Το Birdman επικράτησε άνετα στην 87η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ με τέσσερα βραβεία, ανάμεσά τους εκείνα της Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας.

Ο Έντι Ρεντμέιν κέρδισε Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του  σαν Στίβεν Χόκινγκ, ενώ η Τζούλιαν Μουρ απέσπασε το πρώτο της Όσκαρ για την ταινία Still Alice.

Αν και το Boyhood θεωρήθηκε φαβορί για κάποια από τα βραβεία, τελικά κέρδισε μόνο εκείνο του Β’ Γυναικείου Ρόλου (για την Πατρίσια Αρκέτ).

Ο Αλεχάνδρο Γκονσάλες Ινιάριτου ανέβηκε τρεις φορές στη σκηνή: μία για το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, μία για το βραβείο Σκηνοθεσίας και μία για εκείνο του Σεναρίου -η ταινία κέρδισε επίσης βραβείο Φωτογραφίας.

Η Ακαδημία θα βάλει μεταναστευτικούς κανόνες για τους Μεξικανούς, είπε αστειευόμενος ο Ινιαρίτου αναφερόμενος στη νίκη πέρυσι του συμπατριώτη του Αλφόνσο Κουαρόν. Αφιέρωσε, μάλιστα, το βραβείο στους συμπατριώτες του, σε εκείνους που ζουν στο Μεξικό και σε όσους ζουν στις ΗΠΑ.

Όταν κάποιος του θύμισε να ευχαριστήσει τη σύζυγό του, εκείνος απάντησε ότι της λέει ότι την αγαπάει κάθε μέρα.

Ο Έντι Ρεντμέιν κέρδισε το Όσκαρ για τον ρόλο του Στίβεν Χόκινγκ στη Θεωρία των Πάντων και δεν παρέλειψε να αφιερώσει το βραβείο στους ασθενείς με σύνδρομο ALS και στην οικογένεια Χόκινγκ.

Η Τζούλιαν Μουρ παρέλαβε το Όσκαρ για τον ρόλο μίας γυναίκας που πάσχει από πρώιμο Αλτσχάιμερ στο Still Alice. Αφιέρωσε και εκείνη το βραβείο στους ανθρώπους που πάσχουν από Αλτσχάιμερ και είπε: «Διάβασα ένα άρθρο που λέει ότι οι νικητές των Όσκαρ κερδίζουν πέντε χρόνια ζωής. Εάν είναι έτσι σε ευχαριστώ Ακαδημία, μιας και ο σύζυγός μου είναι νεότερος από εμένα».

Οι συγκινητικές στιγμές

Η τελετή απονομής είχε αρκετές συγκινητικές στιγμές και αρκετά πολιτικά μηνύματα: Ένα από αυτά ήρθε με την βράβευση του Glory, του τραγουδιού που ακούγεται στην ταινία Selma, με τον Τζον Λέτζεντ να λέει ότι καθήκον του καλλιτέχνη είναι να εκπροσωπεί τις εποχές που ζει. Όσα κερδήθηκαν 50 χρόνια πριν αμφισβητούνται στη χώρα που ζούμε, ο αγώνας για δικαιοσύνη και ελευθερία αμφισβητείται, δήλωσε ο τραγουδιστής, τονίζοντας ότι υπάρχουν περισσότεροι αφροαμερικανοί στις φυλακές σήμερα από ότι υπήρχαν σκλάβοι το 1850.

Άλλη συγκινητική στιγμή ήταν η βράβευση του σεναριογράφου Γκράχαμ Μουρ με το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου για το Παιχνίδι της Μίμησης. Όταν ήμουν 16 ετών, είπε, προσπάθησα να αυτοκτονήσω επειδή πίστεψα ότι ήμουν περίεργος. Θέλω να αφιερώσω το βραβείο σε όλα τα παιδιά που είναι διαφορετικά και περίεργα, προσθέτει. Θα βρεθείτε και εσείς σε μία σκηνή και ελπίζω όταν το κάνετε να απευθύνετε και εσείς το ίδιο μήνυμα, κατέληξε καταχειροκροτούμενος.

