Τη θέση ότι η Παιδεία αποτελεί πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης, επανέλαβε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής μετά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας χθες το πρωί.

Στη διάρκεια της συνάντησής του με την υπουργό Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου συζητήθηκαν η πορεία του κυβερνητικού έργου στον τομέα της Παιδείας, καθώς επίσης οι στόχοι και οι προτεραιότητες για το επόμενο διάστημα.

Σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης, ο κ. Καραμανλής εξήγγειλε:

- Τη θέσπιση ενός συστήματος, συμβατού με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, που θα διασφαλίζει την ποιότητα στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

- Την ίδρυση Διεθνούς Πανεπιστημίου, με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

- Την ψήφιση του νομοσχεδίου για τη Διά Βίου Μάθηση.

- Την επίλυση λειτουργικών θεμάτων των ΤΕΙ.

- Τη νέα δομή της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

- Την κατάρτιση των νέων προγραμμάτων της Κοινωνίας της Πληροφορίας.

Παράλληλα, η κυβέρνηση προχωρά στη δωρεάν παροχή 20.000 ηλεκτρονικών υπολογιστών σε όλους τους μαθητές ειδικής αγωγής, στον εξοπλισμό των εργαστηρίων πληροφορικής όλων των σχολείων με 30.000 υπολογιστές, στην επιβράβευση των τριών πρώτων μαθητών της Α', Β' και Γ' Γυμνασίου με περίπου 5.500 υπολογιστές και στη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες.

Ο πρωθυπουργός άσκησε κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, λέγοντας ότι οι αλλαγές στο χώρο της Παιδείας έγιναν μονομερώς και χωρίς διάλογο.

«Γνωρίζουμε όλες και όλοι, από τη μέχρι σήμερα εμπειρία μας, ότι οι αλλαγές που επιχειρήθηκαν, κατά την εικοσαετή διακυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, στο χώρο της Παιδείας, δεν έφεραν αποτελέσματα, γιατί πραγματοποιήθηκαν στη βάση μονομερών αποφάσεων, χωρίς διάλογο, χωρίς σύνθεση απόψεων, χωρίς την αναγκαία συναίνεση, χωρίς μακρόπνοο σχεδιασμό» ανέφερε.

Στο σημείο αυτό υποστήριξε ότι για την κυβέρνηση ο διάλογος για την Παιδεία είναι εθνική υπόθεση και γι' αυτό «καλέσαμε όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου, την ακαδημαϊκή κοινότητα, όλους τους φορείς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε έναν ανοιχτό, εθνικό διάλογο».

Τέλος, ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε αισιόδοξος για το μέλλον της Παιδείας. «Είμαι ικανοποιημένος, γιατί διαπιστώνω ότι τα μέχρι τώρα βήματα είναι στη σωστή κατεύθυνση. Γνωρίζω όμως πολύ καλά ότι για να πραγματοποιηθεί ο οραματικός μας στόχος, να γίνει ξανά η Ελλάδα χώρα παραγωγής γνώσης, έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε. Είμαι όμως αισιόδοξος, γιατί πιστεύω βαθιά ότι ο στόχος αυτός μας ενώνει όλες και όλους» κατέληξε.



Δηλώσεις Μ.

Δαμανάκη



Στην επίσκεψη του πρωθυπουργού στο υπουργείο Παιδείας αναφέρθηκε η υπεύθυνη του Τομέα Παιδείας και Πολιτισμού του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ. Η Μαρία Δαμανάκη είπε ότι ο κ. Καραμανλής μονότονα και χωρίς επιχειρήματα επανέλαβε για μια ακόμα φορά ότι η Παιδεία αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησής του.

«Επί 14 μήνες ακούμε για τη θεσμοθέτηση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών χωρίς αποτέλεσμα. Επί 14 μήνες πρυτανεύει από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας η ασάφεια και η γενικολογία, παρά τη δεδηλωμένη θετική στάση του ΠΑΣΟΚ.»

Η βουλευτής Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ είπε ακόμα ότι για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου χρειάζεται γενναία χρηματοδότηση: «Για αυτή δεν βρήκε λέξη στις δηλώσεις του ο πρωθυπουργός. Στην πράξη, για πρώτη φορά την τελευταία 20ετία υπήρξε μείωση του ποσοστού των δαπανών για την Παιδεία στον προϋπολογισμό.»

Ανακοίνωση του ΚΚΕ



Το ΚΚΕ στην ανακοίνωσή του επισημαίνει: «Η επίσκεψη του πρωθυπουργού στο υπουργείο Παιδείας δεν οφείλεται στο ενδιαφέρον του για τη μόρφωση των νέων ανθρώπων. Σκοπός της ήταν η επιτάχυνση του ρυθμού προσαρμογής της εκπαίδευσης στις οικονομικές και ιδεολογικοπολιτικές αξιώσεις του μεγάλου κεφαλαίου. Είναι μάλιστα προκλητικό το ότι η ενίσχυση των ταξικών φραγμών, η κατηγοριοποίηση και ανταγωνιστική - ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, η πρωτοφανής εμπορευματοποίηση και υποβάθμιση της γνώσης με την υποκατάστασή της από ευκαιριακές καταρτίσεις και αποσπασματικές δεξιότητες, παρουσιάζονται σαν κοινωνικά αιτήματα που προέκυψαν από τον προσχηματικό 'διάλογο' για την παιδεία.

“Είναι ολοφάνερο ότι οι επιμέρους διεκδικήσεις και τα μεμονωμένα αιτήματα είναι ανίσχυρα να αναχαιτίσουν αυτή την ολομέτωπη και καταιγιστική επίθεση που δέχεται η παιδεία με στόχο την ολοσχερή κατάλυση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της. Επιτακτικά προβάλλει η ανάγκη συνολικής ανταπάντησης του λαϊκού κινήματος μέσα από τον αγώνα για το καθολικό δικαίωμα σε μια ενιαία, δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, σε μια κοινωνία που μέτρο της προόδου της δεν θα είναι τα κέρδη των λίγων αλλά η ικανοποίηση των υλικών και πνευματικών αναγκών όλου του λαού».