Μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο θα έχουν ετοιμαστεί τα τεύχη δημοπράτησης για το αεροδρόμιο Καστελλίου. Το υπουργείο έχει στόχο να ξεπεράσει τα αγκάθια που είναι βασικά τρία.

Το πρώτο είναι η προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης, που θα γίνει από το υπουργείο Υποδομών, και σύμφωνα με τον μέχρι σήμερα προγραμματισμό, θα γίνει τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Επίσης, τις επόμενες κιόλας μέρες αναμένεται από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR, ως προσωρινό ανάδοχο του έργου, η υποβολή της επικαιροποιημένης ΜΠΕ, σύμφωνα με την προσφορά που έχει δοθεί. Αυτή θα οδεύσει στο ΥΠΕΝ προς έγκριση και θα είναι η "βίβλος" της κατασκευής του έργου. Θα περιέχει όλα εκείνα τα συστατικά για την περιβαλλοντική διάσταση του έργου που πρόκειται να είναι ένα από τα πλέον "πράσινα" έργα, ειδικά όσον αφορά τον αεροσταθμό αλλά και τον τρόπο διαχείρισης της ενέργειας, των υδάτων κ.α. Πρόκειται για μία νέα καινοτομία, καθώς η υποβολή της επικαιροποιημένης ΜΠΕ από τον ανάδοχο για το υπουργείο σημαίνει εξοικονόμηση χρόνου, ανθρώπινων πόρων και χρήματος.

Το τρίτο στοιχείο είναι το "καυτό" θέμα των απαλλοτριώσεων. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έχει σταλεί για προσδιορισμό προσωρινή τιμή μονάδος στο Νομικό Συμβούλιο η πρώτη από τις συνολικά 28 πράξεις απαλλοτρίωσης.

Προκειμένου να μην έχουμε θέματα τύπου αυτοκινητόδρομων που κυριολεκτικά αποδόμησαν τα έργα αυτά, οι απαλλοτριώσεις του Καστελλίου θα τρέξουν με τον Ολυμπιακό Νόμο, ούτως ώστε σε κάθε αίτηση, οι εκτιμήσεις να προχωρούν εντός 2-3 μηνών και τα ακίνητα να μπορούν να δεσμεύονται από το υπ. Υποδομών για να δοθούν στον κατασκευαστή.



Προχωρά η γραφειοκρατία

Μία από τις λεπτομέρειες που δεν αναδείχθηκαν είναι πως ο διαγωνισμός ήταν ηλεκτρονικός σε όλα τα στάδια με εξαίρεση την κατάθεση των οικονομικών προσφορών. Αυτό είναι ένα στοιχείο που βοηθά στην πιο γρήγορη ολοκλήρωση του ελέγχου των εγγράφων.

Στο θέμα των εγγράφων του διαγωνισμού, οι ίδιες πηγές τονίζουν στο Ypodomes.gr ότι είμαστε στην περίοδο της ολοκλήρωσης της οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, δηλαδή στο μεσοδιάστημα από ανακήρυξη της Κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ-GMR από προσωρινό σε οριστικό ανάδοχο.

Η εκτίμηση είναι ότι αυτό μπορεί να γίνει μέχρι τον Σεπτέμβριο, και ακολούθως μετά να ολοκληρωθεί η σύμβαση, δηλαδή να πάει προς έγκριση μέσα στο Φθινόπωρο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Η διαγωνιστική περίοδος αναμένεται να ολοκληρωθεί (εφόσον εγκριθεί η σύμβαση από το Ε.Σ) με την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων και μετά την πανηγυρική υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης που θα σημάνει και την έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου που έχει υπολογιστεί σε 5 χρόνια.

Αυτό μας οδηγεί περίπου στο 2023, χωρίς όμως να έχει συνυπολογιστεί ο μεγάλος παράγοντας που λέγεται αρχαιολογία, που είναι ίσως το εμπόδιο που όλοι εύχονται να μην βρεθεί μπροστά τους κατά τη διάρκεια της κατασκευής.

Να σημειώσουμε πως το έργο θα κοστίσει σύμφωνα με την προσφορά της αναδόχου 480 εκατ. ευρώ, ενώ 180 εκατ. ευρώ θα είναι η συμβολή του Δημοσίου. Στο έργο δεν προβλέπεται δανεισμός.