
Τους όρους του διεθνούς διαγωνισμού για τον επενδυτή που θα αναλάβει να κατασκευάσει και να εκμεταλλεύεται την μαρίνα στον κόλπο του Δερματά (για 30 χρόνια) θα εγκρίνει σήμερα η διοίκηση του ΟΛΗ. Παρά τις αντιδράσεις του δήμου και άλλων φορέων της πόλης ο Οργανισμός ξεκινά άμεσα τις διαδικασίες για δημοπράτηση του έργου το οποίο έχει ένα εκτιμώμενο προϋπολογισμό της τάξεως των 50 εκατομμυρίων ευρώ.
Η διοίκηση του ΟΛΗ δημοπρατεί ουσιαστικά σήμερα και από τις αρχές Ιουλίου θα είναι έτοιμη να δώσει στους ενδιαφερόμενους τα τεύχη δημοπράτησης που θα έχουν και όλες τις λεπτομέρειες του διεθνούς διαγωνισμού.
Με βάση την διακήρυξη ο επενδυτής αναλαμβάνει το πλήρες κόστος κατασκευής της μαρίνας την οποία θα πάρει και θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια.
Οι βασικότεροι όροι για τον επενδυτή θα είναι να συμβαδίζει το έργο με όλα τα συναφή έργα που θα γίνουν στην ευρύτερη περιοχή, να είναι καλαίσθητη η ανάπτυξή του, να αυξάνει τα έσοδα και τον τουρισμό.
Ο ΟΛΗ θεωρεί ότι υπάρχουν μέγιστες επενδυτικές ευκαιρίες που προκύπτουν από:
- Τη θέση του έργου που βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το κέντρο της πόλης και το Λιμένα Ηρακλείου, κοντά στην περιοχή ιστορικού και πολιτισμικού ενδιαφέροντος
- Τη δυναμική της πόλης του Ηρακλείου που αποτελεί την έδρα της Περιφέρειας Κρήτης με πληθυσμό περίπου 600.000 κατοίκων.
- Την άμεση προσβασιμότητα της περιοχής του έργου στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης του Ηρακλείου.
- Τη δυνατότητα ανάπτυξης της θαλάσσιας λεκάνης και του χερσαίου χώρου του τουριστικού λιμένα, ως μίας σύγχρονης, αυτόνομης, λειτουργικής και επιχειρηματικής μονάδας θαλάσσιου τουρισμού.
- Την άρτια και άμεση εξυπηρέτηση του έργου με βάση το υπάρχον συγκοινωνιακό δίκτυο λόγω της θέσης της και της εγγύτητάς του με το κέντρο της πόλης και το λιμένα Ηρακλείου
- Τη δυνατότητα ανάπτυξης και διαχείρισης οργανωμένων χώρων στάθμευσης για την εξυπηρέτηση των αυτοκινήτων του τουριστικού λιμένα (ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής, οπότε δεν χρησιμοποιούνται οι θέσεις εναπόθεσης σκαφών στην ξηρά).
- Τη δυνατότητα συνδυασμού των χρήσεων (ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών, αναψυχής, εμπορίου και λοιπών εξυπηρετήσεων), με σκοπό την δημιουργία ενός δυναμικού πόλου που θα αποτελεί ορόσημο για την πόλη.
Τι θα διαθέτει
Το έργο της μαρίνας θα διαθέτει:
- Εξωτερικά λιμενικά έργα (προσήνεμος και υπήνεμος μόλος, δίαυλος εισόδου-εξόδου, εκβαθύνσεις κ.λπ).
- Εσωτερικά λιμενικά έργα και μηχανικό εξοπλισμό εξυπηρέτησης των σκαφών σε αυτά και στους χερσαίους χώρους του τουριστικού λιμένα (κρηπιδώματα παραβολής των σκαφών, κλίνη (ράμπα) για την ανέλκυση-καθέλκυση σκαφών με κατάλληλο μηχανισμό έλξης του φορείου και του σκάφους, νηοδόχος για την υποδοχή σκαφών προς ανέλκυση-καθέλκυση με αυτοκινούμενο γερανό κατάλληλης ανυψωτικής ικανότητας (travel-lift/synchrolift) και φορείο για τη μεταφορά του σκάφους από/προς τη θέση εναπόθεσής του στην ξηρά κ.λπ.
Πλωτές προβλήτες με συστήματα στερέωσης στα κρηπιδώματα και αγκύρωσης στον πυθμένα (με πιστοποίηση από αναγνωρισμένο Νηογνώμονα) και με διαστάσεις και διάταξη των προβλητών που παρέχουν επάρκεια θέσεων πρόσδεσης και την κατανομή των εξυπηρετούμενων σκαφών σε διαφόρους τύπους (ιστιοφόρα και μηχανοκίνητα), κατηγορίες και μεγέθη.
Πλήρη εξοπλισμό των κρηπιδωμάτων και των πλωτών προβλητών για την πρόσδεση και τον ελλιμενισμό των σκαφών (σύστημα αγκυροβολίας (ρεμέτζα) και εξοπλισμός πρόσδεσης των σκαφών, παρεμβλήματα προστασίας των σκαφών (προσκρουστήρες κ.λπ.).
- Εξυπηρετήσεις για τις θέσεις παραβολής βοηθητικών σκαφών (πυροσβεστικών, Λιμενικού Σώματος κ.λπ.).
- Κτίρια, καταστημάτων/εστιατορίων, γραφείων, μονάδων αναψυχής και πολιτιστικών εκδηλώσεων κ.λπ. με βάση τα δεδομένα του κτιριολογικού προγράμματος που προβλέπεται στον ν. 2160/1973 και τα οποία θα στεγάζουν τις διοικητικές και λοιπές συναφείς λειτουργίες (πύργος ελέγχου, γραφεία διοίκησης, κτίριο εισόδου και υποδοχής, γραφείο πληροφοριών, λιμεναρχείο, ιατρείο /φαρμακείο) και τις εμπορικές εξυπηρετήσεις (καταστήματα ναυτιλιακών ειδών και ειδών διατροφής, χώροι εστίασης/αναψυκτήρια, πλυντήρια, αποθηκευτικοί χώροι.
- Θέσεις εναπόθεσης/φύλαξης/διαχείμασης/συντήρησης/επισκευής σκαφών στην ξηρά dry berth).
- Θέσεις στάθμευσης οχημάτων (parking area) σε υπαίθριους ή στεγασμένους χώρου ή/και σε πλωτούς σταθμούς οχημάτων (πλωτά ναυπηγήματα) όπως αυτά θα προσδιορισθούν στα Τεύχη της Βʼ φάσης του Διαγωνισμού).
- Διαμόρφωσης της χερσαίας ζώνης του τουριστικού λιμένα (αίθρια, ανοιχτοί χώροι πράσινου, περιπάτου και αναψυχής, αρχιτεκτονικές διαμορφώσεις, δενδροφύτευση, γενικότερη αισθητική αναβάθμιση του χώρου), των προσβάσεων (διαμόρφωση κόμβου εισόδου-εξόδου στη μαρίνα) και των οδών εσωτερικής προσπέλασης στις εγκαταστάσεις της μαρίνας, κατασκευή περίφραξης κ.λπ.
- Εγκατάσταση ανεφοδιασμού των σκαφών με καύσιμα (δεξαμενές και αντλίες πετρελαίου και βενζίνης).