Ρεπορτάζ Σοφία ΤσεντελιέρουΣτις κάλπες προσέρχονται την προσεχή Τετάρτη οι καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ηρακλείου προκειμένου ν’ αναδείξουν νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ.
Οι εκλογές της ΕΛΜΕ Ηρακλείου θα διεξαχθούν στο 3ο Λύκειο. Η ετήσια εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση θα ξεκινήσει στις 9 το πρωί, ενώ οι κάλπες θ’ ανοίξουν στις 12 το μεσημέρι. Η ψηφοφορία θα ολοκληρωθεί στις 7 το απόγευμα.
Ενόψει των εκλογών της ΕΛΜΕ μιλούν στη «Π» εκπρόσωποι των παρατάξεων «Εκπαιδευτική Προοπτική»-Κοινωνικό Δίκτυο Εκπαίδευσης, ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, Αγωνιστική Παρέμβαση, ΕΣΑΚ-ΔΕΕ και Αγωνιστική Κίνηση, που συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία. Παρουσιάζουν τις θέσεις των παρατάξεών τους και καλούν τους συναδέλφους τους να συμμετάσχουν μαζικά στις εκλογές.
Εκπαιδευτική Προοπτική- Κοινωνικό Δίκτυο Εκπαίδευσης
Ο απερχόμενος πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λάζαρος Μάρκου, ως εκπρόσωπος της «Εκπαιδευτικής Προοπτικής», που συνεργάζεται με το Κοινωνικό Δίκτυο Εκπαίδευσης, λέει ότι σήμερα η αλλαγή του εκπαιδευτικού κινήματος προκύπτει ως αναγκαιότητα, ώστε αυτό να επανέλθει στο προσκήνιο αποτελεσματικό. Ως πρώτη προτεραιότητα, σύμφωνα με τον ίδιο, τίθενται η ίδια η δημόσια εκπαίδευση και ο εκπαιδευτικός. Οι αρχές σύμφωνα με τις οποίες πρέπει να εργαστούν μόνιμοι και αναπληρωτές καθηγητές είναι όπως λέει ο κ.Μάρκου, οι εξής:
1) Η Παιδεία αποτελεί κοινωνικό αγαθό γι’ αυτό η Πολιτεία οφείλει να διευρύνει το Δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, εξασφαλίζοντας τους απαραίτητους πόρους για τούτο.
2) Ο εκπαιδευτικός αποτελεί το θεμελιώδες κύτταρο του εκπαιδευτικού συστήματος και το βασικό κινητήριο μοχλό του γι’ αυτό πρέπει να στηριχθεί στη λειτουργία του θεσμικά, επιστημονικά και υλικά.
3) Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να ανακτήσει τον πρωτοποριακό του ρόλο στο κοινωνικό και εκπαιδευτικό γίγνεσθαι, επουλώνοντας τα τραύματα του παρελθόντος που πρόσωπα, παρατάξεις και σκοπιμότητες δημιούργησαν και είχαν ως αποτέλεσμα την περιθωριοποίηση του κλάδου και την απονεύρωσή του.
4) Όλοι οι εκπαιδευτικοί, ωρομίσθιοι, αναπληρωτές και μόνιμοι είναι ισότιμοι μεταξύ τους και δεν αναγνωρίζουμε διαφορά από τη διαφορετική εργασιακή σχέση, γι’ αυτό η Πολιτεία οφείλει να λάβει πάγια μέτρα που θα εξασφαλίζουν την ομαλή και σύντομη ένταξη των αναπληρωτών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Ο ίδιος προσθέτει «Η Εκπαιδευτική Προοπτική με τη συμβολή και των άλλων παρατάξεων κατάφερε τα τελευταία χρόνια να αναβαθμίσει τη λειτουργία της και το ρόλο της. Είναι κοινά αποδεκτό ότι αποτελεί μια από τις ποιο δραστήριες και δημιουργικές ΕΛΜΕ της χώρας. Η συνάδελφοι εκπαιδευτικοί έχουν συμβάλλει με τη συμμετοχή τους στις δράσης τα μέγιστα στην πορεία αυτή .Πρώτος στόχος πρέπει να αποτελεί η εμπιστοσύνη των συναδέλφων στο συνδικαλιστικό τους όργανο. Η λειτουργία των ΕΛΜΕ πρώτιστα είναι να παράγουν γεγονότα αφού είναι κοντά στον συνάδελφο και χρειάζεται συναίνεση πάνω σε αυτό». Όσον αφορά στα τοπικά θέματα, η πρόταση της παράταξης προς τους καθηγητές του νομού περιλαμβάνει τα εξής:
1. Πρώτη προτεραιότητα αποτελεί η δημιουργία του.
