Σφοδρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ημέρες για υπηρεσιακές ενέργειες του κεντρικού λιμενάρχη Χανίων, με φόντο το κατασχεμενο πλοίο «MEKONG SPIRIT» που έχει παραβάλει στο λιμάνι της Σούδας.

Το συγκεκριμένο πλοίο, σύμφωνα με τα limenikanea.gr, οδηγήθηκε στο λιμάνι της Σούδας όταν ακινητοποιήθηκε απο τη λιμενική αρχή της Κω στις 25 του περασμένου Μαΐου φορτωμένο με εκρηκτικές ύλες, λίγο μετά αφού είχε αποπλεύσει από την Τουρκία με προορισμό το Σουδάν.

Ο 61χρονος Ουκρανός πλοίαρχος έχει προφυλακιστεί ενώ την υπόθεση ερευνά υπό άκρα μυστικότητα η Εισαγγελία Πειραιά και βρίσκεται στη φάση της κύριας ανάκρισης.

Όπως έγινε γνωστό προ ημερών, υπήρξε αίτημα για τη μεθόρμιση του πλοίου σε άλλο σημείο του λιμανιού, εκτός των εγκαταστάσεων του ΠΝ που βρίσκεται σήμερα για λόγους ασφαλείας, και ο λιμενάρχης "αρνήθηκε" γιατί δεν πληροί τις προϋποθέσεις που ο νόμος ορίζει ώστε να μεθορμίσει ασφαλώς.

Το γεγονός της άρνησης ενόχλησε την ηγεσία του Λιμενικού, η οποία διά του αρμοδίου κλαδάρχη έδωσε εντολή στον περιφερειακό διοικητή Κρήτης να μεταβεί στα Χανιά και να μεριμνήσει για τη μεθόρμιση, όπως και συνέβη.

Μετά την εξέλιξη αυτή ο κεντρικός λιμενάρχης Χανίων ενημέρωσε εγγράφως την ανακρίτρια Πειραιά κοινοποιώντας και στις Υπηρεσίες του Αρχηγείου, όντας ο κατά νόμον αρμόδιος για να διατάξει την προαναφερόμενη ενέργεια.

Τώρα τα ερωτήματα που γεννώνται σύμφωνα με τους τοπικούς παράγοντες του νομού είναι:

Τι δουλειά έχει ένα πλοίο «βόμβα» μέσα σε έναν κλειστό κόλπο γεμάτο πολεμικές βάσεις;

Ποιος αποφασίζει για τη μεταφορά του από το ένα σημείο στο άλλο, ποιος παίρνει την ευθύνη για την ασφάλεια της περιοχής και ποιος δίνει τις εντολές, θεωρώντας μάλιστα πως δεν χρειάζεται να λογοδοτεί στον λαό των Χανίων;

Και κυρίως, στο τραγικό σενάριο ενός ατυχήματος, ποιος μπορεί να προβλέψει τις συνέπειες και ποιος θα πάρει την ευθύνη;