Καμιά πρόοδο δεν έχει κάνει η ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να ευθυγραμμιστεί με την απόφαση του περασμένου Σεπτεμβρίου, η οποία της επιβάλει να ανακτήσει από την Ολυμπιακή και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές όλες τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις που αυτές έχουν λάβει από τον Δεκέμβριο του 2002 μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2004.

Το συνολικό ποσό που πρέπει να επιστραφεί στο ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται έως και τα 540 εκατ. ευρώ. Αυτό δήλωσε χθες ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών, Ζακ Μπαρό, στο περιθώριο συνεδρίου για τον κλάδο των αερομεταφορών που διεξήχθη στη Στοκχόλμη της Σουηδίας.

«Δεν έχουμε δει καμιά πρόοδο μέχρι στιγμής και είμαστε υποχρεωμένοι να προσφύγουμε κατά της Ελλάδας για τη μη συμμόρφωσή της με την κοινοτική νομοθεσία» δήλωσε ο Μπαρό. «Πρέπει να διασφαλίσουμε τον σεβασμό προς τους κανονισμούς της Ε.Ε. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπουμε στην εταιρεία να λειτουργεί με κρατική βοήθεια» τόνισε.

Πολιτικό συμβιβασμό με την Ε.Ε για την Ολυμπιακή επιδιώκει η κυβέρνηση, σε μια ύστατη προσπάθεια να «αναστήσει» την εταιρεία εξασφαλίζοντας μια γενναία «έκπτωση» επί του ποσού που καλείται να επιστρέψει στο ελληνικό Δημόσιο. Επιθυμία της κυβέρνησης είναι να μειωθεί το ποσό που θα επιστρέψει κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ.

Η κυβέρνηση επιδιώκει να επιμεριστεί μικρό μέρος της οφειλής στην εταιρεία που εκτελεί τα δρομολόγια (Ολυμπιακές Αερογραμμές), ενώ το μεγαλύτερο μέρος του χρέους θα «φορτωθεί» στην παλιά Ο.Α. Έτσι, θα ανοίξει ο δρόμος για να δημιουργηθεί η νέα Ο.Α. Για τον σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθεί ως βάση η Pantheon Airways, στην οποία οι ιδιώτες θα έχουν τον πλήρη έλεγχο.

Κύκλοι του υπουργείου Οικονομίας επιμένουν ότι υπάρχει, ήδη, έτοιμη λίστα υποψήφιων επενδυτών από τους οποίους έχει διασφαλιστεί ότι μπορούν να επενδύσουν 100-120 εκατ. ευρώ στη νέα εταιρεία.

Βασικότεροι υποψήφιοι είναι ομάδα ελλήνων εφοπλιστών, ενώ εναλλακτικές λύσεις αποτελούν διεθνή fund, αραβικά κεφάλαια αλλά και οι Klessch και York Capital που τη διεκδίκησαν στον πρόσφατο διαγωνισμό.