Της Αννας Κωνσταντουλάκη

Σε περίπου μια εβδομάδα θα αρχίσουν να ανοίγουν τα ξενοδοχεία στην Κρήτη, ενόψει των εορτών του Πάσχα-φέτος συμπίπτουν το ορθόδοξο με το καθολικό-και οι αφίξεις τουριστών φαίνεται ότι θα είναι σαφώς αυξημένες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Ωστόσο η κίνηση θα αρχίσει ουσιαστικά να τονώνεται από τα μέσα Μαΐου, αφού τότε αυξάνονται οι πτήσεις τσάρτερ από Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Αυστρία και άλλες αγορές.

“Σε λίγες ημέρες θα αρχίσουν να λειτουργούν τα πρώτα ξενοδοχεία στην Κρήτη, λόγω των διακοπών του Πάσχα και περιμένουμε ξένους επισκέπτες κυρίως από Γερμανία, Βέλγιο και Γαλλία, αλλά και Ελληνες”, είπε στην “Π” ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου Ανδρέας Μεταξάς, ο οποίος σημείωσε ότι η σεζόν ουσιαστικά- με την αύξηση των τσάρτερ-θα αρχίσει τον Μάιο.

“Η σεζόν ουσιαστικά θα αρχίσει από τις 20 Απριλίου, αλλά η κίνηση θα αρχίσει να εντείνεται από τις 20 Μαΐου”, σημείωσε ο ξενοδόχος Τάκης Καλουτσάκης. Ο ίδιος, ανέφερε ότι για το Πάσχα θα επισκεφθούν την Κρήτη Σκανδιναβοί, Γερμανοί, Αγγλοι, Ρώσοι, Ισραηλινοί και λίγοι Ελληνες.

Οπως σχολίασε, φέτος όλα δείχνουν ότι οι Ελληνες θα ταξιδέψουν πολύ λιγότερο, λόγω της κρίσης.

Ο κ. Καλουτσάκης εκτιμά ότι φέτος η σεζόν θα πάει καλά και η συνολική κίνηση θα αυξηθεί τουλάχιστον κατά 5%-6%.



Αυξημένη κίνηση και στα πολυτελή ξενοδοχεία

Ο διευθυντής του ξενοδοχείου Elounda Beach, Μανόλης Ρασούλης, είπε στην “Π”: “Φέτος οι κρατήσεις για την περίοδο του Πάσχα παρουσιάζουν πολύ καλύτερη εικόνα σε σχέση με πέρυσι. Βλέπουμε μια αύξηση της τάξης του 30%. Περιμένουμε κυρίως Γερμανούς, Ρώσους, λιγότερους Αγγλους, αλλά και Ελληνες.

Οπως αναφέρει ο κ. Ρασούλης, φέτος οι τιμές των πολυτελών ξενοδοχείων είναι σαφώς μειωμένες, κι έτσι πλέον είναι πιο προσιτά για τους επισκέπτες.

“Για τις ημέρες του Πάσχα, περιμένουμε κόσμο από Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Αυστρία, Ελβετία και από αρχές Μαΐου αρχίζει να κινείται και η αγγλική αγορά”, είπε στην “Π” ο γεν. διευθυντής του Sbokos hotel group Μπάμπης Φωσκολάκης, ο οποίος πρόσθεσε: “Φέτος οι Ελληνες που θα κάνουν διακοπές το Πάσχα, θα είναι σαφώς λιγότεροι από πέρυσι”.



Θα πάμε πάρα πολύ καλά από τη Ρωσία

“Γερμανούς, Γάλλους, Ισραηλινούς, Ολλανδούς, περιμένουμε τις ημέρες του Πάσχα”, ανέφερε ο τουριστικός επιχειρηματίας Ζαχαρίας Μπαντουβάς, ο οποίος συμπλήρωσε: “Η κίνηση θα είναι αυξημένη από τον Μάιο, από όλες τις αγορές. Ιδιαίτερα από τη Ρωσία περιμένουμε ότι θα πάμε πάρα πολύ καλά”.



Θετικά μηνύματα για τουρισμό από την Ινδία

Με θετικά μηνύματα για τις προοπτικές ανοίγματος της Ελλάδας στην αγορά της Ινδίας, ολοκληρώθηκε η διερευνητική αποστολή της Βουλευτού Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ και εισηγήτριας του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας Τουρισμού, Μάγιας Τσόκλη, η οποία επισκέφθηκε τη Βομβάη και το Νέο Δελχί και είχε σειρά επαφών με κορυφαίους τουριστικούς παράγοντες και τηλεοπτικούς παραγωγούς της Ινδίας, έπειτα από συνεννόηση με το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού.