Πολυδυναμικο Εκπαιδευτικού Κέντρου.
2. Κτιριακό πρόβλημα –Μελέτη – Πρόταση να ολοκληρωθεί.
3. Δίκτυο ΕΛΜΕ για την άμεση ενημέρωση και λύση προβλημάτων συναδέλφων σε σχέση με τη διοίκηση σε συνεργασία με αιρετούς.
4. Παραγωγή γεγονότων για τη λύση εκπαιδευτικών θεμάτων –Ποιότητα εκπαίδευσης – ανάδειξη του κοινωνικού ρόλου του εκπαιδευτικού. Απαξίωση του εκπαιδευτικού και του έργου του
5. Παραγωγή πολυποίκιλων δραστηριοτήτων με στόχο να καλλιεργεί αντανακλαστικά στους συναδέλφους , να αφυπνίζει και να δραστηριοποιεί .
6. Περιφερειακή λειτουργία ΕΛΜΕ – Συνάντηση προεδρείων για τρέχοντα περιφερειακά θέματα και όχι μόνο.
7. Συνέδριο για το χθες -σήμερα-αύριο του συνδικαλισμού. Επαναπροσδιορισμός
8. Επιστημονική τεκμηρίωση εκπαιδευτικών αιτημάτων.
9. Κατανομή μαθητικού δυναμικού στα σχολεία.
10. Έκπτωτική κάρτα ΕΛΜΕ
11. Εύρεση χώρου για κατασκηνώσεις εκπαιδευτικών .Πρόταση στη Νομαρχία για του Κοκκίνη.
Π.Α.Σ.Κ.
Ο απερχόμενος Ειδικός Γραμματέας της ΕΛΜΕ Ηρακλείου και περιφερειακός συντονιστής ΠΑΣΚ Καθηγητών Δ.Ε. Γιάννης Σταμέλος αναφέρει ότι η συγκυρία δεν είναι καθόλου ευχάριστη, αφού «Τις μέρες αυτές συζητείται στη βουλή, ο σκληρότερος ίσως προϋπολογισμός από την περίοδο 1990 – 1993 (θυμηθείτε το περίφημο 0% + 0% = 14%). Οι αυξήσεις στους μισθούς μας δε θα ξεπεράσουν, με τα πιο αισιόδοξα σενάρια, το 2,5%, ενώ ο πληθωρισμός «τρέχει» στο 3,6% και ο τιμάριθμος είναι πάνω από το διπλάσιο. Ως εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι νιώθουμε για μια ακόμη φορά, και τώρα ίσως εντονότερα, να μας εμπαίζουν οι κυβερνώντες». Ο κ.Σταμέλος προσθέτει ότι η Π.Α.Σ.Κ. συνεπής στις αξίες που υπηρετεί από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, πρωτοπορεί στον αγώνα για να ανατραπεί στην πράξη αυτή η αντιλαϊκή πολιτική. «Όμως για να συμβεί αυτό είναι αναγκαία η ενότητα του κλάδου και η συμμετοχή των όλων μας. Τούτη την ώρα δε χωρά η «μιζέρια», οι μικροπαραταξιακοί υπολογισμοί, ο «κυβερνητικός» συνδικαλισμός, ο «αχταρμάς» των θέσεων και των προθέσεων ή η αλαζονεία της ιδεολογικής καθαρότητας. Είναι η ώρα οι συνδικαλιστικές παρατάξεις και οι ηγεσίες τους να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να «στρατευθούν» με κυρίαρχο στόχο την ανατροπή της εισοδηματικής πολιτικής της κυβέρνησης. Ο αγώνας μας όμως δε σταματά σ’ αυτό, αγωνιζόμαστε για ένα δημόσιο σχολείο που να εμπνέει, να δημιουργεί, με περιεχόμενο, ποιότητα, προοπτική, σύγχρονο, αποτελεσματικό φορέα πολιτισμού, δημοκρατικό, ανοιχτό στην κοινωνία? για έναν εκπαιδευτικό που να ζει από το μισθό του με αξιοπρέπεια, με κοινωνική καταξίωση ανάλογη της προσφοράς του, μύστη των εξελίξεων, με διαρκή επιμόρφωση, «σηματωρό και κήρυκα» …». Καταλήγοντας επισημαίνει ότι προτεραιότητα της ΠΑΣΚ αποτελούν η ανάκτηση της χαμένης συλλογικότητας των εκπαιδευτικών, τα προβλήματα της Εκπαίδευσης, ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης, η ποιοτικά αναβαθμισμένη Δημόσια εκπαίδευση, ο εκπαιδευτικός ως άνθρωπος και εργαζόμενος».
