Του Γιάννη Ζωράκη

Πόσο παράδοξη θα μπορούσε να θεωρηθεί η χρέωση για λήψη κι όχι αποστολή γραπτών μηνυμάτων μέσω κινητού τηλεφώνου; Καθόλου είναι η απάντηση, όταν πρόκειται για αγνώστου ταυτότητας εταιρίες, οι οποίες χρεώνουν υπέρογκα ποσά σε σχέση με τα απλά γραπτά μηνύματα, παρέχοντας υπηρεσίες τις οποίες οι χρήστες σε πολλές περιπτώσεις δεν επιθυμούν!

Όσο κι αν ακούγεται παράδοξο το συγκεκριμένο θέμα, όχι μόνο συμβαίνει, αλλά έχει και προεκτάσεις που μονάχα στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας θα μπορούσαν να καταχωρηθούν.

Το ζήτημα με τις υπέρογκες και αδικαιολόγητες χρεώσεις για γραπτά μηνύματα, έχει αγγίξει αρκετούς πολίτες και στο Ηράκλειο, οι οποίοι χωρίς να υποψιάζονται απολύτως τίποτα, καλούνται να πληρώνουν έως και 2 ευρώ ανά μήνυμα που λαμβάνουν. Το ακόμη πιο παράδοξο στην όλη υπόθεση είναι πως οι συγκεκριμένοι πολίτες όχι μόνο χρεώνονται για τα υπερκοστολογημένα μηνύματα που λαμβάνουν, αλλά δεν έχουν την παραμικρή ιδέα, του πώς οι εταιρίες…έφτασαν σε αυτούς.

Χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του κ. Στέλιου, ο οποίος για λόγους ασφάλειας επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε με δηλώσεις του στην “Π” προκειμένου να πέσει φως σε μια υπόθεση αρκετά “περίεργη”, ο κ. Στέλιος δέχτηκε μήνυμα στο κινητό του τηλέφωνο, από άγνωστο σʼ αυτόν αποστολέα, ο οποίος για κάθε “ενημέρωση” τον χρέωνε με ποσά, τα οποία κυμαίνονταν ανάλογα με την υπηρεσία, μέχρι και τα 2 ευρώ.



Μεγάλη προσοχή



Η περίπτωση του καταναλωτή που φαίνεται να εξαπατήθηκε από εταιρία αποστολής μηνυμάτων είναι αρκετά περίεργη, καθώς όπως κάνει σαφές ο κ. Στέλιος, ουδέποτε έδωσε το κινητό του τηλέφωνο σε οποιαδήποτε εταιρία.

“Ήμουν πάντοτε αρκετά προσεκτικός και για τις διαδικτυακές μου συναλλαγές χρησιμοποιώ άλλο κινητό τηλέφωνο κι όχι το τηλέφωνο στο οποίο δέχτηκα τα μηνύματα” τονίζει ο κ. Στέλιος, ο οποίος αναφέρει πως ακόμη επιχειρεί να μάθει ποιος και με ποιο τρόπο παρέδωσε τον απόρρητο κατά τα λοιπά αριθμό του κινητού του τηλεφώνου στην εταιρία που επιχειρεί να λαμβάνει χρήματα από τον λογαριασμό του.



Διευκρινίσεις

Χαρακτηριστικό των δυσκολιών στην ανεύρεση των “παράνομων” κατά τα φαινόμενα εταιριών, είναι το γεγονός πως ενώ έχει περάσει μία σχεδόν εβδομάδα από την ημέρα που ο καταναλωτής δέχτηκε το πρώτο μήνυμα, δεν έχει κατορθώσει να εξακριβώσει με ποιο τρόπο τον εντόπισαν.

Το μόνο που κατάφερε να “εξασφαλίσει” είναι η επιβεβαίωση από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας του, πως οι χρεώσεις από το νούμερο που λαμβάνει μηνύματα είναι αρκετά υψηλές.

