Διευκρινίσεις για το Χωροταξικό του Ηρακλείου δίνει ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Στ. Καλογιάννης απαντώντας στον βουλευτή κ. Στρατάκη.

Συγκεκριμένα ο υφυπουργός αναφέρει:

“Ως προς την αναπτυξιακή προοπτική της Κρήτης

Ο σκοπός του προωθούμενου Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης είναι ο προσδιορισμός στρατηγικών κατευθύνσεων για την ολοκληρωμένη χωρική ανάπτυξη και αειφόρο οργάνωση του εθνικού χώρου για τα επόμενα 15 χρόνια, στόχος του δε είναι η διαμόρφωση ενός χωρικού προτύπου ανάπτυξης, που προωθεί, την κοινωνική και οικονομική συνοχή, την ανταγωνιστικότητα και την προστασία και ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος της χώρας. Η εξειδίκευση των προαναφερθεισών κατευθύνσεων σε περιφερειακό, ή τοπικό επίπεδο αποτελεί αντικείμενο των κατωτέρων επιπέδων σχεδιασμού.

Ως προς την χωροθέτηση και τον ρόλο του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου

Αναφορικά με την αιτούμενη εξειδίκευση της θέσης του νέου αεροδρομίoυ Ηρακλείου, σας γνωρίζουμε ότι ο προσδιορισμός της αποτελεί αντικείμενο διαδικασιών κατωτέρου επιπέδου σχεδιασμού και όχι του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης το οποίο προσδιορίζει στρατηγικές κατευθύνσεις για την ολοκληρωμένη χωρική ανάπτυξη και αειφόρο οργάνωση του εθνικού χώρου για τα επόμενα 15 χρόνια. Οσο για τον ρόλο του, το Γενικό Πλαίσιο προτείνει την ενίσχυση των υποδομών του ώστε να καταστεί, όχι μόνο διεθνές τουριστικό αεροδρόμιο περιοδικής κίνησης, αλλά γενικότερα ως Διεθνής Κομβικός Αερολιμένας εξυπηρέτησης τακτικών αερογραμμών αλλά και εξειδικευμένων υπηρεσιών για ελαφρά ιδιωτικά αεροσκάφη.

Ως προς την προοπτική του λιμένα Ηρακλείου

Το Γενικό Πλαίσιο κατατάσσει το λιμάνι του Ηρακλείου στην κατηγορία των “Κύριων διεθνών θαλάσσιων πυλών-λιμένων Εθνικής σημασίας”. Στο χρονικό δε ορίζοντα του Πλαισίου κατεύθυνσης είναι να επενδύσει περαιτέρω σε υποδομές ακτοπλοΐας αλλά και φιλοξενίας κρουαζιέρας (κυρίως) και θαλάσσιου τουρισμού. Η εμπορευματική του δραστηριότητα εξαρτάται από τη δημιουργία ή μη εξειδικευμένου κομβικού λιμένα εμπορευματοκιβωτίων (hub) στη νότια Κρήτη, την ενεργοποίηση του Αδριατικού/Ιόνιου Θαλάσσιου Αυτοκινητόδρομου των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και από την αύξηση του όγκου αλλά και την αλλαγή του τρόπου διάθεσης και εμπορίας των αγροτικών προϊόντων της Κρήτης.

Ως προς την δυνατότητα εφαρμογής ήπιων μορφών ενέργειας στην Κρήτη

Στόχος του Γενικού Πλαισίου για τον τομέα των ήπιων μορφών ενέργειας αποτελεί η ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας με πλήρη ανάπτυξη των ΑΠΕ, με αξιοποίηση εγχώριων πόρων και την προώθηση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων. Ειδικότερα ως προς τις υποδομές παραγωγής και μεταφοράς ενέργειας επιδιώκεται η αύξηση του ρυθμού διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη συνολική παραγωγή ενέργειας της επικράτειας.

