Της Λίλιαν Δαφερμάκη

Το αστικό ΚΤΕΛ είναι αποφασισμένο να «φρενάρει» τα σχέδια της εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης εάν δεν αλλάξει ο περιορισμός της κυκλοφορίας των μεγάλων λεωφορείων, που θα έχουν οδυνηρές παρενέργειες στους Ηρακλειώτες.

Όπως εξηγεί ο κ. Βουλγαράκης, η απαγόρευση της εισόδου των αστικών λεωφορείων στο κέντρο της πόλης, όπου θα κινούνται μόνο μίνι μπας,

θα έχει ως αποτέλεσμα οι επιβάτες για να φτάσουν

στον προορισμό τους να αναγκάζονται

να χρησιμοποιούν περισσότερα από ένα λεωφορεία


«Συναγερμό» έχει σημάνει στο αστικό ΚΤΕΛ η απόφαση της δημοτικής Αρχής, να προχωρήσει στην πιλοτική εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης, η οποία μεταξύ άλλων προβλέπει την απομάκρυνση όλων των μεγάλων λεωφορείων από το κέντρο της πόλης. Το ΚΤΕΛ εμφανίζεται αποφασισμένο να στείλει τελεσίγραφο στο δήμο Ηρακλείου, γιατί όχι μόνο δεν θα αποσύρει όπως λέει τα οχήματα του από το κέντρο της πόλης, αλλά ακόμα και εάν επιβληθεί η εφαρμογή της μελέτης του δεν πρόκειται να την υλοποιήσει, αφού θα επιχειρήσει να την μπλοκάρει μέσα από διοικητικές ενστάσεις, και δικαστικές προσφυγές, αλλά και με κινητοποιήσεις στις οποίες είναι αποφασισμένο να προχωρήσει. Η ηγεσία του ΚΤΕΛ εμφανίζεται ενοχλημένη για τους χειρισμούς της δημοτικής Αρχής, επειδή δεν φρόντισε να αξιοποιηθούν οι προτάσεις που κατέθεσε, σε σχέση με τις διαδρομές των λεωφορείων στο κέντρο της πόλης, εμμένοντας ουσιαστικά στην «σκληρή» γραμμή του εξοστρακισμού τους από τον ιστορικό ιστό της πόλης. Όπως χαρακτηριστικά δηλώνει στην «Π» ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ Καλλέργος Βουλγαράκης, η δημοτική Αρχή με τους χειρισμούς της αποδεικνύει ότι τα αστικά λεωφορεία ουσιαστικά διώκονται από το κέντρο της πόλης, την ίδια ώρα που δεν ισχύει απολύτως καμία απαγόρευση ούτε για τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς ούτε για τα ΙΧ. Απαγορεύσεις δρομολογούνται μόνο για την κυκλοφορία των αστικών λεωφορείων, την ίδια ώρα που για παράδειγμα τα τουριστικά κινούνται ανενόχλητα, όπως άλλωστε και τα ταξί. Την ίδια στιγμή δρομολογείται η έστω και πιλοτική εφαρμογή μιας μελέτης χωρίς να έχουν διασφαλιστεί καίρια ζητήματα που προϋποθέτουν την υλοποίηση της. Για την ακρίβεια δεν είναι δυνατόν την ίδια στιγμή που δεν έχουν βρεθεί λύσεις στο ζήτημα της στάθμευσης των οχημάτων που είναι άλλωστε και κορυφαίο, δεν λειτουργούν οι σηματοδότες, και ολόκληρη η πόλη είναι ένα εργοτάξιο να θέτεις σε εφαρμογή μια κυκλοφοριακή μελέτη, διότι εκ προοιμίου θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα σε σχέση με αυτά που υποτίθεται ότι θα λύσει, και τελικά θα φτάσει στο σημείο να απαξιωθεί!...



Οδυνηρές

οι μετεπιβιβάσεις



Σε κάθε περίπτωση όμως το αστικό ΚΤΕΛ είναι αποφασισμένο να «φρενάρει» τα σχέδια της εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης εάν δεν αλλάξει ο περιορισμός της κυκλοφορίας των μεγάλων λεωφορείων, που θα έχουν οδυνηρές παρενέργειες στους Ηρακλειώτες. Όπως εξηγεί ο κ. Βουλγαράκης, η απαγόρευση της εισόδου των αστικών λεωφορείων στο κέντρο της πόλης, όπου θα κινούνται μόνο μίνι μπας, θα έχει ως αποτέλεσμα οι επιβάτες για να φτάσουν στον προορισμό τους να αναγκάζονται να χρησιμοποιούν περισσότερα από ένα λεωφορεία. Έτσι για παράδειγμα ένας πολίτης ο οποίος ξεκινά από τον Πόρο με προορισμό τη Χανιώπορτα, θα ζει μια απίστευτη ταλαιπωρία αφού θα καλείται να αλλάξει τρία διαφορετικά λεωφορεία. Συγκεκριμένα θα επιβιβάζεται από τον Πόρο, και μόλις φτάνει στην Αστόρια, θα κατεβαίνει, για να μπει στο «μίνι μπας» το οποίο θα τον οδηγήσει στη Χανιώπορτα. Από εκεί, θα πρέπει να επιβιβαστεί σε άλλο λεωφορείο το οποίο θα τον οδηγήσει στα Καμίνια. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του αστικού ΚΤΕΛ ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί τι σημαίνει η εξέλιξη αυτή για το επιβατηγό κοινό το οποίο οδηγείται σε μια απίστευτη ταλαιπωρία, που θα βασανίσει χωρίς υπερβολή εκατοντάδες πολίτες. Οι μετεπιβιβάσεις αυτές, θα έχουν ως αποτέλεσμα την απίστευτη ταλαιπωρία του επιβατηγού κοινού, που μεταξύ άλλων θα επιβαρυνθεί και στην τσέπη του, και μέσα από αυτή την κατάσταση θα αναγκαστεί να απαξιώσει τη λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Όπως έχει γράψει η «Π» στις εναλλακτικές προτάσεις που κατέθεσε η διοίκηση του αστικού ΚΤΕΛ είναι να διατηρηθούν τα δύο δρομολόγια που εκτελούνται από τα μεγάλα λεωφορεία, ξεκαθαρίζοντας ότι είναι λάθος να μείνουν έξω από το ιστορικό κέντρο για πολλούς και ουσιαστικούς λόγους.

Συγκεκριμένα με την πρόταση τους ζητούν να διασφαλίσουν εκτός από την κυκλοφορία τους στην παραλιακή, και την κίνηση μεγάλων λεωφορείων στη διαδρομή από τη Δικαιοσύνης μέχρι τη Χανιώπορτα, και αντίστοιχα από την Γιαμαλάκη, την Αγίου Μηνά και την Έβανς.