Κάθε τηλεοπτική διαφήμιση δίνει αιχμή για το δικό της σχόλιο. Όμως, λόγω στενότητας χώρου και χρόνου, αναφερόμαστε στο Survivor, τη σειρά εκπομπών του ΣΚΑΪ, που διαβάζουμε ότι κάνει ρεκόρ τηλεθέασης. Αυτό το ρεκόρ φτάνει το 84% για τους άνδρες, γύρω στο 70% για τις γυναίκες, που μάλλον ρέπουν λιγότερο προς την περιπέτεια και τελικά, στους νέους πλησιάζει το 70%, χονδρικά. Όταν μία εκπομπή έρχεται πρώτη, κάποια στοιχεία θα πρέπει να έχει για να προσελκύει ένα τόσο μεγάλο κοινό. Μπορεί να πει κανείς ότι πρόκειται για μανία, όταν ο τηλεθεατής καθηλώνεται στην καρέκλα του ( ή στον καναπέ του, με μπύρα και πίτσα) επί ώρες, μετά τις 9 μ.μ. Ομολογώ ότι δεν έχω δει κανένα επεισόδιο πάνω από ένα – δύο λεπτά, καθώς ψάχνω για πρόγραμμα της αρεσκείας μου.

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με 16.000 χλμ. ακτογραμμές. Αυτό θα πει ότι οι ακτές της χώρας μας, έχουν τόσο μήκος, όσο η μισή περίμετρος της Αφρικανικής ηπείρου. Ακτές με πεντακάθαρες παραλίες (βλ. γαλάζιες σημαίες), βραχώδεις, αμμώδεις, παραλίες που θυμίζουν έρημο και παραλίες που θυμίζουν χώρες των τροπικών (Βάι, Πρέβελη κ.α.) Δεν μπορώ, όμως, να καταλάβω γιατί χρειάστηκαν τόσα έξοδα για τη διεξαγωγή του παιχνιδιού στον Άγιο Δομήνικο, στην Καραϊβική, αφού οι παίκτες παίζουν –κυριολεκτικά- παιδικά παιχνίδια πάνω στην άμμο. Κάτι σαν ένας παιδότοπος ή μια προχωρημένη, για ενήλικες, παιδική χαρά. Διερωτάται κανείς, γιατί δεν επελέγη μια από τις άπειρες απόμερες παραλίες της χώρας μας. Έτσι, και τα γυρίσματα θα ήσαν πιο άνετα και τα χρήματα θα μένανε στον τόπο μας. Ιδίως, στις μέρες μας!

Πρόκειται για ένα παιχνίδι επιβίωσης, όπως γράφεται. Παιχνίδι τύπου Big Brother σε ανοικτό χώρο, αν κατάλαβα καλά και είναι ένα ερωτηματικό, πώς μέσα στις λίγες μέρες που μια παρέα βρίσκεται απομονωμένη, αναπτύσσονται τόσο ισχυροί δεσμοί φιλίας, αλλά και μίσους, ενώ οι τηλεθεατές ταυτίζονται με τον ένα ή τον άλλο παίκτη… Για την επιτυχία του παιχνιδιού, καλείται να δώσει απάντηση η επιστήμη της κοινωνιολογίας. Διαφορετικά, δεν εξηγείται γιατί πολλοί από τους φανατικούς τηλεθεατές της εκπομπής ασχολούνται, μετά τη λήξη του επεισοδίου, αλλά και την επαύριο, (ίσως και ως την έναρξη του επομένου), με τη συμπεριφορά του ενός παίκτη, με την απόδοση του άλλου και με τα τερτίπια της μιας ή της άλλης παίκτριας. Λες και πρόκειται για οικογενειακή υπόθεση … άντε, υπόθεση στο σπίτι της διπλανής πόρτας ή της γειτονιάς, τέλος πάντων. Ούτε το ντέρμπυ των αιωνίων αντιπάλων δεν συζητείται τόσο πολύ, μετά…

Ένα από τα απίστευτα που έχει δημιουργήσει η εκπομπή, είναι ότι στην Ελλάδα έχει εκτοξευθεί στα ύψη η κατανάλωση καρύδας, με τους εμπόρους του προϊόντος να τρίβουν τα χέρια τους. Ασφαλώς, το κοινό έχει επηρεαστεί από την κατανάλωση καρύδας, που κάνουν οι παίκτες, οι οποίοι είναι βέβαιο, ότι όταν επιστρέψουν από το νησί που πάτησε πρώτος ο Χριστόφορος Κολόμβος, δεν θα θέλουν να βλέπουν καρύδα, ούτε ζωγραφιστή!

Λέγεται ότι οι παίκτες αγωνίζονται για να κερδίσουν την τροφή τους. Καλά, όλ’ αυτά. Στιγμιαία, όμως, άκουσα σε επεισόδιο ότι το έπαθλο της ημέρας θα ήταν (ίσως, εκτός από τις καρύδες) πραλίνα αμυγδάλου… Καλά, χάθηκε η φασολάδα… έστω και στην τροπική της έκδοση;

Κλείνουμε με τις συνεντεύξεις που έλαβε δημοσιογράφος, από περαστικούς, στο κέντρο της Αθήνας. Η ερώτηση ήταν: «Αν βρισκόσασταν σε ένα απομονωμένο νησί, ποιο θα θέλατε να είχατε συντροφιά; Το Γιώργο Αγγελόπουλο ή το Σάκη Ρουβά;». Αν θυμάμαι καλά, το τελικό αποτέλεσμα ήταν 15 – 4 υπέρ του Γιώργου Αγγελόπουλου (προφανώς, παίκτη του Survivor). Μένω στην τελευταία και πιο σοφή απάντηση της συνέντευξης, που έδωσε κάποιος νέος: «Καλά … γιατί εξαιρείτε το γυναικείο φύλο;»!

[email protected]