“Επεχείρησα δεκάδες φορές να επικοινωνήσω με την εταιρία που μου αποστέλλει τα μηνύματα, προκειμένου να διαπιστώσω με ποιο τρόπο έφτασαν σε εμένα, ωστόσο κάθε φορά μου έβγαινε ένας τηλεφωνητής και τίποτα περισσότερο” τονίζει ο κ. Στέλιος, διαπιστώνοντας πως από την στιγμή που ο οποιοσδήποτε μπει στον κυκεώνα αποστολής τέτοιου είδους μηνυμάτων, είναι υπερβολικά δύσκολο να ξεφύγει.



Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών





Καμία λύση δεν μπόρεσε να βρει ο εξαπατημένος καταναλωτής ούτε αφού απευθύνθηκε στην Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών, η οποία τον παρέπεμψε σε δύο νούμερα όπου έβγαινε ο ίδιος ακριβώς τηλεφωνητής με αυτόν της εταιρίας που φέρετε να τον έχει εξαπατήσει.

Το ακόμη πιο παράδοξο ωστόσο που περιπλέκει την υπόθεση ακόμα περισσότερο, σχετίζεται με την “περιέργεια” του καταναλωτή να βρει το δίκιο του. Κι αυτό γιατί, τα τηλέφωνα που έλαβε από την Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών, ήταν ακριβώς τα ίδια με τη μόνη διαφορά ότι το ένα είχε αριθμητική κατάληξη 00 και το άλλο 09.

“Σκέφτηκα πως από τη στιγμή που η μία κατάληξη είναι 00 και η άλλη 09, θα υπάρχει τηλεφωνικό κέντρο” ανέφερε στην “Π” ο κ. Στέλιος, διευκρινίζοντας πως τυχαία επέλεξε κάποια στιγμή να καλέσει το ίδιο νούμερο που του έδωσαν αντικαθιστώντας την κατάληξη 00 με την κατάληξη 05.

“Όταν κάλεσα το νούμερο με την κατάληξη 05, ενώ ο αριθμός που μου είχαν δώσει άρχιζε από 210 οπότε θεώρησα πως είναι συμβατικός, μου βγήκε νούμερο υψηλών χρεώσεων” τονίζει ο κ. Στέλιος, υπογραμμίζοντας: “Θεωρώ το θέμα πολύ σημαντικό, γιατί ενώ ξεκίνησα από ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει εκατοντάδες καταναλωτές, βρέθηκα μπροστά σε ένα άλλο. Δεν είναι δυνατόν ορισμένοι να εκμεταλλεύονται σε τέτοιο βαθμό του καταναλωτές και να μην συμβαίνει απολύτως τίποτα”.



ΕΚΠΟΙΖΩ

Θέση στο συγκεκριμένο ζήτημα με τις υψηλές χρεώσεις κινητών τηλεφώνων έχει λάβει και η Ένωση Καταναλωτών “Ποιότητα Ζωής”, σύμφωνα με την οποία δεν έχει ληφθεί καμία απολύτως ουσιαστική ενέργεια προστασίας των καταναλωτών.

Με βάση γραπτή ανακοίνωση που δημοσιεύει η Ένωση στο δικτυακό της τόπο, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, παρά τις αλλεπάλληλες καταγγελίες καταναλωτών για παράνομες χρεώσεις αρκείται σε απλές συστάσεις παραπέμποντας το ζήτημα σε τρίτους οι οποίοι με την δηλούμενη άγνοια τους, αρνούνται να αναλάβουν ευθύνες.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ, μέσα από τις ανακοινώσεις της και δεδομένων των συνθηκών, υπενθυμίζει πως οι καταναλωτές οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί αναφορικά με την δήλωση του αριθμού τους, κυρίως σε παράθυρα στο διαδίκτυο ή και σε διευθύνσεις όπου δεν αναφέρονται ακριβώς όροι χρήσης.

Παρʼ όλα αυτά ωστόσο, σύμφωνα με την καταγγελία που έγινε στην “Π” γίνεται κατανοητό, πως οι “επιτήδειοι” παρά την όποια προσοχή των καταναλωτών, εφευρίσκουν νέες μεθόδους προσέγγισης “θυμάτων”, οι οποίες κάνουν την άμεση εξεύρεση λύσης από τους αρμόδιους φορείς, επιβεβλημένη.