Αλλά και η Πατρίσια Αρκέτ που κέρδισε Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για το Boyhood απηύθυνε το δικό της μήνυμα, ζητώντας ισότητα για όλους -αναφερόμενη συγκεκριμένα στις μισθολογικές διαφορές ανδρών και γυναικών.

Η Lady Gaga εμφανίστηκε (αρκετά συντηρητική είναι η αλήθεια) επί σκηνής σε ένα αφιέρωμα για τα 50 χρόνια της Μελωδίας της Ευτυχίας και τραγούδησε ένα medley με τραγούδια από το γνωστό μιούζικαλ, αποδεικνύοντας πόσο καλή φωνή έχει. Τη συνάντησε στη σκηνή η Τζούλι Άντριους για ένα τρυφερό στιγμιότυπο.

Στη νέα ταινία

του Παπακαλιάτη

Το πρώτο Όσκαρ της βραδιάς απονεμήθηκε στον Τζ.Κ. Σίμονς για Β’ Ανδρικό Ρόλο για το Whiplash. Η ταινία κέρδισε και βραβείο Ηχητικού Μιξάζ, καθώς και βραβείο Μοντάζ.Ο ηθοποιός πρωταγωνιστεί και στη νέα ταινία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη.

Τέσσερα Όσκαρ κατέκτησε το Ξενοδοχείο Grand Budapest: Κοστουμιών, Μακιγιάζ - Μαλλιών, Σκηνογραφίας και Μουσικής (ο ελληνικής καταγωγής και με διπλή υποψηφιότητα φέτος, Αλεξάντερ Ντεπλά). Όλοι ευχαρίστησαν τον Ουές Άντερσον για το όραμά του.

H Ida από την Πολωνία κέρδισε το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Καλύτερη animation ταινία αναδείχθηκαν οι Υπερ-έξι, συνεργασία της Marvel με τη Disney.

Ο παρουσιαστής

Νιλ Πάτρικ Χάρις

Ο Νιλ Πάτρικ Χάρις ξεκίνησε με ένα υπέροχο μουσικό σόου - φόρο τιμής στο σινεμά και τις δημιουργίες του. Το αστείο του, βέβαια για το πόσο πλούσια είναι η Όπρα Ουίνφρι δεν θεωρήθηκε τόσο επιτυχημένο.

Γενικά, το χιούμορ του ήταν μάλλον μέτριο, αλλά κατάφερε να δημιουργήσει μερικές αρκετά καλές στιγμές, ενώ η στιγμή που ξεχώρισε ήταν όταν εμφανίστηκε σχεδόν γυμνός στη σκηνή του Dolby Theater. Όχι γιατί... τρελάθηκε, αλλά θέλοντας

να αστειευτεί με το Birdman.

Η κάμερα των Όσκαρ κινήθηκε στα παρασκήνια -όπως γίνεται στο Birdman- και έφτασε στον Χάρις που κλείστηκε έξω από το καμαρίνι του φορώντας το μπουρνούζι του, το οποίο είχε κολλήσει στην πόρτα.

Ο παρουσιαστής αναγκάζεται να εγκαταλείψει το μπουρνούζι και να μείνει με το εσώρουχο και καθώς προχωρά άνθρωποι του ζητούν αυτόγραφα και τον φωτογραφίζουν (όπως και στο Birdman).