ΔΑΚΕ
Ο απερχόμενος ταμίας της ΕΛΜΕ και εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ Γιώργος Αλεξανδράκης μιλώντας για τις προτεραιότητες της παράταξης κατά τη νέα συνδικαλιστική χρονιά, λέει τα παρακάτω:
«Οι θέσεις μου και οι θέσεις της παράταξής μου ήταν τη χρονιά που πέρασε στην ΕΛΜΕ και θα είναι και τη νέα χρονιά, η ανατροπή του κλίματος της έλλειψης αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης των συναδέλφων στο συνδικαλιστικό τους όργανο, λόγω του ρόλου των άλλων παρατάξεων. Επιδιώκουμε με μοναδικό γνώμονα τα συμφέροντα των συναδέλφων καθηγητών και τη δημόσια εκπαίδευση, τη χάραξη κοινής πορείας με ενωμένο τον κλάδο με ένα κοινό πλαίσιο αιτημάτων, με ξεκάθαρους στόχους και επιδιώξεις.
Προτείνουμε για ανάκτηση της εμπιστοσύνης των συναδέλφων ως βάση συνεννόησης:
1. Διάλογο με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για όλα τα θέματα της εκπαίδευσης (επιλογή στελεχών, επιμόρφωση, ΤΕΕ, εισαγωγική παιδαγωγική διδακτική κατάρτιση κλπ.).
2. Να προβάλλουμε ως αντικειμενικό οικονομικό στόχο το εκπαιδευτικό μισθολόγιο.
3. Να διεκδικήσουμε την υλοποίηση των αποφάσεών μας για εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί ομόφωνα από τον κλάδο και να αγωνιστούμε για την ικανοποίηση του αιτήματος των 176ευρώ και τον διπλασιασμό των πάσης φύσεων αμοιβών (υπερωρίες, επιτροπές, επιτηρήσεις, διορθώσεις κλπ.).
4. Να διαμορφώσουμε πρόγραμμα δράσης με προοπτική θετικού αποτελέσματος, εκτιμώντας τις συγκυρίες.
5. Να απορρίψουμε κάθε μορφής πολιτικά σκεπτικά που προβάλλουν ξεπερασμένα και καταδικασμένα ιδεολογικά μοντέλα».
Αγωνιστική Παρέμβαση
Εκπαιδευτικών Νομού Ηρακλείου
Η εκπρόσωπος της Αγωνιστικής Παρέμβασης Εκπαιδευτικών Νομού Ηρακλείου και απερχόμενο μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Αρετή Σπαχή κάνει λόγο για ένα τοπίο όπου επικρατούν «οι παρατάξεις της συναίνεσης στην αντιλαϊκή πολιτική (Εκπαιδευτική Προοπτική-ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ)».
