Ένα πρωτόγνωρο – για τα δεδομένα της περιοχής- λαϊκό ξεσηκωμό έχει πυροδοτήσει στην ευρύτερη περιοχή της Επισκοπής, ο σχεδιασμός του ΕΣΔΑΚ για την εγκατάσταση εργοστασίου διαχείρισης σκουπιδιών στη Γαλίφα, καθώς η τοπική κοινωνία προετοιμάζεται για δυναμικές κινητοποιήσεις. Στον μέτωπο των κινητοποιήσεων συμμετέχει ενεργά και η Μονή Αγκαράθου που θα πραγματοποιήσει την 1η Ιουλίου αγρυπνία, προκειμένου να αποτρέψει το σχεδιασμό της εγκατάστασης του εργοστασίου, από το οποίο πλήττεται άμεσα όχι μόνο γιατί γειτνιάζει σε απόσταση αναπνοής από το μοναστήρι, αλλά και γιατί το 85% της έκτασης στην οποία χωροθετείται αποτελεί μοναστηριακή περιουσία…

Σε όλη την έκταση του οικισμού της Επισκοπής έξω από σπίτια μαγαζιά και αυτοκίνητα έχουν τοποθετηθεί μαύρες σημαίες, ενώ σε πανό που έχουν εγκατασταθεί σε κεντρικά σημεία οι κάτοικοι στέλνουν το μήνυμα τους ότι δεν είναι διατεθειμένοι να δεχτούν την εγκατάσταση του εργοστασίου. Το μήνυμα αυτό έστειλαν και στη λαϊκή συνέλευση που πραγματοποίησαν προχθές το βράδυ, στην οποία συμμετείχαν μαζικά όλοι οι κάτοικοι της περιοχής, ξεκαθαρίζοντας ότι με κανένα τρόπο δεν είναι διατεθειμένοι να δεχτούν μια τέτοια ρυπογόνα -όπως τη χαρακτηρίζουν εγκατάσταση-, την οποία όπως καταγγέλλουν κάποιοι επιχειρούν να εγκαταστήσουν ερήμην τους. Στην συνέλευση, όπου το κλίμα που επικράτησε ήταν εκρηκτικό, συμμετείχαν εκτός από την αντιπροσωπεία του Καστελίου, και εκπρόσωπος του δήμου Γουβών, όπου ξεκαθάρισε ότι το δημοτικό συμβούλιο δεν είναι διατεθειμένο να επιτρέψει ο δήμος Γουβών να γίνει προθάλαμος των απορριμμάτων…. Η λαϊκή συνέλευση, απηύθυνε κάλεσμα στους βουλευτές να τοποθετηθούν ευθέως, για το επίμαχο θέμα, καταγγέλλοντας ότι είναι πρόκληση άνευ προηγουμένων να δρομολογείται μια ρυπογόνα όπως υποστηρίζουν εγκατάσταση, ερήμην της τοπικής κοινωνίας. Παράλληλα αποφασίστηκε, μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα, να πραγματοποιηθεί κοινή ανοικτή συνεδρίαση των δημοτικών συμβουλίων Επισκοπής και Καστελίου, παρουσία και των τοπικών κοινωνιών, προκειμένου να οριστικοποιηθεί η μορφή των κινητοποιήσεων που θα δρομολογηθούν, προκειμένου να μπλοκάρουν με κάθε τρόπο την εγκατάσταση εργοστασίου σκουπιδιών στην περιοχή.



Η επιτροπή



Ως ζήτημα ζωής και θανάτου, προσδιορίζει η επιτροπή αγώνα που έχει συγκροτηθεί από κατοίκους των δήμων Επισκοπής και Καστελίου, την μη κατασκευή εργοστασίου διαχείρισης απορριμμάτων στη Γαλίφα, ξεκαθαρίζοντας ότι το έργο αυτό θα ισοπεδώσει μια πανέμορφη περιοχή γόνιμη καλλιεργητικά και πλούσια σε αρχαιολογικό και οικιστικό ενδιαφέρον.

Σε ανακοίνωσή της, η επιτροπή, αφού καυτηριάζει το γεγονός ότι ερήμην της προωθείται η δημιουργία του εργοστασίου διαχείρισης απορριμμάτων μια ανάσα από παραδοσιακούς οικισμούς, καλλιεργήσιμες εκτάσεις και ιστορικά μνημεία, χαρακτηρίζει πρόκληση το γεγονός ότι η μελέτη που καθοδηγεί όλη αυτή τη διαδικασία, υποστηρίζει ότι δεν θα σημειωθεί περιβαλλοντική επιβάρυνση!

Στην ίδια ανακοίνωση η επιτροπή υποστηρίζει ότι η δημιουργία του εργοστασίου, ισοδυναμεί με την διαμόρφωση χωματερής, που θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη καταστροφή σε μια περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους με μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης και θαυμάσιο κλίμα. Η επιτροπή στρέφεται ευθέως κατά του προέδρου του ΕΣΔΑΚ Γ. Κουράκη, τον οποίο κατηγορούν ευθέως, επειδή όπως τονίζουν σε δήλωση του (την οποία χαρακτηρίζουν “ειρωνική”), απευθυνόμενος στους κατοίκους της Επισκοπής, είπε: “Σας το χαρίζουμε το έργο, το οποίο είναι πολύ φιλικό στο περιβάλλον!”. Σύμφωνα με την επιτροπή, αυτή η δήλωση του προέδρου του ΕΣΔΑΚ αρκεί για να ονομαστεί η προτεινόμενη από τη μελέτη περιοχή χωροθέτησης του εργοστασίου απορριμμάτων, ως “Κουράκειος χωματερή”. Στην ίδια ανακοίνωση τα μέλη της επιτροπής προτείνουν στο δήμαρχο Ηρακλείου, αφού είναι τόσο ανώδυνη για το περιβάλλονη εγκατάσταση του εργοστασίου να επιλέξει μια περιοχή στα διοικητικά όρια του δήμου του για να τη φιλοξενήσει...