Του Θάνου Περβολαράκη

Σημαντική αύξηση της κίνησης των επιβατών στα πλοία της γραμμής, παρά τα λιγότερα δρομολόγια πλοίων φέτος σε σχέση με πέρυσι, αλλά εξίσου σημαντική μείωση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων και των επιβατών το ίδιο χρονικό διάστημα.

Αυτό προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου, σύμφωνα με τα οποία το δίμηνο που μας πέρασε έκλεισε με θετικό πρόσημο σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.

Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2016 είχαμε στο λιμάνι του Ηρακλείου 254 καταπόπλοες (κατάπλοες και απόπλοες), ενώ οι επιβάτες που ήρθαν και έφυγαν ακτοπλοϊκώς με τα πλοία της γραμμής ήταν 137.990

Να σημειωθεί ότι πλοία της γραμμής είναι εκείνα που εκτελούν το δρομολόγιο Ηράκλειο -Πειραιά, Ηράκλειο -Κυκλάδες και Ηράκλειο - Ρόδος

Πέρυσι τον Ιούλιο οι κατάπλοες ήταν 292 και τα άτομα που κινήθηκαν ήταν 208.913

Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούλιο πέρυσι τα δρομολόγια των πλοίων που «έδεσα» και έφυγαν από το Ηράκλειο ήταν 1358 και μετέφεραν 733.188 επιβάτες.



Φέτος

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ΚΛΗ, τον Ιούνιο του 2017 είχαμε 202 κατάπλοες πλοίων της γραμμής και συνολικά 155.205 επιβάτες. Τον περασμένο μήνα οι καταπόπλοες ήταν 284 και οι επιβάτες 230.024. Οι δύο δηλαδή προηγούμενοι μήνες ήταν πιο «αποδοτικοί» κατά περίπου 50.000 επιβάτες.

Επίσης, από την 1η Ιανουαρίου 2017 μέχρι και 31 Ιουλίου του ίδιου έτους, στο Ηράκλειο ήρθαν και έφυγαν 782.454 άτομα. Έχουμε επίσης αύξηση κατά περίπου 50 χιλιάδες άτομα.



Κρουαζιέρα

Στο χώρο της κρουαζιέρας προκύπτει ότι από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο πέρυσι είχαμε 95 κατάπλοες με 135.967 άτομα, ενώ επιβιβάστηκαν 798 επιβάτες και αποβιβάστηκαν 847. Για φέτος από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούλιο οι κατάπλοες ήταν λιγότεροι, συνολικά 68. Οι επιβάτες ήταν 82357, οι επιβιβασθέντες στο λιμάνι 1066 και οι αποβιβασθέντες 1210.

Η πληρότητα μέχρι και μετά τον Αύγουστο του 2016 άγγιζε ή και ξεπερνούσε το 90%. Ο λιμενάρχης Ηρακλείου Ε. Δουβής σχολίασε με αφορμή τον αριθμό των επιβατών ότι «το επιβατικό κοινό πρέπει να προσέρχεται έγκαιρα για να προμηθεύεται με τα εισιτήριά του και βέβαια υπάρχουν 20 ημερήσια δρομολόγια στη γραμμή για καλύτερη εξυπηρέτηση. Για να μην υπάρχει ταλαιπωρία και να υπάρχει εύρυθμη λειτουργία στο λιμάνι καλό είναι να έρχονται έγκαιρα οι επιβάτες, ιδιαίτερα αυτοί με οχήματα».

Ο ίδιος προσθέτει ότι υπάρχει η χάρτα δικαιωμάτων επιβάτη που προκρίνει την εξωδικαστική επίλυση τυχόν διαφορών που προκύπτουν μεταξύ επιβατών και μεταφορέων. «Υπάρχουν συγκεκριμένα δικαιώματα που έχουν οι επιβάτες σε περίπτωση που υπάρξει καθυστέρηση ή ακύρωση δρομολογίου ή σε άλλες περιπτώσεις που έχουν να κάνουν με τις αποσκευές ή με παροχές που έχουν να κάνουν με υποχρεώσεις των μεταφορέων. Από το ΚΛΗ έχει διατεθεί όλο το προσωπικό αυτούς τους μήνες και είμαστε σε πλήρη ετοιμότητα, υπάρχουν σχέδια διαχείρισης του λιμένα για να μην έχουμε δυσάρεστα φαινόμενα».