«Σε αυτό το αρνητικό πολιτικό κλίμα, δώσαμε δύσκολες μάχες για την περιφρούρηση των συλλογικών διαδικασιών και την Ανάπτυξη των Αγώνων» λέει η ίδια και συνεχίζει «Καταγγείλαμε τη σύνδεση του Σωματείου με τους πρωτεργάτες του Συντεχνιακού Συνδικαλισμού, στη βάση της προάσπισης των πολιτικών Αξιών του Συνδικαλισμού και της Ενότητας της Ομοσπονδίας Καταθέσαμε Αγωνιστικό-Πολιτικό Πλαίσιο Αρχών για τη συγκρότηση του Προεδρείου, το οποίο καταψηφίστηκε από τις άλλες παρατάξεις, που αλληλοψηφίστηκαν! στη Βάση βέβαια της Ιδεολογικής και Πολιτικής τους στη συνάφειας. Αντισταθήκαμε στο τοπίο της άμεσης ή «κριτικής» σύμπλευσης στην Καπιταλιστική λαίλαπα , με συγκεκριμένες προτάσεις, πρωτοβουλίες, έμφαση στις συλλογικές διαδικασίες και επιμονή στο αίτημα για συμμετοχή των Ελαστικοποιημένων στο σωματείο. Ειδικότερα, επιμείναμε ξανά στην Καταγγελία της Κατάργησης της Επιμόρφωσης, καταθέσαμε πλαίσιο αιτημάτων που έπεισε λόγω της ταξικής του αλήθειας και έγινε θέση της ΕΛΜΕ. Κάναμε παρέμβαση στα ΠΕΚ, στην αρχή της Περυσινής χρονιάς. Ο αγώνας αυτός κορυφώθηκε φέτος, με Δική μας Πρωτοβουλία, καλώντας το Σύλλογο Δασκάλων και το Τμήμα της ΑΔΕΔΥ σε συγκέντρωση στο ΠΕΚ, που οδήγησε σε απόφαση αποχής από τα μαθήματα το Σάββατο-Κύριακο και στην προβολή ενός ουσιαστικού διεκδικητικού πλαισίου. Πήραμε πρωτοβουλίες για Ενημερωτικές Συγκεντρώσεις εν όψει της Απεργίας της ΑΔΕΔΥ και την τελευταία της ΟΛΜΕ( πχ Μεσσαρά) και συγκεντρώσεις εργαζομένων και σωματείων στο ΕΚΗ. Στο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ήμασταν η μόνη Παράταξη που κατέθεσε γραπτή ανάλυση της Όξυνσης των Ταξικών Φραγμών στη Γνώση και δώσαμε μάχες ενάντια στο «Αποκεντρωμένο»-Ιδιωτικοποιημένο μοντέλο και την Καθιέρωση των Προσόντων ως υποκατάστατο του Πτυχίου και της Προϋπηρεσίας, που υποστήριζαν (ΕΚΠΑΙΔ.ΠΡΟΟΠ-ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ).Επιπλέον αντιπαλέψαμε τις προτάσεις των άλλων παρατάξεων για πλήρη γραφειοκρατικοποίηση του συνδικαλισμού και την ανοχή τους σε αυταρχικές αποφάσεις( πχ περιστολή του δικαιώματος των αδειών) Στο πολιτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ, αναδείξαμε το Χάρτη της Αντιλαϊκής Πολιτικής, επιμείναμε στο αίτημα:Καμία «Αξιολόγηση»-Χειραγώγηση-Κατηγοριοποίηση», την ίδια στιγμή που η ΠΑΣΚ θεωρεί καλή την «Αξιολόγηση» που θα επιβάλει το ΠΑΣΟΚ, η δε «αριστερή» Εκπαιδευτική Προοπτική συγκαλύπτει τη σύμπλευσή της με τη θέση «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου!» και η ΔΑΚΕ χειροκροτεί τα αντιλαϊκά μέτρα.
Αντισταθήκαμε στο Κλείσιμο των Σχολείων, όταν όλοι οι άλλοι το αποδέχτηκαν ως «αναγκαίο κακό» και εισηγηθήκαμε τις θέσεις άμυνας που υιοθέτησε η ΕΛΜΕ. Ενεργοποιήσαμε το Σωματείο, μπροστά στην προσπάθεια σπίλωσης του κλάδου από μεγάλο-παράγοντες της Παραπαιδείας. Συνδέσαμε την αντιλαϊκή Εκπαιδευτική πολιτική με το συνολικότερο κλίμα Επίθεσης στα λαϊκά δικαιώματα».
