Ερωτηματικά πολλά έχω που ταλανίζουν
το ανήσυχό μου το μυαλό και που το βασανίζουν.
Και για να περιοριστώ μόνο εις τα δικά μας.
Γιατί να μην ορίζομε όλα τα υπάρχοντά μας;
Στον κρατικό μας κορβανά γιατί υπάρχουν όροι;
Κι ήρθαν οι ξένοι και παντού μπήκαν συμμισατόροι;
Γιατί τις καταθέσεις μας πρέπει να τις γνωρίζουν
και ν’ αποσύρομε απ’ αυτές όσοι αυτοί ορίζουν;
Γιατί ελαττώσαν τους μισθούς και όλες τις συντάξεις
και αποδεκατίσανε όλες μας τις ειπράξεις;
Γιατί με τα μνημόνια μπήκαν καινούργιοι φόροι,
στα ξένα τα συμφέροντα γίναμε αβανταδόροι;
Γιατί το κράτος δεν μπορεί πολιτική δικιά του,
να ασκεί έως τους πολίτες του και στα συμφέροντά του;
Λιμάνια, αεροδρόμια, γιατί να τα ορίζουν
των ξένων τα συμφέρντα κι αυτοί ν’ αποφασίζουν;
Γιατί μας υποδούλωσαν ειρηνικά οι ξένοι
και η ελευθερία μας να είν’ περιορισμένη;
Ακόμη και στην κατοχή εκείνοι όπου ζήσαν,
χειρότερους περιορισμούς ποτέ δεν εγνωρίσαν.
Αυτά τα ερωτήματα πρέπει ν’ απασχολήσουν
όλους μας και τους πολιτικούς και να τους συνετίσουν.
Όλοι τους να συνεργαστούν για να κυβερνηθούμε
με νόμους μόνο ελληνικούς, έτσι θ’ απαλλαχθούμε.
Αθανάσιος Τουτουδάκης
Συντ/χος διευθυντής οικoνομικών εφοριών

