Της Λίλιαν Δαφερμάκη

«Καμπανάκι» για δεκάδες οφειλέτες απλήρωτων λογαριασμών της ΔΕΥΑΗ, καθώς η Δημοτική Επιχείριση, ξεκινά μια μεγάλη επιχείρηση αφαίρεσης υδρομέτρων μέσα στον επόμενο μήνα στα χωριά της ενδοχώρας του νομού Ηρακλείου με τη βοήθεια ιδιωτικού συνεργείου που έχει προσλάβει για το σκοπό αυτό. Αντίστοιχα μέσα στον Απρίλιο πρόκειται να γίνουν δεκάδες διακοπές συνδέσεων άρδευσης σε καλλιεργήσιμες περιοχές. Ο σχεδιασμός της Δημοτικής Επιχείρησης προβλέπει ότι το νερό θα κόβεται σε όσους χρωστούν για χρονικό διάστημα που ξεπερνά τα δύο χρόνια. Ακόμα και αν το ποσό της οφειλής δεν είναι μεγάλο, εφόσον έχουν συμπληρωθεί δύο χρόνια, το υδρόμετρο θα αφαιρείται και θα επιστρέφει μόνο όταν γίνει κάποιος διακανονισμός του χρέους.

Το θέμα αναμένεται να ανάψει «φωτιές» στην αγροτική περιφέρεια του δήμου Ηρακλείου, καθώς οι κάτοικοι των περιοχών αυτών κυριολεκτικά βουλιάζουν στη δίνη των προβλημάτων της οικονομικής κρίσης που έχει ισοπεδώσει τα πάντα. Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ κ. Ν.Φακουρέλης, σε αυτή τη φάση ολοκληρώνεται η διαδικασία ενημέρωσης των κατοίκων των χωριών του Δήμου Ηρακλείου από ιδιωτικό συνεργείο που έχει αναλάβει να ενημερώσει πόρτα –πόρτα τους κατοίκους των περιοχών αυτών. Συγκεκριμένα οι δημότες θα ενημερώνονται αφενός για το ύψος της οικονομικής εκκρεμότητας που έχουν αλλά και για την απόφαση που έχει λάβει η Δημοτική Επιχείρηση προκειμένου να προχωρήσουν αφαιρέσεις υδρομέτρων σε όσους χρωστούν λογαριασμούς δύο χρόνων. Σε ό,τι αφορά την αφαίρεση των υδρομέτρων στις περιοχές που αρδέυονται, τα πράγματα είναι διαφορετικά, αφού η όλη διαδικασία θα προχωρήσει χωρίς καμία ειδοποίηση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όλοι οι καλλιεργητές που έχουν απλήρωτους λογαριασμούς δύο χρόνων στη ΔΕΥΑΗ μέσα στον Απρίλιο θα δουν τα υδρόμετρα τους να αφαιρούνται αιφνιδιαστικά χωρίς να έχει προηγηθεί κάποιο προειδοποι- ητικό έγγραφο. Ο κ. Φακουρέλης σημειώνει ότι δεν υπάρχει πρακτικός τρόπος για την ενημέρωση των ιδιοκτητών των εκτάσεων που αρδεύονται και για το λόγο αυτό η διαδικασία θα προχωρήσει χωρίς να προηγηθεί κάποια ενημέρωση.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ, “επειδή μιλάμε για τη διαχείριση ενός δημόσιου αγαθού όπως το νερό, είναι λογικό ότι προσπαθούμε να εξαντλήσουμε τα περιθώρια που έχουμε για να διευκολύνουμε τον πολίτη. Στο πλαίσιο αυτό προσπαθούμε να ενημερώνουμε τους πολίτες με κάθε μέσο και μάλιστα στην κατεύθυνση αυτή έχει γίνει μια πολύ καλή δουλειά και σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες, όπου οι πρόεδροι και τα διοικητικά συμβούλια βοηθούν αποτελεσματικά τη ΔΕΥΑΗ για την αντιμετώπιση των οικονομικών εκκρεμοτήτων των πολιτών και ειδικά στην άρδευση. Ο ίδιος σημειώνει ότι για τη δημοτική αρχή είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο θέμα να ασκούνται πιέσεις στους πολίτες για να πληρώσουν τις οφειλές τους. Ωστόσο την ίδια στιγμή “δεν έχουμε το περιθώριο να διαιωνίζουμε το πρόβλημα των ανείσπρακτων οφειλών, διότι η δυσχερής κατάσταση της Δημοτικής Επιχείρησης δεν αφήνει κανένα περιθώριο στην κατεύθυνση αυτή. Εκτός από τα  δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη των δανείων, τις τρομακτικές απώλειες νερού, η Δημοτική Επιχείρηση είναι αντιμέτωπη και με τις οδυνηρές απώλειες προσωπικού της ΔΕΥΑΗ που κάποτε ξεπερνούσε τα  200 άτομα και τώρα δεν ξεπερνά τα  130, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις προσφερόμενες υπηρεσίες που στόχο έχουν να καλύψουν τις ανάγκες του γιγαντωμένου πλέον Δήμου Ηρακλείου.