Από το 1997 που περιήλθε στα χέρια καταρχάς του Λιμενικού Ταμείου και ακολούθως του ΟΛΗ κανείς δεν φρόντισε για την συντήρηση του ξύλινου σκάφους Χαράλαμπος, το οποίο έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο μνημείο προηγμένης βιοτεχνίας και αξιολόγης λαϊκής τέχνης. Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι, σύμφωνα με τεχνική έκθεση ναυπηγού μηχανολόγου μηχανικού, επιθεωρητή πλοίων που έχει στα χέρια του ο ΟΛΗ, «να μην επιδέχεται τεχνικά ουδεμίας απολύτως επισκευής ή συντήρησης, ούτε επίσης να μετακινηθεί σε άλλη θέση διότι θα καταρρεύσει». Μάλιστα προειδοποιεί ότι «η παραμονή του στη συγκεκριμένη θέση αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για την πρόκληση ατυχήματος σε παρευρισκόμενα παιδιά από αιφνίδια κατάρρευσή του…». Η έκθεση αυτή έχει παραδοθεί στον ΟΛΗ από τις 5 Δεκεμβρίου και όπως σημειώνει ο πρόεδρος κ. Απόλλωνας Φιλιππής πρόκειται άμεσα να την καταθέσει στον εισαγγελέα Ηρακλείου και να ζητήσει οδηγίες για το πώς θα χειριστούν την υπόθεση. «Το μόνο που δεν μπορεί να μας καταλογίσει κανείς είναι αδιαφορία και ειδικά η Εφορία Νεωτέρων Μνημείων, καθώς με τα στελέχη της έχουν προηγηθεί επισκέψεις, αυτοψίες και αλληλογραφία που επιβεβαιώνει το ακριβώς αντίθετο», τονίζει ο πρόεδρος του ΟΛΗ. «Μάλιστα η Υπηρεσία Νεωτέρων μάς είχε ζητήσει να συνδράμουμε στην τοποθέτηση στέγαστρου, πάνω από το μνημείο, χωρίς όμως να δρομολογήσει καμία περαιτέρω διαδικασία… Και είναι απορίας άξιο το πώς επιχειρείται να μας αποδώσουν ευθύνες που δεν έχουμε για την εγκατάλειψη ενός μνημείου με το οποίο επί τόσα χρόνια κανείς δεν έχει ασχοληθεί. Παρ’ όλα αυτά εμείς όχι μόνο δεν ακολουθήσαμε την πεπατημένη, αλλά ζητήσαμε αναλυτική έκθεση της κατάστασής του, έχοντας στο μυαλό μας τη σκέψη να το μεταφέρουμε αρχικά κάτω από τα νεώρια. Όμως από την έκθεση προκύπτει ότι “οι φθορές που παρουσιάζει είναι εκτεταμένες (...). Η κατάσταση του σκάφους είναι τέτοια που δεν επιδέχεται τεχνικά ουδεμία απολύτως επισκευή ή συντήρηση, ούτε επίσης μπορεί να μετακινηθεί σε άλλη θέση διότι θα καταρρεύσει. Η παραμονή του δε στη θέση αυτή αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για την πρόκληση ατυχήματος, για την αποτροπή του οποίου επιβάλλεται η διάλυσή του επί τόπου και η απομάκρυνση των καταλοίπων του σε χώρο υγειονομικής ταφής».

Στο πλαίσιο αυτό όπως εξηγεί ο κ. Φιλιππής, “στις προθέσεις μας είναι να καταθέσουμε ένα ολοκληρωμένο φάκελο με όλα τα στοιχεία της υπόθεσης στον Εισαγγελέα Ηρακλείου, μαζί με την τεχνική έκθεση που δείχνει την επικινδυνότητα του σκάφους, το οποίο επί σειρά ετών ήταν εγκαταλελειμμένο έξω από το Μαρίνα χωρίς κανείς να ασχοληθεί με τη συντήρηση του πλην της σημερινής διοίκησης του ΟΛΗ που από την πρώτη στιγμή έψαξε λύσεις για την προστασία του… “.