Με την ελπίδα ότι θα καλυφθεί μέρος από το χαμένο έδαφος στην αγορά, άρχισε χθες το εορταστικό ωράριο το οποίο και θα ισχύσει έως το Μεγάλο Σάββατο.

Τα πρώτα δείγματα από την Κυριακή των Βαΐων και τη Μεγάλη Δευτέρα ήταν ικανοποιητικά, χωρίς όμως να αφήνουν πολλά περιθώρια για σημαντική ανάκαμψη.

Κάποιες πρώτες κινήσεις έγιναν, με τους καταναλωτές να ψωνίζουν κυρίως για τα βαφτιστήρια και να περιορίζονται σε βασικές ανάγκες, οι οποίες όμως στη δεδομένη περίοδο δίνουν σημαντικές ανάσες.

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο, η συγκεκριμένη πασχαλινή περίοδος έχει πολλά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ενώ δεν υπάρχει μία και μοναδική ημέρα που κορυφώνεται η κίνηση. Βασικό και κοινό χαρακτηριστικό πάντως είναι ότι συγκεκριμένες ανάγκες, όπως αγορές σε δώρα για μικρά παιδιά, λαμπάδες και κάποια μικρά διακοσμητικά για το σπίτι ή είδη ζαχαροπλαστικής, πραγματοποιούνται σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας.

«Σε γενικές γραμμές υπάρχει μια σχετική ικανοποίηση» αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου κ. Μανώλης Κουμαντάκης, ο οποίος και προσθέτει ότι οπωσδήποτε μέσα σε περιβάλλον κρίσης, τόσο η κίνηση όσο και οι τζίροι αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τα νέα δεδομένα.

«Μπορούμε να πούμε ότι γενικά είμαστε ικανοποιημένοι, αν και δεν μπορούμε να έχουμε ακόμα μια σαφή εικόνα» αναφέρει ο κ. Κουμαντάκης ο οποίος και προσθέτει: «Κυρίως οι καταναλωτές κινούνται διερευνητικά σε μεγάλη πλειοψηφία. Όμως, προχωρούν και σε αγορές. Η περίοδος της Μεγάλης Εβδομάδας διαφοροποιείται από τις άλλες περιόδους, όμως υπάρχουν ανάγκες που είναι βέβαιο ότι θα καλυφθούν, οπότε περιμένουμε και σήμερα και τις επόμενες ημέρες κάποια κινητικότητα».

Όπως διευκρινίζεται, καλύτερη περίοδος για την αγορά θεωρούνται οι μέρες από σήμερα έως και τη Μεγάλη Πέμπτη, καθώς σε αυτό το διάστημα πραγματοποιείται ο κύριος όγκους των αγορών.

Συνήθως οι καταναλωτές διερευνούν τις πρώτες ημέρες, ψωνίζουν πριν τη Μεγάλη Παρασκευή και τις τελευταίες ημέρες προβαίνουν σε αγορές τροφίμων και γλυκών. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αυτή η κινητικότητα πλέον λειτουργεί προσθετικά, σε ένα περιβάλλον το οποίο μαστίζεται κι αναζητά λύσεις.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό το γεγονός πως αμέσως μετά το Πάσχα, οι έμποροι προετοιμάζουν νέες δράσεις για να ανακόψουν το αρνητικό κλίμα.