ΕΣΑΚ-ΔΕΕ
«Οι εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ πραγματοποιούνται σε περίοδο όξυνσης της επίθεσης του κεφαλαίου σε βάρος των εργασιακών, μορφωτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων μας» όπως υποστηρίζει ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ Μιχάλης Κασαπάκης, ο οποίος προσθέτει «Η λιτότητα συνεχίζεται, οι μισθοί εξανεμίζονται, τα κέρδη του κεφαλαίου εκτινάσσονται, οι εργασιακές σχέσεις εξαθλιώνονται. Τα ασφαλιστικά δικαιώματα βρίσκονται για άλλη μια φορά στο στόχαστρο, για την πλήρη εξάλειψή τους.
Προγράμματα στα σχολεία αναλαμβάνουν οι «ευεργέτες – χορηγοί» Coca Cola, η Vodafon, η Mac Donalds κλπ. Εισβάλουν για να γενικεύσουν την αμάθεια και να χειραγωγήσουν το φτηνό εργατικό εμπόρευμα, δηλαδή τον αυριανό άνεργο, απασχολήσιμο, ευέλικτο, Ευρωπαίο πολίτη. Αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, ελαστικές εργασιακές σχέσεις και επικείμενη άρση της μονιμότητας. Αυτά προβάλλουν το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και ο ΣΥΝ. Η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ, κινείται στη λογική της συναίνεσης και της υποταγής. Συμφωνούν με τις αναδιαρθρώσεις και την πολιτική των ΝΔ – ΠΑΣΟΚ που τις προωθούν. Απεργίες «τουφεκιές», χωρίς πρόγραμμα και συνέχεια και διεκδίκηση αιτημάτων αποσπασματικών, που δε θίγουν τον πυρήνα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων. Η λύση βρίσκεται στα χέρια όλων μας, στη ριζική αλλαγή των συσχετισμών, στην ισχυροποίηση του ΠΑΜΕ. Η αναγέννηση της παιδείας δεν είναι θέμα μόνο εκπαιδευτικών, αλλά ριζικών κοινωνικών και πολιτικών αλλαγών, που ανάμεσα στα άλλα θα οδηγούν σε ΕΝΙΑΙΟ δωδεκάχρονο υποχρεωτικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο βασικής μόρφωσης, σχολείο ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας και ολοκληρωμένης διαπαιδαγωγητικής εργασίας».
Τα αιτήματα του κλάδου, σύμφωνα με τον κ. Κασαπάκη πρέπει να ιεραρχηθούν ως εξής:
15% του προϋπολογισμού στην παιδεία.
Καμιά αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας.
Γνήσιες Σ.Σ.Ε. χωρίς περιορισμούς. Ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό.
Πλήρη και δωρεάν ιατροφαρμακευτική κάλυψη. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς και στο 80% του τελευταίου μισθού.
Επαναφορά της επετηρίδας και μαζικοί διορισμοί μόνο απ' αυτήν. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και των πρόσθετων κριτηρίων. Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Να καταργηθεί τώρα ο θεσμός του ωρομίσθιου και του αναπληρωτή.
Αγωνιστική Κίνηση Εκπαιδευτικών Ηρακλείου
Ο εκπρόσωπος της παράταξης «Αγωνιστική Κίνηση Εκπαιδευτικών» Γιάννης Καταλαγαριανάκης αναφέρεται γενικά στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα στη χώρα μας, λέγοντας «Η επίθεση της κυβέρνησης ενάντια στους εργαζόμενους σε όλους τους τομείς, γίνεται όλο και πιο βάρβαρη . Η Ν.Δ συνεχίζει και εντείνει την πολιτική που ακολούθησε το ΠΑΣΟΚ τα προηγούμενα χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, παρατείνεται η περίοδος λιτότητας και το φάσμα της πτώχειας αγκαλιάζει όλο και περισσότερους εργαζόμενους. Προωθείται νέο κύμα ιδιωτικοποιήσεων που θα σημάνει χιλιάδες απολύσεις αλλά και χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων στις επιχειρήσεις που ιδιωτικοποιούνται. Αναμένεται και νέα αύξηση της ανεργίας .Επεκτείνεται η ελαστική απασχόληση και στο δημόσιο τομέα. Η μονιμότητα είναι πλέον υπό αμφισβήτηση.
