Της Άννας Κωνσταντουλάκη

Σοβαρές επιπτώσεις και στις αερομεταφορές καθώς οδηγεί αεροπορικές εταιρείες σε χρεοκοπία προκαλεί η διεθνής οικονομική κρίση.
Η αεροπορική εταιρεία της Κύπρου “Eurocypria”, που είχε έδρα και στην Κρήτη, ανακοίνωσε και επίσημα ότι κήρυξε πτώχευση ενώ μια ακόμη εταιρεία που πραγματοποιούσε πτήσεις και από το αεροδρόμιο Ηρακλείου, προχώρησε σε αναστολή του πτητικού έργου της.
H “Eurocypria”, που άνοιξε τα φτερά της πριν 6 χρόνια, διακινούσε κάθε χρόνο περίπου 150.000 επιβάτες στην Κρήτη και τη Ρόδο ενώ εκτελούσε ναυλωμένες πτήσεις από την Κρήτη προς την Αγγλία, την Πολωνία, την Ιταλία και Σκανδιναβικές χώρες.
Η άλλη εταιρεία ενημερώσε το δίκτυο των συνεργατών της ότι αναστέλλει τις πτήσεις της μέχρι τον Απρίλιο “προκειμένου να προχωρήσει σε ανανέωση του στόλου της”. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε ένα αεροπλάνο με έδρα στην Κρήτη και είχε ένα πυκνό δίκτυο πτήσεων σε διάφορους προορισμούς όπως είναι η Αγγλία, η Πολωνία, το Ισραήλ κ.α.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι σοβαρά οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζει αυτή την περίοδο μια ακόμη μεγάλη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία που διακινεί χιλιάδες τουρίστες και οδηγείται σε χρεοκοπία.

Πάνω από 77 εταιρείες έχουν πτωχεύσει

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι από το 2000 μέχρι σήμερα, 77 αεροπορικές εταιρείες έχουν κηρύξει πτώχευση στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η χρεοκοπία της “Eurocypria”

Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του Κύπριου υπουργού Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού κ. Αντώνη Πασχαλίδη ότι ενημερώθηκε για τη χρεοκοπία από τα ΜΜΕ. «Ουδέποτε το Υπουργείο ενημερώθηκε ότι σταματούν οι πτήσεις της Eurocypria χωρίς να αναλαμβάνει άλλος το πτητικό της πρόγραμμα. Μόλις πληροφορηθήκαμε για το πρόβλημα, άμεσα, τόσο το υπουργείο όσο και ο ΚΟΤ ενεργήσαμε ώστε να ελαχιστοποιήσουμε την οποιαδήποτε ζημιά από πλευράς τουρισμού. Δεν λύνουμε προβλήματα με το να φιλολογούμε ή να καταστροφολογούμε», ανέφερε.
Σημείωσε δε ότι ο αριθμός των τουριστών που επηρεάζεται από σήμερα μέχρι τις 30 Απριλίου 2011, που είναι η περίοδος αναφοράς, είναι 31.893 τουρίστες, και πρόσθεσε ότι «το πρόβλημα δεν είναι οι τουρίστες που επρόκειτο να έρθουν μετά από ένα ή δύο μήνες, γιʼ αυτούς θα βρούμε λύσεις, μιλούμε για 2.000 – 4.000 τουρίστες τις επόμενες μέρες και βδομάδες». Ο κ. Πασχαλίδης τόνισε ότι η προσπάθεια θα συνεχιστεί και πρόσθεσε ότι μαζί με το ΚΟΤ θα βρουν λύσεις. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο υπουργός Εμπορίου επισήμανε ότι βεβαίως έπρεπε να είχαν ενημερωθεί «και βεβαίως κάποιοι έπρεπε να σκέφτονται διπλά και τριπλά πριν να κάνουν οποιαδήποτε άλλη δράση είτε αυτή είναι απεργία, είτε στάση εργασίας, είτε αλλαγή πτητικού προγράμματος, είτε ακύρωση».
Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του προέδρου της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής κ. Νικόλα Παπαδόπουλο, ο οποίος δήλωσε ότι η Επιτροπή βρίσκεται στο σκοτάδι, για τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, μετά το κλείσιμο της Eurocypria. «Δεν γνωρίζουμε» είπε, «ποιος θα πληρώσει τα χρέη, τι θα γίνουν οι εργαζόμενοι, πόσοι θα απολυθούν και πόσοι θα απορροφηθούν από τις Κυπριακές Αερογραμμές».
Σημείωσε ότι η απραξία της κυβέρνησης οδήγησε σε χρεοκοπία την “Eurocypria” και ενδεχομένως να οδηγήσει σε πτώχευση τις Κυπριακές αερογραμμές.

Η Ε.Ε. λέει “όχι” στην συγχώνευση Κυπριακών Αερογραμμών και “Eurocypria”

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέστησε σαφές ότι δεν μπορεί να υπάρξει συγχώνευση ή απορρόφηση εργασιών της κυπριακής κρατικής εταιρείας ναυλωμένων πτήσεων Eurocypria από τις Κυπριακές Αερογραμμές.
Αυτό δήλωσε στο ΡΙΚ ο πρόεδρος της συντεχνίας των υπαλλήλων των Κυπριακών Αερογραμμών Ανδρέας Πιερίδης, ο οποίος πήρε μέρος στη σημερινή συνάντηση στις Βρυξέλλες μεταξύ της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε. και εκπροσώπων των συνδικαλιστικών οργανώσεων και αντιπροσωπειών του υπουργείου Οικονομικών της Κύπρου και των Διοικητικών Συμβουλίων των δύο εταιρειών.
Από πλευράς Ε.Ε. έγινε επίσης σαφές ότι με την επικείμενη πτώχευση της “Eurocypria” στο μερίδιο αγοράς, που κατέχει σήμερα η εταιρεία, δικαίωμα έχουν τόσο οι Κυπριακές Αερογραμμές όσο κι άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Αρνητική ήταν η θέση της Επιτροπής και στο αίτημα των συντεχνιών των Κυπριακών Αερογραμμών για εθελούσια αποχώρηση, με το αιτιολογικό ότι αντίκειται στο σχέδιο ανασυγκρότησης της εταιρείας.