Ως προς την προοπτική καθιέρωσης μητροπολιτικού ρόλου στο Ηράκλειο

Το Γενικό Πλαίσιο προσδιορίζει τους πόλους ανάπτυξης εθνικής σημασίας για τα επόμενα 15 χρόνια, οι οποίοι επιλέχθηκαν βάσει αντικειμενικών κριτηρίων (πληθυσμιακά μεγέθη, αναπτυξιακή δυναμική, χωροταξική διάρθρωση και διοικητικός ρόλος). Το πολεοδομικό συγκρότημα Ηρακλείου δεν εκπληρoί τα κριτήρια ορισμού του ως μητροπολιτικού πόλου. Μαζί με τα Χανιά, με την έννοια του διπόλου, κατατάσσονται μεταξύ των 5 εθνικών πόλων ανάπτυξης της επικράτειας, αμέσως μετά τους δύο μητροπολιτικούς πόλους (Αθήνας-Θεσσαλονίκης). Στην επιλογή αυτή, κατατάσσονται ιδιαίτερα σημαντικά αστικά κέντρα, που είναι είτε σημερινές έδρες περιφερειών, είτε συνδέονται λειτουργικά με αυτές ενισχύοντας την αναπτυξιακή τους πορεία. Κύριος στόχος των Εθνικών πόλων αποτελεί στρατηγικά, η ανάπτυξη δραστηριοτήτων και υπηρεσιών διεθνούς και εθνικής ακτινοβολίας καθώς και η συμμετοχή τους στην ανάπτυξη διεθνών δικτύων συνεργασίας.

Ως προς τον Νότιο οδικό άξονα Κρήτης

Σχετικά με τον ΝΟΑΚ, στο Γενικό Πλαίσιο δίδεται κατεύθυνση για την αναβάθμισή του και την σύνδεσή του με τον Βόρειο άξονα”.



Νέα ερώτηση



Και νέα ερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών Κ.Χατζηδάκη κατέθεσε ο Μαν.Στρατάκης μετά τις πρόσφατες εξαγγελίες για ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων αφού προηγηθεί η αισθητική τους αναβάθμιση.

Ο Ηρακλειώτης βουλευτής θεωρεί ότι η εξέλιξη αυτή φρενάρει το αεροδρόμιο Καστελίου!

ʽΜε επανειλημμένες Ερωτήσεις μου επεσήμανα κατά καιρούς τα πολλά και σοβαρά προβλήματα του αεροδρομίου Ηρακλείου, τα οποία έχουν ως αποτέλεσμα τη δυσλειτουργικότητά του, την ταλαιπωρία των χιλιάδων επισκεπτών και τη δυσφήμηση ολόκληρης της Κρήτης”, αναφέρει ο κ.Στρατάκης και συνεχίζει:

“Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, το υπουργείο προτίθεται να ιδιωτικοποιήσει τα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Ηρακλείου, προκειμένου να εισπράξει χρήματα.

Για την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων άλλωστε θα προβεί στην αισθητική αναβάθμισή του αεροδρομίου Ηρακλείου και όχι για την τριτοκοσμική συχνά κατάσταση που εμφανίζει το «Ν.Καζαντζάκης», με αποτέλεσμα τη δημιουργία τουλάχιστον αλγεινών εντυπώσεων στους χιλιάδες ξένους τουρίστες που επισκέπτονται την Κρήτη ιδιαίτερα κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Και καταλήγει:

“Επειδή τα αεροδρόμια και τα λιμάνια, όπως έχω και παλαιότερα επισημάνει, αποτελούν στρατηγικού χαρακτήρα επιχειρήσεις, πολύτιμες για την οικονομία της χώρας, τις οποίες η Κυβέρνηση παραχωρεί με προκλητικούς όρους σε ιδιωτικά συμφέροντα, ξεπουλώντας το δημόσιο πλούτο.

Επειδή στο αεροδρόμιο Ηρακλείου μια τέτοια εξέλιξη διαμορφώνει τις προϋποθέσεις να μην απομακρυνθεί ποτέ το αεροδρόμιο από τον πολεοδομικό ιστό και να μην κατασκευαστεί το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης

ΕΡΩΤΑΤΑΙ

Ο κ. υπουργός:

Αν προτίθεται να παραχωρήσει το στρατηγικής σημασίας αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» σε ιδιωτικά συμφέροντα, εξέλιξη που αποσκοπεί στην εξασφάλιση του μέγιστου κέρδους σε ημετέρους, και όχι στην καλύτερη δυνατή λειτουργία του και τη διαφήμιση της Κρήτης, αλλά και θα απομακρύνει την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι”.