Η κα Τσόκλη συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της αεροπορικής εταιρείας JET Airways καθώς και με άλλα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας. Ως αποτέλεσμα των επαφών αυτών, τον προσεχή Ιούνιο η Ελλάδα θα φιλοξενηθεί στο περιοδικό JET Wings που διανέμει στις πτήσεις της η JET Airways, στο πλαίσιο ειδικού αφιερώματος που θα υπογράφει η κυρία Τσόκλη. Το περιοδικό διαβάζεται από 50.000 επιβάτες ημερησίως.

Η κυρία Τσόκλη συναντήθηκε, επίσης, με υψηλόβαθμα στελέχη των 5 μεγαλύτερων tour operators της Ινδίας (Thomas Cook, Cox and Kings, Kuoni-SOTC, Le passage to India/TUI και Parras Holiday) καθώς και με στελέχη εταιρειών διαχείρισης προορισμών. Όλοι ανεξαιρέτως επιβεβαίωσαν τις ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες που υπάρχουν για την Ελλάδα και εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρον να συνεργαστούν προκειμένου να προωθήσουν την χώρα μας στην αγορά της Ινδίας. Αξίζει να τονιστεί ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που εντόπισαν οι tour operators σε σχέση με τη χαμηλή κίνηση των Ινδών επισκεπτών προς την Ελλάδα, είναι ότι τόσο οι καταναλωτές όσο και οι άνθρωποι της τουριστικής αγοράς δεν γνωρίζουν το τουριστικό μας προϊόν, με εξαίρεση διάσημους προορισμούς όπως η Αθήνα, η Σαντορίνη και η Μύκονος.

Τροχοπέδη παράλληλα για την ανάπτυξη του τουρισμού είναι η χρονοβόρα διαδικασία έκδοσης visa καθώς και η απουσία απευθείας αεροπορικής σύνδεσης. Μάλιστα, τα ζητήματα αυτά θεωρήθηκαν από τους Ινδούς tour operators δευτερευούσης σημασίας, εφόσον λυθεί το θέμα της χαμηλής αναγνωρισιμότητας των ελληνικών προορισμών και η εύκολη πρόσβαση των πελατών τους σε ινδικό φαγητό.

Η κυρία Τσόκλη συναντήθηκε επίσης με τον διευθυντή μεγάλου ξενοδοχείου της Βομβάης που εξέφρασε το ενδιαφέρον του για τη φιλοξενία εβδομάδας ελληνικής γαστρονομίας καθώς και με τον κ. Prahlad Kakar, έναν από τους πιο σημαντικούς σκηνοθέτες διαφημιστικών ταινιών της Ινδίας. Ο κ. Kakar προσφέρθηκε να διοργανώσει συνάντηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ο αρμόδιος φορέας για την προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα) με Ινδούς κινηματογραφικούς και τηλεοπτικούς παραγωγούς προκειμένου να ενημερωθούν για τις προοπτικές που παρουσιάζει η Ελλάδα για την πραγματοποίηση γυρισμάτων.



Ετησίως 50 εκατομμύρια επισκέπτες

Η αγορά της Ινδίας είναι μια αναξιοποίητη, προς το παρόν, πηγή τουρισμού για τη χώρα μας η οποία παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές. Ο εξερχόμενος τουρισμός της Ινδίας αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές στον κόσμο. Με την ευκατάστατη μέση τάξη της χώρας να ανέρχεται ήδη στα 300 εκατομμύρια, οι διεθνείς αναχωρήσεις από την δεύτερη πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου αυξήθηκαν από 3.7 εκατομμύρια το 1997 σε σχεδόν 12 εκατομμύρια το 2010, ενώ οι τουριστικές δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών στο εξωτερικό αυξήθηκαν από 1.3 δισ. δολάρια το 1997 σε 8.2 δισ. δολάρια το 2008. Κατά μέσο όρο, οι Ινδοί επισκέπτες ξοδεύουν 2.000 δολάρια το άτομο ανά ταξίδι.

Σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών, μέχρι το 2020 η Ινδία θα “εξάγει” ετησίως 50 εκατομμύρια επισκέπτες, των οποίων οι τουριστικές δαπάνες θα ανέρχονται στα 28 δισεκατομμύρια δολάρια.