μάλιστα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Χάρης Μαυράκης, η γειτονική Βουλγαρία κατάφερε σε ένα χρόνο μέσα να λύσει το 80 % του παρεμπορίου, μόνο με την καθετοποιημένη εφαρμογή συστήματος ελέγχου εισροών εκροών σε όλα τα στάδια της διακίνησης. Ο πρόεδρος επισημαίνει πως οι λύσεις στα προβλήματα του κλάδου είναι εύκολες και οικονομικές, αρκεί βέβαια να υπάρξει η απαιτούμενη πολιτική βούληση.
Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις και με δεδομένο πως το παρεμπόριο ελέγχει το 40 % περίπου της αγοράς, το ελληνικό δημόσιο υπολογίζεται πως από το παρεμπόριο στα υγρά καύσιμα κατʼ αναλογία χάνει σε ετήσια βάση περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
«Όλοι μαζί πιέζουμε καταστάσεις και προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει στην αγορά των υγρών καυσίμων» αναφέρει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Χάρης Μαυράκης για να προσθέσει:
«Ευχαριστούμε τα Επιμελητήρια για την υποστήριξη τους κι ελπίζουμε πως θα υπάρξει επιτέλους η πολιτική βούληση, ώστε να προωθηθούν λύσεις σε ζητήματα που λιμνάζουν για χρόνια, όπως είναι αυτό της παράνομης διακίνησης καυσίμων».
Επιδεινούμενη
κατάσταση
Ξεπερνάει το 30 % η μείωση στη ζήτηση των υγρών καυσίμων την τελευταία διετία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που προκύπτουν από τα διυλιστήρια.
Η κατάσταση επιδεινώνεται κάθε χρόνο και περισσότερο, ενώ ήδη σε όλη την ελληνική Επικράτεια, έχουν βάλει λουκέτο πάνω από 2.000 πρατήρια υγρών καυσίμων.
Με δεδομένη μάλιστα την επικείμενη εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης από το φθινόπωρο, προβλέπονται ακόμα μεγαλύτερες μειώσεις τζίρων, αλλά και δυσκολότερες καταστάσεις για τους καταναλωτές.
«Η κυβέρνηση δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να προχωρήσει στην εξίσωση του Ειδικού Φόρου, γιατί θα είναι ένα ακόμα χτύπημα στην αγορά και τους καταναλωτές» υποστηρίζει ο κ. Μαυράκης, που προσθέτει ότι εφόσον προχωρήσει και αυτή η ρύθμιση θʼ αποτελέσει μια επιπλέον ευκαιρία προώθησης της παράνομης διακίνησης.
Η Ομοσπονδία επιμένει δια του προέδρου της στη μείωση αντί της αύξησης των Ειδικών Φόρων, εκτιμώντας πως είναι ο μοναδικός τρόπος για νʼ ανακάμψει η αγορά των υγρών καυσίμων.
«Αν δεν αλλάξει κάτι στη αγορά κι επιβληθούν τελικά οι νέοι φόροι, τότε τα 2.000 κλειστά πρατήρια πρόκειται με μαθηματική ακρίβεια να ξεπεράσουν τα 4.000 δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα στην αγορά» τονίζει ο κ. Μαυράκης.
Επιστολή
Επιμελητηρίων
Παράπλευρες απώλειες στον επιχειρηματικό κόσμο διαπιστώνουν τα τέσσερα Επιμελητήρια της Κρήτης από τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές στα υγρά καύσιμα.
Όπως επισημαίνουν στην επιστολή τους, που υπογράφουν οι τέσσερις πρόεδροι των Επιμελητηρίων, η υψηλή τιμή των καυσίμων, έχει ως αποτέλεσμα «την αύξηση του μεταφορικού κόστους, την αύξηση του κόστους παραγωγής των βιοτεχνικών προϊόντων και συνακόλουθα τη δραματική μείωση της κατανάλωσης».
Σύνδεση κάνουν παράλληλα οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων και με την τουριστική περίοδο, εκτιμώντας ότι οι ιδιαίτερα αυξημένες τιμές των υγρών καυσίμων επιδρούν αρνητικά στις μετακινήσεις των τουριστών και κατά συνέπεια στον Τουρισμό εν γένει.
Για τους λόγους αυτούς, τα Επιμελητήρια προτείνουν
1. Μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης κατά 30 λεπτά.
2. Υπολογισμό του Φ.Π.Α. επί των τιμών πώλησης χονδρικής προ φόρων.
3. Έλεγχο και Εποπτεία σε όλα τα στάδια διακίνησης.
4. Πάταξη λαθρεμπορίας και νοθείας.
5. Παραμονή στον ειδικό χαμηλό φόρο για το πετρέλαιο θέρμανσης.
6. Εγκατάσταση συστημάτων ελέγχουν εισροών – εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης.

