Τι αξίζει μια ανθρώπινη ζωή;

ΑΟΡΑΤΟΣ ΕΧΘΡΟΣ

EYE IN THE SKY

Σκην.: Γκάβιν Χουντ

Πρωτ.: Έλεν Μίρεν, Άαρον Πωλ, Άλαν Ρίκμαν

Μια διακρατική στρατιωτική επιχείρηση με επικεφαλής αξιωματικούς του βρετανικού στρατού, ετοιμάζεται να πλήξει μια συνάντηση ισλαμιστών τρομοκρατών στο Ναϊρόμπι, με αεροπορικό χτύπημα από μη-επανδρωμένο αεροσκάφος. Όμως λίγο πριν από την επίθεση, η κατάσταση περιπλέκεται και το επιτελείο της επιχείρησης καλείται να λύσει ένα ανυπέρβλητο δίλημμα.

Στρατιωτικό δράμα που πραγματεύεται την ηθική των μεθόδων διεξαγωγής των στρατιωτικών επιχειρήσεων κατά της τρομοκρατίας, στον σημερινό κόσμο της προηγμένης τεχνολογίας και των διευρυμένων συμμαχιών. Ένα σχολαστικό και μεθοδικό σενάριο από τον έμπειρο στο είδος, Γκάι Χίμπερτ, ζωντανεύει με επάρκεια από τον Χουντ, ο οποίος ωστόσο μάλλον παραμελεί την καθοδήγηση των ηθοποιών του: το ‘κομπολόι’ της Μίρεν μοιάζει μια μάλλον επιτηδευμένη συνήθεια του χαρακτήρα της, η στολή του Ρίκμαν είναι ένα νούμερο μικρότερη, ενώ η γλώσσα του σώματος των χαρακτήρων τους παραμένει μάλλον πρόχειρη και αδέξια, υπονομεύοντας την επιβλητικότητα της πρώτης και τονίζοντας ακόμη περισσότερο τη νωθρή ερμηνεία του δεύτερου, εδώ σε μία από τις τελευταίες κινηματογραφικές του εμφανίσεις πριν από τον θάνατό του τον φετινό Ιανουάριο.

Το φιλμ τηρεί μια πολύ λεπτή και νηφάλια ρητορική ισορροπία, αναγνωρίζοντας την αντιφατικότητα της πραγματικότητας, χωρίς να χάνει την ψυχραιμία της αλλά ούτε και την καρδιά της, διατηρώντας τη συνέπεια και την ακεραιότητά της μέχρι το τέλος.

Το ότι η ευθύνη των γεγονότων βαραίνει όχι ένα άτομο, αλλά μια ομάδα ανθρώπων με διαφορετική κοινωνική προέλευση, πολιτικό και στρατιωτικό αξίωμα, καθώς κι αντιμετώπιση του διλήμματος, εμπλουτίζει και περιπλέκει ακόμη περισσότερο την αφήγηση, η οποία καταλήγει με τις προοδευτικές προτεραιότητές της ξεκάθαρες. Σε αντίθεση, για παράδειγμα, με τον συντηρητικό «Ελεύθερο σκοπευτή» («American sniper», Κλιντ Ίστγουντ, 2014), που χρησιμοποιούσε το ίδιο δίλημμα στην έναρξή του ως πρόσχημα για τον βασανισμένο πατριωτικό ηρωισμό του κεντρικού χαρακτήρα.



ΠΡΙΝ ΕΡΘΕΙΣ ΕΣΥ

ME BEFORE YOU

Σκην.: Θία Σάροκ

Πρωτ.: Εμίλια Κλαρκ, Σαμ Κλάφλιν, Τζένα Κόουλμαν, Τζάνετ ΜακΤιρ

Έχοντας μεγάλη ανάγκη από χρήματα, η νεαρή Λουίζα αποφασίζει να εργαστεί ως βοηθός ενός τετραπληγικού άντρα, του Γουίλ, που έμεινε παράλυτος έπειτα από ατύχημα. Η Λουίζα έχει στη διάθεσή της μόλις μερικούς μήνες για να του αλλάξει την απόφαση που έχει πάρει, να υποβληθεί σε ευθανασία.

Ρομαντική κομεντί, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της 47χρονης βρετανίδας Τζότζο Μόις, που κυκλοφόρησε το 2012. Η Μόις υπογράφει και τη σεναριακή διασκευή, σ’ αυτή τη γενικά κοινότοπη ιστορία, η οποία τουλάχιστον προσφέρει στην Κλαρκ έναν ρόλο πιο ταιριαστό στη γλυκιά της φυσιογνωμία απ’ ό,τι το «Εξολοθρευτής: Γένεsys» («Terminator: Genisys», Άλαν Τέιλορ, 2015) κι επιφυλάσσει μια θαρραλέα προοδευτική παραλλαγή στην κατά τ’ άλλα προβλέψιμη κατάληξη που προσφέρουν οι ταινίες της κατηγορίας.



VIDEODANCE στο Ιστορικό  Μουσείο Κρήτης

Συνεχίζεται το εξαιρετικά ενδιαφέρον αφιέρωμα του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης στο Videodance, που θα διαρκέσει ως τις 31 Αυγούστου. Η τρέχουσα εβδομάδα είναι αφιερωμένη στη Silke Mansholt, οι ταινίες της οποίας, «A German grandchild’s funeral» (2007) και «d’ Arc» (2011), θα προβάλλονται στο αμφιθέατρο Γιάννη Περτσελάκη μέχρι και το Σάββατο 13 Αυγούστου, κατά τη διάρκεια λειτουργίας του μουσείου, από τις 9 το πρωί ως τις 5 το απόγευμα.