Του Μανώλη Γ. Παμαστοράκη*

Ο ξενιτεμένος, σονέτο
Διαβάτη ξένε, ξενιτεμένε
πού να κουμπήσεις, πού να σταθείς,
σπιτάκι ψάχνεις να ξαποστάσεις
να ηρεμήσεις να κοιμηθείς.

Στοργή μονάχα και καλοσύνη
στη Μάνα γη αναζητείς
τα πάθη σου να τα ξεχάσεις,
τον εαυτό να ξαναβρείς.

Ταλαίπωρε, βασανισμένε,
δεν πρέπει να ανησυχείς.
Δεν είσαι μόνος στη ζωή.

Σε αγαπούν, σε προστατεύουν
φωθιά θα βρεις να ζεσταθείς.
Δεν σε αφήνουν να χαθείς.

* Ο Μανώλης Γ. Παπαμαστοράκης είναι φιλόλογος, πρώην λυκειάρχης, συγγραφέας.



Στη Μάνα του Ξενιτεμένου Επιστήμονα

Του Γιώργου Αγγελάκη*

Σε μία πτήση φόρτωσε όνειρα και ελπίδες
κι η μάνα περιμένοντας εγέμισε ρυτίδες.
Ο γιος της ο μονάκριβος στα ξένα διαπρέπει,
κι μάνα του πικρόγελα, τον γυρισμό δεν βλέπει.
Ο γιος ξενοπαντρεύτικε, της έκαμε εγγόνι.
Κι μάνα του διπλό καημό έχει να την πληγώνει.
Ο γιος, της λείπει πιο πολύ, ή πιότερο τ’ αγγόνι;
Κι μάνα περιμένοντας το γιο με το ‘γγονάκι
κρατεί βελόνες και μετρά πόντους για ζιπουνάκι.
Ο γιος της ήρθε διακοπές με εγγονό και νύφη.
Γέλια ,τραγούδια και χαρές εγέμισε το σπίτι.
Κι μάνα κάνει σαν παιδί, ένα λεπτό δε στέκει.
Όμως, η νύχτα πως περνά, μόνο αυτή κατέχει.
Κι όσοι μετράτε τα λεφτά που κάματε μ’ απάτες,
που χρέη ξεφορτώσατε στις εδικές μας πλάτες,
που κάματε τον Έλληνα ζήτουλα της Ευρώπης
και εμιγκρέ εκάματε τ’ απαύγασμα νιότης της,
να μην χορτάσετε ποτέ, ύπνος μην σας κολλήσει,
της μάνας που πικράνατε, ο γυιός αν δεν γυρίσει!

* Ο Γιώργος Αγγελάκης είναι μαθηματικός



ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ..
Τούνελ..βλέπομε... ...”Έξοδο”!.. βλέπομε!..

Βιάστηκε η Κυβέρνηση, τώρα με τις γιορτές..
Τούνελ να μας “γκινιάσει”!..ο κόσμος να τα ‘δεί,
στα Τέμπη και προς Πάτρα, γίνανε τελετές,
..δεκαετίας έργα!..δέν τελειώνανε..γιατί;;

Βιάστηκε η Κυβέρνηση, να τα εγκαινιάσει..
μα μόν’ από την Είσοδο!.. δείξανε τα κανάλια,
..για “Έξοδο” δεν ξέρομε,..πώς
ο κόσμος να ησυχάσει..
Εφτά χρόνια μέσ’ το “Τούνελ”!..του προσθέσανε
και άλλα.

Τούνελ πολλά σας λέω,..μά ‘ταν όλα σκοτεινά,
δεν είδαμε “διέξοδο”, θάλεγα σε κανένα..
ούτε στο βασικότερο, που καθένα μας πονά!..
γι’ αυτό και “μποτιλιάρισμα”!..στσ’ επιστροφής
το ρεύμα.

Χρόνια τώρα προσπαθούμε, απ’ το “Τούνελ”
για να βγούμε,
τώρα με τα καινούρια,.. τα πράγματ’
“απλουστεύονται”!..
όμως εδώ στην Κρήτη,..το βλέπω δεν θα ‘δούμε,
..ούτε Φώς ούτε και Τούνελ!..
αφού συλλήβδην ψεύδονται..

Δεν το πιστεύω Εθνική!..στην Κρήτη να τη ‘δούμε..
όσο για Τούνελ..δύσκολο!.. ν’ αρκεσθούμε σ
το “Βραχάσι”!
..Σητεία κι’ Ιεράπετρα!..δέν τσι πολυαγαπούνε..
μ’ αν σταματήσουνε κι’ αυτές,..η Ελλάδα
θα πεινάσει..
( ή αν το θέλετε κι’ αλλιώς,..πάλ’ ο ΣΥΡΙΖΑ
θα χάσει..)

( και όχι μόνο..)

Δημήτρης Τριχάς
Τοπογρ. Μηχαν. Ε.Μ.Π.
[email protected]