Πέρα από τα παραπάνω που αφορούν άμεσα τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, σχεδιάζεται το νέο μισθολόγιο που θα συνδέει το μισθό και τον βαθμό με τη απόδοση, μέσω της αξιολόγησης, με την οποία θα κατηγοριοποιούνται σχολεία και εκπαιδευτικοί. Συνεχίζεται και διευρύνεται το σκάνδαλο των πινάκων διοριστέων, η ομηρία χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών και ο ευτελισμός κάθε έννοιας αξιοκρατίας και αδιάβλητου.
Χιλιάδες αδιόριστοι περνούν από τα σχολεία και τις διευθύνσεις για.. δημόσιες σχέσεις και για να πάρουν τελικά δύο ώρες στην πρόσθετη διδακτική στήριξη, προκειμένου να μπούνε στους πίνακες προϋπηρεσίας. Αρκετά σχολεία λειτουργούν σε άθλια κτίρια, άλλα σε διπλή βάρδια, άλλα σε αίθουσες από αμίαντο Μειώνουν βίαια τους εισακτέους σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, με την καθιέρωση της βαθμολογικής βάσης, για να γίνει ακόμη πιο ταξική η εκπαίδευση, για να πληρώνουν οι γονείς ακόμη περισσότερα χρήματα στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα».
Ο ίδιος προσθέτει «Ενώ λοιπόν τα πράγματα είναι αρκετά σοβαρά, οι συνδικαλιστικές παρατάξεις στην ΕΛΜΕ: είτε συναινούν και προωθούν την πολιτική της κυβέρνησης , είτε συνεχίζουν να καταβάλουν αξιόλογες προσπάθειες για να αποκτήσει τελικά το σωματείο ρόλο επιχορηγούμενου πολιτιστικού συλλόγου, είτε αυτοανακηρύσσονται ως μοναδικοί §αριστεροί ταξικοί πόλοι, είτε καλούν τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους να τους ψηφίσουν για να αλλάξει η κατάσταση και να συμμετάσχουν στις συγκεντρώσεις που διοργανώνουν λίγο πιο πέρα από αυτές των σωματείων».
Όσον αφορά στις προτεραιότητες της παράταξης, επισημαίνει «Η Αγωνιστική Κίνηση Εκπαιδευτικών πιστεύει ότι καμία λύση δεν μπορεί να βρεθεί έξω από το κίνημα και τους αγώνες μας. Θέτει ως προτεραιότητα, την συγκρότηση ενός πανεκπαιδευτικού κινήματος που θα παλεύει για πραγματικές αυξήσεις στο βασικό μισθό μας, ώστε να καλύπτουν το κόστος ζωής, που θα διεκδικεί μαζικούς διορισμούς, που θα είναι αντίθετο στην αξιολόγηση που προωθεί η κυβέρνηση και στην σύνδεση του μισθού / βαθμού με τη απόδοση, που θα υπερασπίζεται τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις μας. Η Αγωνιστική Κίνηση Εκπαιδευτικών θα προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις την αναγκαιότητα της κοινής δράσης μεταξύ των διαφορετικών αριστερών συνδικαλιστικών δυνάμεων και των ανένταχτων αγωνιστών, έτσι ώστε πιο αποτελεσματικά, να αναδειχθούν τα πραγματικά προβλήματα των εκπαιδευτικών, να στηριχθούν οι μαζικές διαδικασίες του σωματείου μας, να προβληθεί η αναγκαιότητα της μαζικής αντίστασης στην πολιτική της λιτότητας, της ανεργίας , στην πολιτική που επιδιώκει να κάνει το σχολείο πιο ταξικό. Μπορούμε να τα καταφέρουμε. Το αποδείξαμε τότε, στην μεγάλη 24ωρη απεργία για τα αντιασφαλιστικά μέτρα Γιαννίτση, όταν βαδίσαμε μαζί με χιλιάδες άλλους εργαζόμενους το δρόμο του αγώνα. Και νικήσαμε. Αυτός ο λαϊκός ξεσηκωμός αποτελεί εφιάλτη για τις δυνάμεις του συστήματος και πυξίδα για όλους τους εργαζόμενους για τη δύναμη του ενωμένου μαζικού αγώνα».