Όλα τα βραβεία

Καλύτερη Ταινία

Birdman

Καλύτερη Σκηνοθεσία

Αλεχάνδρο Ινιάριτου (Birdman)

Α΄Ανδρικού Ρόλου

Έντι Ρεντμέιν (The Theory of Everything)

Α’ Γυναικείου Ρόλου

Τζούλιαν Μουρ (Still Alice)

Β’ Ανδρικού Ρόλου

Τζ.Κ. Σίμονς (Whiplash)

Β’ Γυναικείου Ρόλου

Πατρίσια Αρκέτ (Boyhood)

Πρωτότυπου Σεναρίου

Birdman (Αλεχάνδρο Ινιάριτου, Νικολά Τζιακομπόνε, Αλεξάντερ Ντινελάρις, Αρμάντο Μπο)

Διασκευασμένου Σεναρίου

The Imitation Game (Γκράχαμ Μουρ)

Μουσικής

The Grand Budapest Hotel, Αλεξάντερ Ντεπλά

Τραγουδιού

Glory (Selma)

Ξενόγλωσσης Ταινίας

Ida (Πολωνία)

Ντοκιμαντέρ

Citizenfour

Animation

Big Hero 6

Φωτογραφίας 

Birdman, Εμανουέλ Λουμπέσκι

Μοντάζ

Whiplash (Τομ Κρος)

Μακιγιάζ

The Grand Budapest Hotel (Φράνσις Χάνον, Μαρκ Κουλιέρ)

Σκηνογραφίας

The Grand Budapest Hotel (Άνταμ Στοκχάουζεν, Άννα Πίνοκ)

Ηχητικού Μοντάζ

American Sniper (Αλαν Ρόμπερτ Μάρεϊ, Μπουμπ Άσμαν)

Ηχητικού Μιξάζ

Whiplash (Κρεγκ Μαν, Μπεν Ουίλκινς, Τόμας Κάρλεϊ)

Κοστουμιών 

The Grand Budapest Hotel (Μιλένα Κανονέρο)

Εφέ

Interstellar (Πολ Φράνκλιν, Άντριου Λόκλι, Ίαν Χάντερ, Σκοτ Φίσερ)

Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους

Crisis Hotline: Veterans Press 1

Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων

Feast

Μικρού Μήκους

The Phone Call.



Βραβεία με άρωμα Ελλάδας

Έντονο άρωμα Ελλάδας είχε η φετινή 87η απονομή των βραβείων Όσκαρ αφού με χρυσό αγαλματίδιο έφυγαν ο ελληνικής καταγωγής συνθέτης Αλεξάντερ Ντεπλά και ο επίσης ελληνικής καταγωγής σεναριογράφος Aλεξάντερ Ντινελάρις, που βραβεύτηκε με το Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου για το Birdman, μαζί με τους Aλεχάνδρο Ινιάριτου, Νικολά Τζιακομπόνε και Αρμάντο Μπο.

O ελληνικής καταγωγής συνθέτης Αλεξάντερ Ντεπλά κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης πρωτότυπης μουσικής για την ταινία Ξενοδοχείο Grand Budapest, ενώ είχε προταθεί στην ίδια κατηγορία και για την ταινία Το Παιχνίδι της Μίμησης.

Ήταν η 8η φορά στην καριέρα του που ο δημιουργός ήταν υποψήφιος για το χρυσό αγαλματίδιο, ενώ η νίκη του θεωρείται έκπληξη καθώς φαβορί θεωρείτο ο συνθέτης Γιόχαν Γιόχανσον για τη μουσική στην ταινία “H Θεωρία των Πάντων”.

O νικητής χαρακτήρισε ιδιοφυία τον σκηνοθέτη, ενώ μίλησε για την υπέροχη πρώτη γνωριμία με τη γυναίκα του, την ώρα που έπαιζε βιολί. Μιλώντας γαλλικά, ο ελληνικής καταγωγής μουσικοσυνθέτης είπε στη συνέχεια με στόμφο μπροστά σε κάμερες και στους φωτογράφους: «Ζήτω η Γαλλία, ζήτω η Ελλάδα» και συγκίνησε το κοινό με τα λόγια του.

«Ένα Όσκαρ είναι ένα Όσκαρ. Πρόκειται για τη σημαντικότερη επιβράβευση που μπορεί να ονειρευτεί ένας δημιουργός του κινηματογράφου. Νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα» δήλωσε ο 53χρονος Ντεπλά από τα παρασκήνια, λίγα λεπτά μετά την απονομή.