Στα φόρτε τους τα πασχαλινά παζάρια

Μπήκε η Μεγάλη Εβδομάδα και τα πασχαλινά παζάρια ή bazzar είναι στα φόρτε τους. Πλατείες και πεζόδρομοι του Ηρακλείου παίρνουν ένα διαφορετικό χρώμα με πάγκους και τραπεζάκια να φιλοξενούν χειροποίητα είδη, που έχουν έμμεση ή άμεση σχέση με τη μεγάλη γιορτή. Και δεν είναι μόνο οι ιδιώτες που εκθέτουν την πραμάτεια τους για ένα μεροκάματο, είναι οι φορείς και οι σύλλογοι που στοχεύουν στη συγκέντρωση κάποιου ποσού για την ενίσχυση μιας προσπάθειας κοινωνικού χαρακτήρα. Σε κάθε περίπτωση, η πελατεία είναι ευπρόσδεκτη και όλοι προσδοκούν στον οβολό όλων, ακόμα και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που δοκιμάζονται οι πάντες.



Συμφωνία και απογοήτευση

Μπορεί η κυβέρνηση να υποδέχτηκε την (καταρχήν) συμφωνία της Μάλτας, μετά βαΐων και κλάδων, αλλά τα πράγματα δεν είναι ρόδινα. Τα βεβιασμένα συμπεράσματα για άμεση επιστροφή των τεχνικών κλιμακίων στην Αθήνα δεν επαληθεύτηκαν. Η επιστροφή τους μετατέθηκε ήδη για μετά τις 21 Απριλίου, που είναι προγραμματισμένη η σύνοδος του ΔΝΤ στην Ουάσιγκτον, οπότε στον ήδη χαμένο χρόνο της διαπραγμάτευσης και κατ’ επέκταση της ελληνικής οικονομίας προστίθεται κι άλλος. Στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ διατυπώθηκαν ενστάσεις και τα περί μη επιβαρυντικής συμφωνίας κάποιοι τα λένε στον… Κλήδωνα. Το Μαξίμου υποστηρίζει ότι η αποδοχή της συμφωνίας προϋποθέτει τη λήψη βραχυπρόθεσμων μέτρων για την ελάφρυνση του χρέους, που ωστόσο δεν διαφαίνονται για τους γνωστούς λόγους πριν τις γερμανικές εκλογές. Ήδη ο Σόιμπλε το ξεκαθάρισε χθες: πρώτα η εφαρμογή των μέτρων και μετά το χρέος. Όσο για τα αντίμετρα που επικαλείται η κυβέρνηση, οι δανειστές θέτουν ως προϋπόθεση την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5%, που για την ώρα δεν προκύπτει από καμία εξίσωση.



Ανάποδα

Καμιά φορά εμείς οι άνθρωποι είμαστε ανάποδοι. Κάποιοι ξεκίνησαν τη Μεγάλη Εβδομάδα από το Πάσχα! Αντί να βιώσουν μέρα τη μέρα το θείο δράμα και να φτάσουν στην κορύφωσή του, ασχολούνται με σούβλες και ψησταριές, οβελίες, κοντοσούβλια και κοκορέτσια. Στο πρόγραμμα και αυτά αλλά στην ώρα τους και όχι πριν ξημερώσει ακόμα η Μεγάλη Δευτέρα. Διότι Μεγάλη Δευτέρα, μεγάλη μαχαίρα, αλλά όχι στα σφάγια.



Η σχέση

Κυκλοφορεί εντόνως στα πολιτικά γραφεία ότι μια σχέση χρόνων και… κολλητών έχει διαταραχθεί το τελευταίο διάστημα. Θα μου πείτε… ΠΑΣΟΚ είναι αυτό, πολλά ακούγονται, και πρέπει να δούμε εάν είναι απολύτως αληθές, αλλά πώς το λένε… ψέμα ακούς ολόψεμα δεν είναι!



Η φήμη

Δεν θέλει και πολύ να εξαπλωθεί μια φήμη. Αυτή τη φορά κυκλοφόρησε ότι στα νοσοκομεία του Ηρακλείου έχουμε περιστατικά ασθενών με λεϊσμανίαση. Πώς προέκυψε; Από την έρευνα που κάνει ένας ειδικευόμενος γιατρός στο ΠΑΓΝΗ, ο οποίος αναζητά στοιχεία για τα κρούσματα της νόσου τα τελευταία χρόνια. “Μην ανησυχείτε, δεν έχουμε περισσότερα από 10 περιστατικά τον χρόνο στην Κρήτη» είπε στην «Π» ο καθηγητής Παθολογίας Αχιλλέας Γκίκας.



