Της Κατερίνας Μυλωνά

Πρώτο στην αξιολόγηση του υπουργείου Παιδείας ήρθε το Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου! Παράλληλα, το Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου βρίσκεται στην έκτη θέση και Ρεθύμνου στη δέκατη.

Χθες, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε από τη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) του Νόμου 3966/2011 η διαδικασία αξιολόγησης των υποψήφιων σχολικών μονάδων για το χαρακτηρισμό τους ως Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.)από το σχολικό έτος 2011-12 και υπεγράφη από την υπουργό Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, η σχετική απόφαση.

Συνολικά, ορίσθηκαν τα πρώτα 15 δημοτικά ολοήμερα, τα 15 γυμνάσια και τα 15 λύκεια ως Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.

Η κ. Διαμαντοπούλου, σε δήλωσή της, τονίζει ότι « Η λειτουργία των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων προάγει την εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη και την ενδεδειγμένη λειτουργία κάθε σχολικής τάξης. Συμβάλλει καθοριστικά στην πειραματική εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, των μεθόδων διδασκαλίας, του εκπαιδευτικού υλικού, των καινοτόμων και δημιουργικών δράσεων, προγραμμάτων αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και της υλικοτεχνικής υποδομής.

Προωθεί τη δημόσια δωρεάν υψηλής ποιότητας Παιδεία για όλους που έχουμε θέσει ως κύριο στόχο».



Τα κριτήρια



Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι:

4 Τα τυπικά προσόντα του εκπαιδευτικού προσωπικού (ΠΜΣ, Διδακτορικό)

4 Η παρουσία των εκπαιδευτικών του σχολείου στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα, όπως αυτή πιστοποιείται από τις δύο καλύτερες κατά τη γνώμη των ίδιων των εκπαιδευτικών δημοσιεύσεις τους σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά ή πρακτικά συνεδρίων με κριτές. Η παρουσία καθηγητών μουσικής και καλλιτεχνικών μαθημάτων πιστοποιείται και με τη συμμετοχή τους σε δημόσια αναγνωρισμένες καλλιτεχνικές δραστηριότητες

4 Οι δημιουργικές, καινοτόμες δραστηριότητες και η κοινωνική προσφορά του σχολείου κατά την τελευταία πενταετία

4 Η εμπειρία του σχολείου α) από την πρακτική άσκηση των φοιτητών, β) τη συμμετοχή σε ερευνητικές δραστηριότητες σε συνεργασία με ΑΕΙ, γ) τη συμμετοχή σε διαδικασίες επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών, με τη διοργάνωση σεμιναρίων κλπ και δ) τη λειτουργία μαθητικών ομίλων

4 Η εμπειρία από την εκπόνηση σχεδίων αποτίμησης /αξιολόγησης και ανάπτυξης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας

4 Η υλικοτεχνική υποδομή.



Ικανοποίηση

Κεγκέρογλου



Την ικανοποίησή του για τη διάκριση του Πειραματικού Γενικού Λυκείου και του Γυμνασίου Ηρακλείου εξέφρασε ο Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, σε συνάντηση που είχε με την υπουργό Παιδείας. Ο κ. Κεγκέρογλου εξέφρασε την ικανοποίηση του τόσο για την αδιάβλητη κρίση όσο για την σημαντικότατη επιτυχία των Πειραματικών Σχολειών του Νομού Ηρακλείου η οποία οφείλεται στους γονείς, μαθητές, δασκάλους και τους σχολικούς συμβούλους αλλά και στην συνεργασία των σχολείων με το Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο.