Μέτρια έως… και απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων της Γ’ Λυκείου. Σε κάποια μαθήματα η πλειοψηφία των μαθητών δεν κατάφερε ν’ αγγίξει τη βάση, ενώ και φέτος δε λείπουν οι αριστούχοι, που με τις υψηλές βαθμολογίες τους εξισορροπούν την κατάσταση.
Όχι μόνο τα Μαθηματικά κατεύθυνσης, αλλά και η Ιστορία γενικής παιδείας φαίνεται ότι θα συντελέσουν στο να μην υπάρξει μεγάλη άνοδος των βάσεων εισαγωγής στις σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφού και στα δύο μαθήματα, περισσότεροι απ’ τους μισούς μαθητές έγραψαν κάτω από τη βάση. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης το 78,7% των μαθητών βρίσκεται κάτω από τη βάση, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την Ιστορία γενικής παιδείας είναι 68%. Ακολουθεί η Φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης, με το 63,9% των μαθητών να μην έχουν καταφέρει ν’ αγγίξουν τη βαθμολογική βάση.
Οι βαθμολογίες των μαθητών της B` και της Γ` Λυκείου έφθασαν στο Hράκλειο το μεσημέρι της περασμένης Κυριακής και έγινε η ταξινόμησή τους στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού. Από νωρίς χθες το πρωί οι διευθυντές των Λυκείων άρχισαν να παραλαμβάνουν τους πίνακες και μέχρι το μεσημέρι είχαν αναρτηθεί σε όλα τα Λύκεια. Οι μαθητές περίμεναν με αγωνία στα σχολεία τους για να μάθουν τους βαθμούς τους, που θ’ αποτελέσουν για αρκετούς το "εισιτήριο" για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σύμφωνα με το Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου Παντελή Μπικάκη, ήδη από χθες σε πολλά Λύκεια ξεκίνησε η έκδοση των αποτελεσμάτων της Β’ και της Γ’ Λυκείου, αφού θα χρειαστεί να γίνει επεξεργασία των βαθμών από τα πανελλαδικώς και ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα, καθώς και από την προφορική εξέταση στη διάρκεια της χρονιάς, ώστε να εξαχθεί ο μέσος όρος της βαθμολογίας. Στη συνέχεια οι απόφοιτοι πλέον, που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, θα μπορούν να παραλαμβάνουν από τα σχολεία το απολυτήριο και τη βεβαίωση πρόσβασης, ώστε να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία από τις 14 έως τις 25 Ιουλίου. Μετά την ολοκλήρωση της κατάθεσης θα σταλούν τα μηχανογραφικά στο υπουργείο Παιδείας, για να γίνει η επεξεργασία τους. Οι βάσεις εισαγωγής και τα ονόματα όσων πετύχουν την εισαγωγή τους σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, θ’ ανακοινωθούν γύρω στα τέλη Αυγούστου. Ο κ.Μπικάκης πρόσθεσε επίσης, ότι η εικόνα των βαθμολογιών των μαθητών τόσο της Β’, όσο και της Γ’ Λυκείου κυμαίνεται στα περσινά επίπεδα, ενώ τόνισε ότι «Οι προαγωγές και οι απολύσεις των μαθητών δε διαφοροποιούνται από τις επόμενες χρονιές. Δηλαδή, θ` απολύονται πάνω από το 95% των τελειόφοιτων».
ΟΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ
Από δείγμα μεγάλου αριθμού τελειόφοιτων από Λύκεια του νομού, σε οκτώ μαθήματα κατεύθυνσης και γενικής παιδείας, φανερώνεται ένα μέρος της συνολικής εικόνας που διαμορφώθηκε από τις επιδόσεις των μαθητών στις Πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς και οι τάσεις που θ` ακολουθήσουν οι βάσεις εισαγωγής στις σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Όπως προαναφέρεται, στα Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης, το ποσοστό αποτυχίας είναι εξαιρετικά υψηλό, καθώς αγγίζει το 78,7%. Όσο για τους μαθητές που έγραψαν από 10 έως 17,9, κυμαίνονται στο 20,8%, ενώ μόλις 0,5% είναι το ποσοστό των αριστούχων. Σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά πάντως, τα φετινά ποσοστά είναι βελτιωμένα, καθώς πέρσι το ποσοστό των μαθητών που είχαν γράψει κάτω από τη βάση στο συγκεκριμένο μάθημα ήταν 86,02%!
Το ίδιο υψηλό ποσοστό βαθμολογίας κάτω από τη βάση παρατηρείται και στην Ιστορία γενικής παιδείας της Γ’ Λυκείου, καθώς το 68% των μαθητών δεν κατάφερε ν’ αγγίξει τη βάση, το 28% βρίσκεται ανάμεσα στο 10 και στο 17,9 και μόλις το 4% πέτυχε υψηλή βαθμολογία. Αντίθετα την προηγούμενη χρονιά, οι μισοί μαθητές είχαν γράψει από 10 έως 17,9, το 42% ήταν κάτω από τη βάση και το 7,45 πάνω από 18.
Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζουν και οι βαθμολογίες στη Φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης. Το 63,9% των μαθητών βρίσκεται κάτω από τη βάση, το 32,1% στη μέση βαθμολογία και το 4% έγραψε άριστα. Καλύτερη είναι η εικόνα του ίδιου μαθήματος στη θετική κατεύθυνση, καθώς το 69,2% των βαθμών κυμαίνονται από 10 έως 17,9, ενώ το 17,3% αντιστοιχεί σε υψηλούς βαθμούς.
Στη θετική κατεύθυνση, όσον αφορά στα Μαθηματικά, οι τελειόφοιτοι τα πήγαν καλύτερα σε σύγκριση με τους συμμαθητές τους της τεχνολογικής κατεύθυνσης. Μάλιστα, παρά το πρόβλημα που είχε προκύψει με το ερώτημα 4γ των θεμάτων, κάποιοι κατάφεραν να γράψουν 20. Στο συγκεκριμένο μάθημα, η πλειοψηφία των μαθητών έχει γράψει από 10 έως 17,9 και συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, είναι λιγότεροι εκείνοι που έγραψαν κάτω από τη βάση.
Όσον αφορά στα Μαθηματικά γενικής παιδείας, το 49,4% έγραψε κάτω από τη βάση, το 36,2% από 10 έως 17,9 και το 14,4% των μαθητών πέτυχε υψηλές βαθμολογίες.
Μεγάλο είναι το ποσοστό χαμηλών βαθμών και στη Νεοελληνική Λογοτεχνία θεωρητικής κατεύθυνσης, όπου το 44,5% βρίσκεται κάτω από τη βάση. Παρόμοια είναι η εικόνα και στα Αρχαία θεωρητικής κατεύθυνσης, καθώς το 49,4% είναι κάτω από τη βάση, το 47,1% στη μέση βαθμολογία και το 3,5% είναι άριστα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα Αρχαία δεν παρατηρούνται σημαντικές αλλαγές, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Στους πίνακες που ακολουθούν παρουσιάζονται αναλυτικά οι βαθμολογίες μαθητών από επτά Λύκεια του νομού Ηρακλείου: