Σε 11 κιβώτια ο φάκελος της Κύπρου

Με τον πλέον επίσημο τρόπο η ελληνική Βουλή παραδίδει σήμερα στην αντίστοιχη της Κύπρου τον ογκώδη φάκελο για τη Μεγαλόνησο.

Το υλικό, που θα παραδώσει ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, στον ομόλογό του της Κύπρου, αποτελείται από 134 φακέλους, που περιέχουν τις καταθέσεις 88 μαρτύρων στην Ολομέλεια της Ειδικής Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής των Ελλήνων για τον Φάκελο της Κύπρου, όπως και τις καταθέσεις 45 μαρτύρων στην Υποεπιτροπή για τη δημιουργία του πορίσματος, καθώς και τα συνοδευτικά έγγραφα, τα οποία κατατέθηκαν από τους μάρτυρες. Οι φάκελοι είναι ταξινομημένοι σε έντεκα κιβώτια.

Λακκούβες και ευθύνες

Αν υποθέσουμε ότι το αεροδρόμιο Ηρακλείου είναι εκ των βασικών εισόδων της πόλης, που είναι, τότε η Ικάρου είναι κεντρική αρτηρία. Και όμως ολόκληρο το τμήμα της κατά μήκος της Αλικαρνασσού είναι διάσπαρτο από λακκούβες, μια εικόνα που δεν αποτελεί τιμή για κανένα. Οι κάτοικοι της περιοχής έχουν απαυδύσει ζητώντας την αποκατάσταση του οδοστρώματος, αλλά εις μάτην. Όπως καταγγέλλουν, σε βάρος τους παίζεται ένα πινγκ πονγκ ευθυνών μεταξύ Δήμου και Περιφέρειας. Ο Δήμος, λένε, θεωρεί ότι την ευθύνη έχει η Περιφέρεια καθώς ο δρόμος αποτελεί τμήμα της παλιάς εθνικής οδού και η Περιφέρεια θεωρεί ότι ο δρόμος είναι συνέχεια της πόλης του Ηρακλείου. Και μέχρι να τα ξεδιαλύνουν, οι λακκούβες παραμένουν.

Γίνεται... δρόμος

Μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση ακούστηκε προχθές βράδυ στο Δημοτικό Συμβούλιο, με αφορμή την ψήφιση ενός έκτακτου εφάπαξ βοηθήματος -μετά από εισήγηση της αντιδημάρχου Μαρίας Καναβάκη-, για να στηριχθεί η οικογένεια της αδικοχαμένης δημοτικής υπαλλήλου της Υπηρεσίας Καθαριότητας, η οποία βρήκε φρικτό θάνατο πριν έναν χρόνο σε εργατικό ατύχημα. Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Γρηγόρης Πασπάτης, εισηγήθηκε να δοθεί το όνομά της σε έναν δρόμο της πόλης σε ένδειξη τιμής στη μνήμη της αδικοχαμένης υπαλλήλου, που θυσιάστηκε εν ώρα καθήκοντος.

Άνοιξε πόλεμος για τον διαγωνισμό στο λιμάνι

Εδώ και καιρό σάς είχα προειδοποιήσει ότι τα πράγματα με τον διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών ασφάλειας στο λιμάνι του Ηρακλείου θα αγριέψουν. Άνοιξε ένας πόλεμος με το που κατακυρώθηκε το έργο, το οποίο σημειωτέον φτάνει το 1 εκατομμύριο, ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο…

Το θέμα έχει πάρει διαστάσεις, αλλά στον ΟΛΗ λένε ότι έχουν χαρτί από δικηγόρο, θα προχωρήσουν και όλα πάνε καλά, κι ας λένε οι καταγγέλλοντες ότι μπάζει ο διαγωνισμός.

Τα «προβλήματα» που καταγγέλλονται έχουν να κάνουν με δηλώσεις σχετικά με την επάρκεια προσωπικού, μεταχρονολογημένες προσλήψεις και χρήση προσωπικών δεδομένων προσλαμβανομένων χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση και συγκατάθεσή τους!

Στα δικαιολογητικά - λένε - της ομάδας εργασίας 83 ατόμων, που προβλέπεται στη διακήρυξη του διαγωνισμού, κατατέθηκαν πιστοποιητικά για προσωπικό, που δεν ανήκε στην εταιρεία κατά την ημερομηνία κατάθεσής τους!

