Μία «ανάσα» πριν από τα Χριστούγεννα και οι μαθητές του Γυμνασίου Μοιρών ακόμα περιμένουν τους καθηγητές τους!

Η Ένωση Γονέων Μαθητών Φαιστού αναφέρει: «στο Γυμνάσιο Μοιρών, τη μεγαλύτερη σχολική μονάδα εκτός της πόλης του Ηρακλείου με 399 μαθητές οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς δημιουργούν αντιπαιδαγωγικό μπάχαλο. Το σχολειό υπολειτουργεί, ενώ δεν είναι εφικτό να υπάρχει σταθερό πρόγραμμα για τους μαθητές και τους καθηγητές».

Μέχρι και σήμερα υπάρχουν ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες εκπαιδευτικών, λείπουν φιλόλογος, τεχνολόγος, αγγλικών, νομικός, γυμναστής, ενώ δυο αναπληρωτές, βιολόγος και χημικός, ανέλαβαν υπηρεσία μόλις πριν λίγες μέρες, στο πρώτο δεκαήμερο του Νοέμβρη. «Στο Γυμνάσιο Μοιρών τα τελευταία τρία χρόνια δεν διδάσκονται μουσική και εικαστικά, η φυσική αγωγή διδάσκεται τις μισές από τις προβλεπόμενες ώρες, αφού βέβαια αυτά τα διδακτικά αντικείμενα μπορεί να θεωρηθούν «πολυτέλεια» που αντιβαίνει στις δεσμεύσεις όλων αυτών που με τις υπογραφές τους στα μνημόνια συμβάλλουν στην περαιτέρω εγκατάλειψη και την καταδίκη της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας.

H συνολική υποβάθμιση της ειδικής αγωγής φαίνεται μέσα από την ίδια την πραγματικότητα στη σχολική μονάδα του Γυμνασίου Μοιρών, καθώς τα παιδιά που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής βοήθειας μένουν μέχρι τώρα αβοήθητα με τη σοβαρή έλλειψη αντίστοιχων ειδικοτήτων. Τα παιδιά με διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αντιμετωπίζονται ως «παρίες», αφού η κάλυψη των αναγκών αυτών των παιδιών όχι μόνο δεν είναι δεδομένη, αλλά συστηματικά, διαχρονικά παραμελείται, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να διογκώνεται για τα παιδιά αυτά.

Στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες , σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα κ.ά) συγκαταλέγονται σαράντα έξι μαθητές του Γυμνασίου Μοιρών.

Κι όμως μόλις πριν δυο μέρες τοποθετήθηκε μόνο ένας καθηγητής για τα τμήματα ένταξης για τα μαθήματα των Μαθηματικών και της Φυσικής και κανείς δεν ξέρει πότε θα προσληφθεί φιλόλογος . Χαρακτηριστικό είναι ότι πέρυσι φιλόλογος προσλήφθηκε τον Φεβρουάριο!

Ως εκ τούτου, τα τμήματα ένταξης, τα οποία στο βαθμό που το επιτρέπουν οι συνθήκες, π.χ ο αριθμός των παιδιών, επιτελούν σοβαρό παιδαγωγικό και επιστημονικό έργο επικουρικά σε αυτό της τάξης, δεν μπορούν να λειτουργήσουν» τονίζουν οι γονείς.

Ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ηρακλείου, κ. Νίκος Γιγουρτάκης, αναφέρει στην «Π» πως μέχρι σήμερα υπάρχουν ελλείψεις σε πολλές ειδικότητες στο Ηράκλειο. Μέλημα του ΠΥΣΔΕ είναι να μοιραστούν τα κενά, να μη μένει ένα σχολείο χωρίς καθόλου, για παράδειγμα, φιλολόγους και άλλα να καλύπτονται στο 100% αλλά να γίνεται μία δίκαιη κατανομή των ωρών ανάμεσα στα σχολεία.