Ρεπορτάζ Γωγώ Ξυπάκη

Πτώση της τάξεως του 15% σημειώνει το τελευταίο διάστημα η τιμή της βενζίνης σε αρκετά πρατήρια της πόλης, μετά την ανοδική της πορεία τους τελευταίους δύο μήνες.

Αν και η πτώση αυτή δεν παρατηρείται στο σύνολο των πρατηρίων του Ηρακλείου, σε αρκετά από αυτά η βενζίνη πωλείται ακόμη και κάτω από ένα ευρώ.

Συγκεκριμένα, η τιμή της αμόλυβδης κυμαίνεται αυτήν την περίοδο από 0,97 λεπτά έως και 1,04 ευρώ το λίτρο.

Η τιμή της αμόλυβδης είχε ανέβει κατακόρυφα τον Αύγουστο, φτάνοντας ακόμη και το 1,22 ευρώ το λίτρο, προκαλώντας πραγματικά “πονοκέφαλο” στους καταναλωτές, αφού δεν προλάβαιναν να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους και αυτά άδειαζαν.

Η πτώση αυτή της τιμής δεν αποκλείεται να συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες, γεγονός που θα ανακουφίσει περισσότερο τους καταναλωτές, οι οποίοι αναγκάζονταν να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη, με αποτέλεσμα να έχουν περιορίσει όσο ήταν δυνατόν τις μετακινήσεις τους.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο των βενζινοπωλών Νομού Ηρακλείου κ. Χάρη Μαυράκη, η πτώση της τιμής της βενζίνης οφείλεται στο γεγονός ότι η τιμή του αργού πετρελαίου έχει υποχωρήσει κατά 10 δολάρια το βαρέλι, δηλαδή από τα 78 δολάρια που είχε φτάσει, τώρα κυμαίνεται στα 67 δολάρια.

Παράλληλα, όπως αναφέρει ο ίδιος, το διάστημα αυτό υπήρξε και ανατίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου.

« Τώρα και δύο εβδομάδες έχουμε μία συνεχή πτώση σχεδόν κάθε μέρα, η οποία αποτυπώνεται βέβαια άμεσα στα πρατήρια.

Αυτοί οι δύο παράγοντες μαζί συνετέλεσαν, ώστε να έχουμε μία πτώση της τάξεως του 15%-18%.

Το γεγονός αυτό είναι ευχάριστο για όλον τον κόσμο, διότι το πετρέλαιο επηρεάζει όλες τις μορφές της οικονομίας.

Δε συντρέχουν λόγοι, ώστε να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα το πετρέλαιο. Ίσως να δούμε και ακόμη χαμηλότερες τιμές τις επόμενες ημέρες.

Αν δε συμβεί βέβαια κάτι, που θα επηρεάσει την κατάσταση» επισημαίνει ο ίδιος.



Ταμειακές μηχανές



Στο μεταξύ, μέσα στα άμεσα σχέδια του Υπουργείου Οικονομικών είναι η τοποθέτηση ταμειακών μηχανών στα πρατήρια υγρών καυσίμων, αλλά και στα βυτιοφόρα, προκειμένου να περιορίσει το λαθρεμπόριο.

Επίσης ετοιμάζει αυστηρότατες κυρώσεις και τσουχτερά πρόστιμα για τους λαθρεμπόρους.

Όπως επισημαίνει ο κ. Μαυράκης, οι ιδιοκτήτες πρατηρίων στην πλειοψηφία τους, δε διαφωνούν με το μέτρο αυτό, αρκεί βέβαια να γίνει σωστά.

«Οι πρατηριούχοι δεν ήταν ποτέ αντίθετοι με αυτό. Αρκεί να γίνει σωστά. Επειδή το καύσιμο έχει μία ιδιαιτερότητα, εμείς από το 2003 που τέθηκε το θέμα των ταμειακών μηχανών, είπαμε ότι είμαστε σύμφωνοι, αρκεί να μπει ένα ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών στα πρατήρια, να σφραγιστούν δηλαδή οι δεξαμενές.

Με τον τρόπο αυτό θα εξασφαλίζεται η ποσότητα για τα πρατήρια και η ποιότητα των καυσίμων για τους καταναλωτές, ούτως ώστε να υπάρχει ένα αδιάβλητο σύστημα προκειμένου να εξαλειφθεί η λαθρεμπορία, η παράνομη διακίνηση και όλα αυτά να καταγράφονται μέσω των ταμειακών μηχανών. Αυτή ήταν ολοκληρωμένη πρόταση της Ομοσπονδίας από το 2003» προσθέτει ο ίδιος.