Το εντυπωσιακό - καταγγέλλουν - είναι ότι και η υποβολή σμαντικών δικαιολογητικών της ομάδας έργου έγινε πολύ μετά τη λήξη της προθεσμίας, που αυτό, ως γνωστόν, φτάνει μέχρι και την έκπτωση των ενδιαφερομένων.

Επίσης, καταγγέλλουν ότι όλο το προσωπικό της κατάστασης που κατατέθηκε είναι ηλικίας άνω των 25 ετών, ενώ, σύμφωνα με την υποβολή οικονομικής προσφοράς, το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού θα έπρπε να είναι κάτων των 25 ετών, άρα και χαμηλότερου κόστους απασχόλησης. Αυτό έχει αποτέλεσμα το εργοδοτικό κόστος απασχόλησης να είναι κάτω από την προσφερόμενη τιμή, αντιβαίνοντας τις διατάξεις που ισχύουν για τις συμβάσεις εργολαβίας εταιρειών παροχής υπηρεσιών φύλαξης με φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Το κλίμα είναι βαρύ και πραγματικά δεν ξέρω πού θα καταλήξει όλη αυτή η υπόθεση. Να δούμε τι θα πουν και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όσο και το ΤΑΙΠΕΔ, που έχουν ενημερωθεί σχετικά...

Είμαστε... ευεργέτες

«Έμποροι, βιοτέχνες και επαγγελματίες μάς θεωρούν ευεργέτες» δήλωσε, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο υφυπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννης Μπαλάφας. Με αφορμή τη μείωση των εισφορών, που πληρώνουν οι εν λόγω επαγγελματίες -όπως είπε- τον σταμάτησε μηχανάκι στον δρόμο και του είπε ότι θεωρούν την κυβέρνηση ευεργέτες.

«Σας λέω γεγονότα», πρόσθεσε, «δεν σας λέω ότι πανηγυρίζουμε, αλλά ο κόσμος του ΕΒΕ (Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο) θεωρεί πολύ θετικό μέτρο τη μείωση των ασφαλίστρων σε αυτές τις συνθήκες». Υπενθυμίζεται ότι το ίδιο μηχανάκι είχε σταματήσει και τη Φωτίου και της είπε πόσο καλή είναι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ!

Στη γειτονιά των Αγγέλων και ο Καλατζής

Και ποιος δεν έχει πάει στη δουλειά ακούγοντας στο ραδιόφωνο του αυτοκινήτου το «Κάθε πρωί που κίναγα να πάω στη δουλειά μαζί με τον Μηνά…» του θρυλικού Γιάννη Καλατζή; Ποιος δεν έχει κλάψει με το «Παλιό ρολόι» και ποιος δεν έχει συμπονέσει τον «φτωχό Κουταλιανό, που τρέμει σαν το ψάρι στην κυρά του μπρος»; Αξέχαστες επιτυχίες του μοναδικού Γιάννη Καλατζή. Αξέχαστος και ο ίδιος που «έφυγε» χθες σε ηλικία 74 ετών για τη γειτονιά των αγγέλων. Ο Γιάννης Καλατζής ήταν ένας από τους πιο δημοφιλείς τραγουδιστές στις δεκαετίες '60 και '70. Η καριέρα του ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1960, όταν ο ίδιος ήταν μέλος του Τρίο Μορένο στη Θεσσαλονίκη. Έπειτα εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, όπου αρχικά συνεργάστηκε με τον διάσημο συνθέτη Γιώργο Μητσάκη και αργότερα η δημοτικότητά του άρχισε να αυξάνεται, κάνοντας αλλεπάλληλες μουσικές επιτυχίες. Ερμήνευσε επίσης κομμάτια σημαντικών στιχουργών, μεταξύ των οποίων οι Μάνος Ελευθερίου, Πυθαγόρας και Λευτέρης Παπαδόπουλος.

Ποιος διαχειρίζεται τα νερά;

Τελικά έχουν δίκιο όσοι λένε ότι πρέπει η διαχείριση των υδάτων (ως πλούτος που είναι όλων μας) να γίνεται κεντρικά και όχι από το…τσιφιλίκι του καθενός. Βλέπω κάτι παράξενα που γίνονται στο φράγμα Αμουργιελών και εντυπωσιάζομαι από το πώς ένας άνθρωπος μπορεί να εμφανίζεται «διαχειριστής» και να εκθέτει και ολόκληρη τη δημοτική αρχή, που κινδυνεύει να βρεθεί πολλαπλώς μπλεγμένη.