Ο δήμαρχος Μαλεβιζίου χαιρέτισε τις εκδηλώσεις του φεστιβάλΟ δήμαρχος Μαλεβιζίου χαιρέτισε τις εκδηλώσεις του φεστιβάλ

Με τις καλύτερες εντυπώσεις για όσους το παρακολούθησαν ολοκληρώθηκε το 1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Μαλεβιζίου που πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στο Ανοιχτό Θέατρο Γαζίου.

Εκατοντάδες ήταν οι πολίτες που είδαν τις παραστάσεις των παιδιών των σχολείων του Μαλεβιζίου, στις οποίες έλαβαν μέρος 491 μαθητές με 30 υπεύθυνους καθηγητές.

Στόχος του νέου θεσμού που καθιερώθηκε στο Δήμο Μαλεβιζίου ήταν η παρουσίαση των δράσεων των σχολικών μονάδων που προέρχονται από τη συλλογική προσπάθεια και που προκύπτουν από τη συνεργασία μαθητών, εκπαιδευτικών αλλά και της ευρύτερης κοινωνίας, καθώς και η προαγωγή του ομαδικού πνεύματος.

Την τελευταία ημέρα του Φεστιβάλ, εκτός από τις παραστάσεις των μαθητών του Γυμνασίου Γαζίου με τίτλο «Στα μονοπάτια της προσφυγιάς» και του Γενικού Λυκείου Γαζίου «ΚΟΥΚΛΟΣΚΙΟΘΕΟΛΟΓΙΑ», πραγματοποιήθηκε και η εικαστική έκθεση των μαθητών του Γυμνασίου με θέμα το προσφυγικό, η παρουσίαση των βραβευμένων εργασιών των μαθητών του Λυκείου Γαζίου σχετικών με τα δύο CanSats, καθώς και η εργασία με την οποία πέτυχαν να καταταγούν στην πρώτη δεκάδα μεταξύ των καλύτερων ομάδων 1.500 μαθητριών και μαθητών από 180 σχολεία 43 χωρών από όλο τον κόσμο! Η συγκεκριμένη διάκριση της σχολικής ομάδας του Λυκείου Γαζίου CURIEosity με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Αστρινό Τσουτσουδάκη, επετεύχθη στον 4ο διαγωνισμό Beamline for Schools 2017 που διοργάνωσε το CERN στην Ελβετία.

Ο δήμαρχος Μαλεβιζίου Κώστας Μαμουλάκης συνεχάρη τους μαθητές, τους καθηγητές και τις διευθύντριες του Γυμνασίου, Αθηνά Γκινούδη, και του Λυκείου, Ρούλα Λεμονή, τον αντιδήμαρχο Παιδείας Μανώλη Παπαδομανωλάκη, τον υπεύθυνο Πολιτισμού Κώστα Τριγώνη, τους προέδρους των Σχολικών Επιτροπών Γιάννη Ντουλάκη και Άννα Φραντζεσκάκη, την προϊσταμένη του Γραφείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Πολιτισμού Ειρήνη Κατσάφαρου και όλα τα στελέχη του Δήμου για την άρτια διοργάνωση του Φεστιβάλ.

Διάκριση σχολείου

Η ομάδα CURIEosity Team του Γενικού Λυκείου Γαζίου “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος”, η μοναδική που διακρίθηκε από την Ελλάδα, βρίσκεται στη λίστα με τις δέκα καλύτερες ομάδες από όλο τον κόσμο που έλαβαν φέτος μέρος στον ιδιαίτερα δημοφιλή διαγωνισμό Beamline for schools 2017 που διοργανώνεται από το CERN.

Συνολικά 1.500 μαθητές από 180 σχολεία 43 χωρών υπέβαλαν γραπτές εργασίες αλλά και βίντεο που αφορούσαν τα προτεινόμενα πειράματά τους και τους λόγους που επιθυμούσαν να επισκεφτούν το σημαντικότερο αυτή τη στιγμή ερευνητικό κέντρο στη Φυσική Υψηλών Ενεργειών.

Η ομάδα CURIEosity αποτελείται αποκλειστικά από κορίτσια και συγκεκριμένα από τις μαθήτριες Μαυρικάκη Φιλία, Ρεστιβάκη Μαρία Ιωάννα, Τζεδάκη Ευσεβία, Χριστοφοράκη Μαρία και Μερταράκη Μαρία του ΓΕΛ Γαζίου και τις μαθήτριες Δαφέρμου Δήμητρα και Μπάλι Έλντα του Γυμνασίου Γαζίου καθώς και την Οδυσεάκη Ειρήνη, μαθήτρια του 10ου Γυμνασίου Ηρακλείου ενώ την ευθύνη του συντονισμού είχε ο καθηγητής Φυσικής κ. Αστρινός Τσουτσουδάκης.

Το πείραμα που πρότειναν συνοπτικά αφορά τη χρήση των μιονίω,ν προκειμένου να ανιχνεύονται μέσα σε scrap μετάλλου που προορίζεται για ανακύκλωση, καθώς και σε φορτηγά που περνούν τα σύνορα, θωρακισμένα μέσα σε μόλυβδο είτε λόγω ανθρώπινου λάθους είτε λόγω κακόβουλης πρόθεσης. Οι μαθήτριες που δεν κρύβουν τη χαρά τους για την ανταμοιβή των κόπων τους θα λάβουν πιστοποιητικά, αναμνηστικά T-shirts, ενώ το σχολείο θα παραλάβει μέσα στον ερχόμενο Οκτώβριο έναν ανιχνευτή κοσμικής ακτινοβολίας τύπου Cosmic-Pi.

Ακόμα έχουν προσκληθεί να συμμετέχουν στην εκδήλωση του CERN στα Χανιά στα τέλη του ερχόμενου Αυγούστου ενώ προγραμματίζουν την εκπαιδευτική τους επίσκεψη στην έδρα του Οργανισμού στη Γενεύη στις 18 Ιανουαρίου 2018 εφόσον καταφέρουν να μαζέψουν τα απαραίτητα χρήματα.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η ομάδα επισκέπτεται εδώ και καιρό τα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Μαλεβιζίου για παρουσιάσεις και εργαστήρια, ενώ στα άμεσα σχέδιά της είναι η διεύρυνση της συνεργασίας με τα ξενοδοχεία της περιοχής μέσα από την πρωτοβουλία H.O.P.E.S του σχολείου (Hotel Owners Promoting Education in Science).