Με επίδομα θέρμανσης που θα χορηγηθεί σε δόσεις, με την πρώτη να καταβάλλεται από τις 15 Οκτωβρίου, μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης, αλλά και με μεγαλύτερο μπόνους για τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο θα επιχειρήσει το υπουργείο Οικονομικών να περιορίσει τις κοινωνικές αντιδράσεις που προκαλεί το σχέδιο εξίσωσης των φόρων του πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης.

Μετά την απόφαση να «παγώσουν» οι μαζικές μετατάξεις προϊόντων και υπηρεσιών από τον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 11% στον υψηλό συντελεστή 23%, στο υπουργείο Οικονομικών φαίνεται να καταλήγουν στο μέτρο της κατάργησης του φθηνού πετρελαίου θέρμανσης, καθώς όπως λένε θα εξασφαλίσει τα πρόσθετα έσοδα ύψους 1 δισ. ευρώ που προβλέπονται για το 2011 στο Μνημόνιο.

Βέβαια, με την εξίσωση των φόρων το πετρέλαιο θέρμανσης από τις 15 Οκτωβρίου που ξεκινά η διάθεσή του θα πωλείται στην ίδια τιμή με το πετρέλαιο κίνησης, επιβαρύνοντας σημαντικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Υπολογίζεται ότι οι καταναλωτές, με εξαίρεση τα φτωχά νοικοκυριά που θα λάβουν το ειδικό επίδομα, θα πληρώνουν το πετρέλαιο θέρμανσης ακριβότερα μέχρι και 50%.

Το επίδομα εξετάζεται να καταβληθεί με κοινωνικά, οικονομικά και γεωγραφικά κριτήρια σε δύο ή τρεις δόσεις. Η πρώτη δόση θα χορηγηθεί με την πρώτη αγορά πετρελαίου θέρμανσης από τις 15 Οκτωβρίου και η δεύτερη μέχρι τα Χριστούγεννα.

Αυτό σημαίνει ότι τα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα, καθώς και όσοι είναι τρίτεκνοι ή πολύτεκνοι θα λάβουν μέχρι το τέλος του έτους το επίδομα θέρμανσης. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί για τις ευπαθείς ομάδες, τους χαμηλοσυνταξιούχους, τους ανέργους, τα άτομα με αναπηρία κ.λπ.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες αποφασίστηκε να εξεταστούν από μηδενική βάση οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης και τα εισοδηματικά κριτήρια με βάση τα οποία αυτό χορηγείται.