Πέντε ευρωπαϊκά σχολεία συναντήθηκαν στο 7ο Λύκειο από 17 έως 23 Μαρτίου στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+. Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν 27 μαθητές και 9 καθηγητές από Αγγλία, Ολλανδία, Σουηδία και Ελβετία, 27 μαθητές του 7ου Λυκείου που φιλοξένησαν τα παιδιά από το εξωτερικό και αρκετοί καθηγητές του σχολείου.

Το πρόγραμμα αυτό με γενικό τίτλο “A European backpack – Α comprehensive young person’s active guide to work and citizenship in 21st century Europe” ( «Ένα ευρωπαϊκό "σακίδιο" - Ένας εμπεριστατωμένος ενεργός οδηγός του νέου ανθρώπου για την εργασία και την ιδιότητα του πολίτη στην Ευρώπη του 21ου αιώνα»), ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2015 και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2017. Κατά τη διάρκειά του, πραγματοποιήθηκαν 5 συναντήσεις με συμμετοχή μαθητών (η τελευταία έγινε στο 7ο Λυκείο) και 2 με συμμετοχή μόνο καθηγητών. Σε καθεμιά από τις συναντήσεις με συμμετοχή μαθητών κάθε χώρα είχε ένα συγκεκριμένο θέμα. Οι συναντήσεις των καθηγητών είχαν στόχο να διοργανώσουν και να συντονίσουν τις διάφορες φάσεις του προγράμματος. Η τελική συνάντηση καθηγητών τον ερχόμενο Ιούνιο έχει στόχο την τελική αξιολόγηση του προγράμματος.

Το θέμα στη χώρα μας ήταν “Coping with Social and Economic Disadvantages” («Αντιμέτωποι με οικονομικές και κοινωνικές δυσχέρειες»). Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν διάφορες δράσεις. Στις 20 Μαρτίου οι μαθητές επισκέφτηκαν το Δημαρχείο της πόλης μας, όπου στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, η αντιδήμαρχος αρμόδια για θέματα κοινωνικής πολιτικής, κ. Καναβάκη, τούς ενημέρωσε για τις δομές που λειτουργούν στον Δήμο για την ανακούφιση των κοινωνικά ευπαθών ομάδων και δέχτηκε ερωτήσεις και προτάσεις από τους μαθητές σχετικά με τα μελλοντικά σχέδια του Δήμου σ’ αυτόν τον τομέα. Στη συνέχεια οι μαθητές συνοδευόμενοι από καθηγητές, χωρίστηκαν σε ομάδες, επισκέφτηκαν διάφορες κοινωνικές δομές και ενημερώθηκαν για τις δράσεις τους. Επισκέφτηκαν το Κοινωνικό Ιατρείο και Φαρμακείο Αλληλεγγύης, την εθελοντική οργάνωση αλληλεγγύης Give και τον κοινωνικό χώρο ιδρυμάτων Καλοκαιρινού. Επίσης πήραν συνέντευξη από την αρμόδια υπάλληλο του Δήμου για το κέντρο αστέγων (η επιτόπια επίσκεψη στο κέντρο δεν έγινε για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων) και συνομίλησαν με εκπροσώπους του συμβουλίου ένταξης μεταναστών και προσφύγων. Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν ιδιαίτερα στο θέμα της κοινωνικής αλληλεγγύης και εξέφρασαν την επιθυμία να συνεισφέρουν στις εθελοντικές δομές. Παράλληλα επισήμαναν ότι είναι αναγκαίο η Πολιτεία να σταθεί πιο ενεργά δίπλα στις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες έτσι ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους.

Την επόμενη μέρα, οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου και ασχολήθηκαν με την καταγραφή των αποτελεσμάτων των δραστηριοτήτων τους. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στο σχολείο με προσκεκλημένους τους καθηγητές και τους γονείς των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, κατά την οποία, οι μαθητές παρουσίασαν ανά ομάδα τα αποτελέσματα των ερευνών τους. Οι μαθητές από το εξωτερικό παρουσίασαν επιπλέον κάποιες κοινωνικές δομές που λειτουργούν στις χώρες τους. Στη συνέχεια οι μαθητές χόρεψαν κρητικούς χορούς με τη συνοδεία της μουσικής ομάδας ενώ ακολούθησε μπουφές που ετοίμασαν οι γονείς, όπου όλοι είχαν την ευκαιρία να γευθούν νοστιμότατα παραδοσιακά σπιτικά φαγητά και γλυκά.

Η συνάντηση πλαισιώθηκε από πολιτιστικές δραστηριότητες όπως επίσκεψη και ξενάγηση στην Κνωσό και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου. Πραγματοποιήθηκε επίσης ημερήσια εκδρομή στο γραφικό χωριό Μαργαρίτες, στο νέο σύγχρονο μουσείο της αρχαίας Ελεύθερνας και επίσκεψη στο Ρέθυμνο.

Οι μαθητές και οι καθηγητές από το εξωτερικό αναχώρησαν ευχαριστημένοι από τις εμπειρίες που είχαν στην πόλη και ενθουσιασμένοι από την κρητική φιλοξενία, διαβεβαιώνοντάς μας ότι θα έρθουν ξανά στη χώρα μας, όπως τονίζει η καθηγήτρια του 7ου Λυκείου Ελένη Τζαβλάκη.