Χαμένα κονδύλια για κτηνοτρόφους

Ούτε ένα ευρώ από τα 150 εκατομμύρια που διαθέτει ο ευρωπαϊκός μηχανισμός στήριξης του γαλακτοκομικού τομέα δεν πρόκειται να έλθει στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται ο ευρωβουλευτής Μανόλης Κεφαλογιάννης. Ο ίδιος κάνει λόγο για απώλεια πόρων της ελληνικής κτηνοτροφίας, λόγω της αδιαφορίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης σε εγκεκριμένα κοινοτικά προγράμματα. Στους πίνακες που δημοσιεύτηκαν την προηγούμενη εβδομάδα κανείς Έλληνας δεν φαίνεται να επωφελείται από την ενίσχυση των 14 λεπτών ανά κιλό που λαμβάνουν συνάδελφοί τους από τα 27 κράτη- μέλη. Μάλιστα ο Μανόλης Κεφαλογιάννης απευθυνόμενος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ρωτά αν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος για τη μηδενική ως σήμερα απορρόφηση της ελληνικής κυβέρνησης.



Για την Κρήτη

Η "Γαλάζια Ανάπτυξη (δηλαδή η ανάπτυξη που προέρχεται από τη θάλασσα και όχι από τη ΝΔ) ως Μοχλός Οικονομίας στη Μεσόγειο" αποτέλεσε το θέμα της ομιλίας σε Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη, από τον Γιώργο Αλεξάκη, νέο αντιπεριφερειάρχη Κρήτης, αρμόδιο για τα Ευρωπαϊκά και Διεθνή Θέματα και αντιπρόεδρο της CRPM (του δραστήριου Οργανισμού των ευρωπαϊκών Παραθαλάσσιων και Νησιωτικών Περιφερειών της Ευρώπης). Στην πρώτη δημόσια – ευρωπαϊκή παρουσίαση του με τη νέα ιδιότητα του αντιπεριφερειάρχη Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων, ο Γιώργος Αλεξάκης έδωσε και συνέντευξη σε ιταλικά ΜΜΕ για τις ανάγκες και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις στην Κρήτη, τη διεύρυνση της συνεργασίας με άλλες μεσογειακές περιφέρειες, την εξειδίκευση για την ανακάλυψη της επιχειρηματικής δυνατότητας σε συναφείς κλάδους μέσω της έρευνας και της καινοτομίας στη θάλασσα σε συνεργασία με τα ερευνητικά κέντρα.



Για τα ατυχήματα

Εδώ και καιρό βλέπουμε τη ΝΔ να ασχολείται με το θέμα της οδικής ασφάλειας – έχει παίξει ψηλά και από τον γραμματέα του κόμματος Λευτέρη Αυγενάκη με σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών- και τη δημιουργία με αρκετούς φορείς του νομού και της Κρήτης του forum “Οδηγούμε με Ασφάλεια”.

Τώρα ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, το παίρνει "πάνω του" και, όπως μαθαίνω, το απόγευμα της Μ. Τετάρτης στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου στην Αθήνα έχει προγραμματιστεί η παρουσίαση του προγράμματος που θα αναπτύξει η ΝΔ όταν γίνει κυβέρνηση για την αντιμετώπιση αυτής της κοινωνικής μάστιγας.

Η παρουσίαση θα περιλαμβάνει δράσεις και για τα 5 συναρμόδια Υπουργεία (Δημόσιας Τάξης, Παιδείας, Μεταφορών, Δικαιοσύνης και Υγείας) και θα γίνει από δύο εξαιρετικούς δημοσιογράφους του χώρου του αυτοκινήτου, τον Τάκη Πουρναράκη και τη Χριστίνα Σταθάκη.



Τα εγκαίνια

Διαβάσατε ότι σήμερα θα γίνουν τα εγκαίνια της νέας κινητής μονάδας μαστογραφίας της Περιφέρειας Κρήτης. Τον αγιασμό των εγκαινίων θα τελέσει ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος παρουσία του περιφερειάρχη, θεσμικών εκπροσώπων, γυναικείων σωματείων, συλλόγων, οργανώσεων και εθελοντών, αλλά, δεν έμαθα, από τη… ΔΥΠΕ θα πάει κανένας; Θα μιλήσουν για το έργο που έχει γίνει;



Η μικρή διασύνδεση

Αρχές του φθινοπώρου θα προκηρυχθούν τα επιμέρους έργα κατασκευής της μικρής ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο -θα προηγηθεί της μεγάλης, που θα χρειαστεί κι αυτή.

Αυτοί είναι οι πρώτοι μεγάλοι σταθμοί των μεγάλων έργων της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης και των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα, όπως αναφέρουν πηγές του ΑΔΜΗΕ κάνοντας γνωστά τα κύρια σημεία της πορείας των επενδυτικών projects, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, και σε ό,τι αφορά την Κρήτη, οι εκτιμήσεις της διοίκησης του διαχειριστή για τη μικρή διασύνδεση (2 Χ 200 MVA), που θα ξεκινά από Μεγαλόπολη - Σπάρτη - Μολάους και θα καταλήγει υποθαλάσσια δυτικά στον υποσταθμό των Χανίων, είναι ότι θα έχει τελειώσει νωρίς το 2020. Το κόστος του έργου έχει προϋπολογιστεί στα 327,9 εκατ. ευρώ.