Του Γιάννη Ζωράκη

Πάνω από το πλαφόν των 1,545 είναι η μέση τιμή της βενζίνης στα πρατήρια του νομού, τα οποία να σημειωθεί αγόρασαν χθες προς 1,59 ευρώ!

Μάλιστα από σήμερα και υπό την πίεση συμμόρφωσης προς την ανώτερη επιτρεπόμενη τιμή, θα σημειωθεί το παράδοξο που ασφαλώς είναι σε βάρος των καταναλωτών, πρατηριούχοι που πουλούσαν λόγω των εκπτώσεων από τις εταιρείες σε τιμές πολύ χαμηλότερες τώρα να ανέβουν στην τιμή του πλαφόν!!!

Ξανά ουρές στα πρατήρια

Δεκάδες ήταν για μία ακόμα φορά οι ουρές που σχημάτισαν τα αυτοκίνητα έξω από τα βενζινάδικα χθες, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων.

Παρά την έκκληση του προέδρου της Ομοσπονδίας Πρατηριούχων κ. Μαυράκη και την υπόσχεση του κλάδου των βυτιοφορέων πως δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα στην τροφοδοσία καυσίμων, οι καταναλωτές για μία ακόμα φορά λειτούργησαν με πανικό, προκαλώντας χάος στα πρατήρια.

Ειδικότερα τις πρωινές ώρες, οι ουρές ήταν τεράστιες στο Ηράκλειο, ενώ οι εικόνες που δημιουργήθηκαν, αντίστοιχες με αυτές των προηγούμενων απεργιακών κινητοποιήσεων.

Από το μεσημέρι και μετά βέβαια, αφού ακολούθησαν πολλαπλές δηλώσεις εκπροσώπων του κλάδου πως δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα στην αγορά υγρών καυσίμων, οι ουρές στα πρατήρια μετριάστηκαν, ενώ η κατάσταση ομαλοποιήθηκε.

Την ίδια στιγμή βέβαια και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Καυσίμων κ. Χάρης Μαυράκης, επαναλάμβανε με δηλώσεις του πως η απεργία δεν υπήρξε ποτέ.

“Προφανώς από κάποιας μορφής παραπληροφόρηση, δημιουργήθηκε η εντύπωση πως θα υπάρξει μια απεργία διαρκείας” ανέφερε ο κ. Μαυράκης, τονίζοντας:

“Η απεργία δεν υπήρξε ποτέ και η τροφοδοσία στην αγορά των υγρών καυσίμων γίνεται κανονικά. Δυστυχώς για μία ακόμα φορά παρακολουθήσαμε τραγελαφικές σκηνές και οι καταναλωτές μάλλον εξαιτίας της εικόνας που δόθηκε προς τα έξω μπήκαν σε μια διαδικασία άδικης ταλαιπωρίας”.

Αντίστοιχες εικόνες βέβαια παρατηρήθηκαν και στην υπόλοιπη Ελλάδα, με τους καταναλωτές να κυριεύονται από το σύνδρομο στέρησης και την ανασφάλεια για την ομαλή διεξαγωγή των μετακινήσεων τους.

Στην Αθήνα μεγάλες ουρές σχηματίζονταν έξω από τα πρατήρια ήδη από την Κυριακή, ενώ οι ιδιοκτήτες πρατηρίων επεσήμαναν την αναγκαιότητα οι καταναλωτές να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους, λόγω των κινητοποιήσεων.

Η κατάσταση δημιούργησε μερική “ασφυξία” στην αγορά, ενώ δυστυχώς δεν έλειψαν τα φαινόμενα κερδοσκοπίας. Είναι χαρακτηριστικό πως η αμόλυβδη έφτασε να πωλείται ακόμα και προς 1 ευρώ και 80 λεπτά το λίτρο.

Οι συγκεκριμένες εξελίξεις προκάλεσαν την άμεση αντίδραση της κυβέρνησης, η οποία για μία ακόμα φορά προχώρησε στην επιβολή πλαφόν για τις τιμές πώλησης της βενζίνης.



Πλαφόν

Τις σοβαρές επιφυλάξεις του για τον τρόπο που επιβλήθηκε για μία ακόμα φορά το πλαφόν από την κυβέρνηση, εξέφρασε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Καυσίμων, Χάρης Μαυράκης. Ο κ. Μαυράκης επισημαίνει πως δεν είναι δυνατόν οι πρατηριούχοι να πωλούν σε τιμές χαμηλότερες από αυτές που αγοράζουν, ζητώντας παράλληλα το πλαφόν να ισχύσει σε όλα τα στάδια διακίνησης.

“Δεν ξέρω κάτω από ποια πίεση η κυβέρνηση αναγκάστηκε να βάλει πλαφόν στην αγορά, αλλά πρόκειται για ένα πλαφόν το οποίο γίνεται με έναν αστείο τρόπο” τονίζει ο κ. Μαυράκης, προσθέτοντας: “Mε το πλαφόν που βγήκε τα πρατήρια στην Κρήτη πρέπει να πωλούν βενζίνη προς 1,545 όταν η μέση τιμή χονδρικής στην Κρήτη είναι στο 1,63. Από την άλλη πλευρά ο νόμος 3054 προβλέπει ότι εφόσον μπαίνει πλαφόν, αυτό θα μπαίνει σε όλα τα στάδια διακίνησης. Με βάση την πληροφόρηση μας υπάρχει μια απόκλιση τιμής πώλησης διυλιστηρίου και πώλησης χονδρικής της τάξης των 23 λεπτών ανά λίτρο. Γιʼ αυτό ζητάμε από την κυβέρνηση να προβεί στον καταμερισμό που σημαίνει πλαφόν σε όλα τα στάδια διακίνησης”.