
Δεν προλαβαίνουν να γράφουν δηλώσεις κλοπής οχημάτων οι αστυνομικοί σε τμήματα του Ηρακλείου από ιδιοκτήτες οι οποίοι, όπως εκτιμάται, για να αποφύγουν την πληρωμή τελών κυκλοφορίας και της ασφάλειας.
Τις τελευταίες εβδομάδες πολλοί πολίτες επισκέπτονται τα τμήματα του νομού για να δηλώσουν ότι τους έκλεψαν οχήματα ακόμα και πριν από μια... δεκαετία.
Σύμφωνα με αστυνομικούς, καθημερινά τέσσερα με πέντε άτομα θα πάνε σε κάποιο αστυνομικό τμήμα για να δηλώσουν την κλοπή του οχήματός τους και προκειμένου να αποφύγουν τα 250 ευρώ που είναι το πρόστιμο.
Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις στις οποίες είχε δηλωθεί κλοπή πριν από χρόνια κάποιο αυτοκίνητο, ωστόσο εστάλη ειδοποίηση για την επιβολή προστίμου εάν δεν υπάρξει η σχετική τακτοποίηση. Διοικητής αστυνομικού τμήματος της υπαίθρου μάς είπε ότι μέσα σε μία εβδομάδα 20 άτομα δήλωσαν ότι τους έκλεψαν το αυτοκίνητό τους πριν από χρόνια, αλλά αποφάσισαν να κάνουν τώρα τη σχετική καταγγελία.
«Εμείς δεν μπορούμε να ξέρουμε εάν όλοι οι καταγγέλλοντες λένε αλήθεια ή όχι. Μπορεί να έχουν δώσει πριν χρόνια το αυτοκίνητό τους για παλιοσίδερα ή πράγματι να τους το έκλεψαν. Οι έρευνες που θα έπρεπε να γίνουν, δε γίνονται, γιατί και οι καταγγελίες είναι πολλές, αλλά και οι διαθέσιμοι αστυνομικοί είναι λίγοι».
Απογοητευτικά τα στοιχεία για την παλαιότητα των αυτοκινήτων και τους ελέγχους καταλληλότητας
Κίνητρα για τα καινούργια αυτοκίνητα, αντικίνητρα για τα παλιά, μείωση των υψηλών φόρων, επιβολή τελών βάσει παλαιότητας του οχήματος, έλεγχοι στα ΚΤΕΟ και καλύτερη αστυνόμευση, ήταν, μεταξύ άλλων, οι προτάσεις του προέδρου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Γιώργου Βασιλάκη, που κλήθηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για να ενημερώσει σχετικά με τα ζητήματα οδικής ασφάλειας.
Τα στοιχεία που κατέθεσε στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας ο κ. Βασιλάκης είναι απογοητευτικά, σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, σε ό,τι αφορά την παλαιότητα των οχημάτων, που, όπως υποστήριξε, συμβάλλει σημαντικά στη ρύπανση του περιβάλλοντος, αλλά και στην πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων.
Όπως είπε ο κ. Βασιλάκης, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στη χώρα μας είναι ότι η αγορά αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 80% από την περίοδο που ξεκίνησε η οικονομική κρίση.
Επίσης χαρακτήρισε δραματική την κατάσταση των λεωφορείων, συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών και των σχολικών αυτοκινήτων, τονίζοντας ότι τα παλαιά οχήματα έχουν 4,6% μεγαλύτερη πιθανότητα να δημιουργήσουν ατύχημα και κατά 4,1% να υπάρξουν νεκροί.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα «βαρέα φορτηγά αυτοκίνητα», τα οποία γίνονται, όπως είπε, ιδιαίτερα επικίνδυνα, καθώς κυκλοφορούν στους εθνικούς δρόμους.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, μόλις το 60% από τα IX αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους και λιγότερα από τα μισά φορτηγά πηγαίνουν για έλεγχο στα ΚΤΕΟ.
Υποστήριξε μάλιστα, ότι «τα ΚΤΕΟ είναι σε πολύ κακή κατάσταση, δεν δουλεύουν σωστά, παρότι είναι ιδιωτικά, και το κακό είναι ότι δεν υπάρχει κανένας έλεγχος από την Πολιτεία».
Αποτέλεσμα είναι, πρόσθεσε, αφού δεν υπάρχει έλεγχος από το κράτος, να δίνονται πιστοποιητικά καταλληλότητας σε παλαιά αυτοκίνητα που θα έπρεπε να αποσυρθούν από την κυκλοφορία.
«Είναι εντυπωσιακό ότι στην Ελλάδα, μόλις το 4,7% των αυτοκινήτων που ελέγχονται από τα ΚΤΕΟ απορρίπτονται λόγω ακαταλληλότητας και δεν κυκλοφορούν, όταν στη Γερμανία το ποσοστό αυτό φθάνει στο 35,5%» ανέφερε.