Με πεντακόσιες κενές θέσεις εκπαιδευτικών ξεκινά το νέο διδακτικό έτος στο νομό Ηρακλείου. Τέσσερις μέρες πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι το υπουργείο Παιδείας δεν έχει καλύψει όλες τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος ακόμα και να μη γίνει αγιασμός την Παρασκευή σε μονοθέσια σχολεία της υπαίθρου.

Σε πανελλαδικό επίπεδο τα κενά είναι περίπου 3. 000 στα Δημοτικά Σχολεία, ενώ άλλες τόσες θέσεις είναι κενές στα ολοήμερα. Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια εκτιμάται ότι θα πρέπει να προσληφθούν περίπου 18.000 καθηγητές για να λειτουργήσουν κανονικά.

Αυτό σημαίνει ότι για μια ακόμη χρονιά θα χαθούν πολύτιμες διδακτικές ώρες, που οι καθηγητές θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο νʼ αναπληρώσουν τις τελευταίες εβδομάδες του διδακτικού έτους. Επίσης, στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία θα χρειαστεί να σηκώσουν στις πλάτες τους τη λειτουργία των σχολείων οι ήδη τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί, έως ότου καλυφθούν τα κενά. Έτσι, πολλοί μαθητές διαφόρων τμημάτων θα στοιβαχτούν και πάλι σε κοινές αίθουσες. Όσο για το ολοήμερο σχολείο, αν δεν προσληφθούν άμεσα οι εκπαιδευτικοί που θα εργαστούν σʼ αυτό, θα ξεκινήσει πολλές εβδομάδες μετά την έναρξη των μαθημάτων στα κλασικά τμήματα και οι οικογένειες των μαθητών δε θα μπορέσουν να κάνουν τον προγραμματισμό τους.

Τα κενά στα Γυμνάσια, στα Γενικά και στα Επαγγελματικά Λύκεια του νομού Ηρακλείου είναι περισσότερα από 300 όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Δημήτρης Αγαπάκης. Και αυτός ο αριθμός έχει προκύψει μετά τις πρόσφατες τοποθετήσεις αναπληρωτών και τις αποσπάσεις. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των καθηγητών, είναι αναγκαίο να γίνουν άμεσα συμπληρωματικοί διορισμοί και τα κενά που ενδεχομένως να υπάρξουν και μετά απʼ αυτούς, να καλυφθούν με αναπληρωτές. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι στην εκπαιδευτική κοινότητα δεν υπάρχει αισιοδοξία ότι θα καλυφθούν τα κενά, αφού οι προσλήψεις αναπληρωτών που ανακοινώθηκαν φέτος από το υπουργείο Παιδείας είναι πολύ λιγότερες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. «Δυστυχώς και φέτος το κοντέρ των χαμένων διδακτικών ωρών θα ξεκινήσει να γράφει από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων» λέει ο κ.Αγαπάκης και προσθέτει «Όλες οι αλλαγές τις οποίες σχεδίαζε το υπουργείο Παιδείας βλέπουμε στην πράξη ότι είναι κενές περιεχομένου, αφού δε μπορούμε να ξεκινήσουμε τη σχολική χρονιά με το αυτονόητο, δηλαδή να υπάρχουν οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολική μονάδα για να ξεκινήσουν τα μαθήματα».

Στα τριακόσια κενά δεν υπολογίζονται οι ανάγκες των δύο νέων σχολείων που ιδρύθηκαν στη Μεσαρά, δηλαδή του ΕΕΕΕΚ και του Εσπερινού Γυμνασίου στο Τυμπάκι, αλλά ούτε και των ειδικών σχολείων.

Πέρα από τον περιορισμό του αριθμού καθηγητών που διορίστηκαν, το πρόβλημα δημιουργείται και από την αναντιστοιχία στις προσλήψεις, αφού άλλες ειδικότητες έχουν ζητηθεί από τις τοπικές υπηρεσίες εκπαίδευσης και άλλες έχουν σταλεί από το υπουργείο Παιδείας…