Στην επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης σχεδιάζει να προχωρήσει ο Δήμος Ηρακλείου, καθώς εκτιμάται ότι από την τελευταία αναθεώρηση που έγινε το 2007 έχουν αλλάξει θεαματικά τα δεδομένα, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι οι προτάσεις που σήμερα περιλαμβάνει είναι αναχρονιστικές και μη υλοποιήσιμες. Αυτό επισημαίνει με δηλώσεις του στην “Π” ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Χ. Μαμουλάκης, τονίζοντας ότι από την εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του 2009 μέχρι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει ενώ εγείρονται ζητήματα επικαιροποίησης του αρχικού σχεδιασμού, που με βάση τις εκτιμήσεις του ίδιου του μελετητή είναι υλοποιήσιμος σε ποσοστό 60-70%.
Ο ίδιος σχεδιάζει να θέσει το όλο θέμα σε μια από τις επόμενες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, προκειμένου το Σώμα να αποφασίσει για το σοβαρό αυτό ζήτημα ενόψει των μεγάλων παρεμβάσεων που δρομολογούνται, όπως για παράδειγμα η ανάπλαση της Δικαιοσύνης.
Όπως είναι γνωστό η πρώην δημοτική αρχή αναλώθηκε σε εξαγγελίες υλοποίησης της μελέτης που ποτέ δεν έγιναν πράξη, με αποτέλεσμα όλος ο σχεδιασμός να μείνει στα χαρτιά. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με σημειακές κυκλοφοριακές τροποποιήσεις που υλοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται σοβαρό χάσμα ανάμεσα σε αυτό που προ πενταετίας σχεδιάστηκε και σε αυτό που καλείται σήμερα να εφαρμόσει ο Δήμος.
Ενδεικτικά ο αντιδήμαρχος αναφέρει ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές που αφορούν τις μονοδρομήσεις, τις διανοίξεις και την οργάνωση των δρομολογίων των δημόσιων συγκοινωνιών. Επίσης υπάρχει και μια σειρά από άλλα ζητήματα που απαιτουν επανεξέταση μετά τις αντιφατικές παρατηρήσεις της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας για την οδό Ιδομενέως, μετά την επαναφορά της κυκλοφορίας στο βόρειο άκρο της Αυγούστου, όπως ήταν η αρχική πρόβλεψη της μελέτης, και μετά την ολοκλήρωση κατασκευής ανάπλασης και διαμόρφωσης οδών και κόμβων π.χ. παραλιακή, Πλαστήρα και ο κόμβοι τους. Αντίστοιχα υπάρχουν σημαντικά ζητήματα που θα πρέπει να επανεξεταστούν μετά το κλείσιμο δημοτικών σταθμών αυτοκινήτων, όπως η επανεξέταση της λειτουργίας των ιδιωτικών σταθμών αυτοκινήτων, η μη υλοποίηση του δημοτικού σταθμού αυτοκινήτων στη Λ. Δημοκρατίας, της επαναλειτουργίας του Αρχαιολογικού Μουσείου, η επικείμενη ανάπλαση της οδού Δικαιοσύνης… Στα αξιοσημείωτα στοιχεία που απαιτούν επανεξέταση από το μελετητή είναι και η διαπίστωση ότι λόγω της οικονομικής κρίσης ο κυκλοφοριακός φόρτος στην πόλη έχει μειωθεί σε ποσοστό 30%, γεγονός που θα ληφθεί υπόψη στο συνολικό σχεδιασμό της κυκλοφοριακής οργάνωσης της πόλης, τονίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Χάρης Μαμουλάκης και υπογραμμίζει τον κεντροβαρή ρόλο της για την τόνωση της εμπορικής λειτουργίας της πόλης, την ανάδειξη του ιστορικού κέντρου, της ανακούφισης της κίνηση των πεζών και την κυκλοφορία των οχημάτων. Ο ίδιος τόνισε ότι όλος ο κυκλοφοριακός σχεδιασμός θα πρέπει να “κουμπώσει” και με την παρέμβαση που σχεδιάζεται για την ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας, όπου ξεκαθάρισε ότι για τον ίδιο δεν τίθεται κανένα ζήτημα δημιουργίας υπόγειου γκαράζ στην περιοχή. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Μαμουλάκης, “δεν μπορεί να κάνουμε καμία συζήτηση για τη δημιουργία ενός υπόγειου πάρκιγκ στην πλατεία Ελευθερίας, το οποίο προυποθέτει την καταστροφή ενός από τους ελάχιστους πνεύμονες πρασίνου που διαθέτει η πόλη, όπως είναι το πάρκο Γεωργιάδη”.