Τους λόγους για τους οποίους οι τιμές των καυσίμων παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές παρά την τεράστια πτώση στην τιμή του πετρελαίου εξηγεί με γραπτή ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων.
Είναι γεγονός πως το τελευταίο διάστημα, ολοένα και περισσότεροι που δεν γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις, κάνουν λόγο για μια επιχειρούμενη προσπάθεια αισχροκέρδιας των πρατηριούχων σε βάρος των καταναλωτών. Είναι όμως στ’ αλήθεια έτσι η κατάσταση; Η Πανελλήνια Ομοσπονδία χρησιμοποιεί έναν σαφή πίνακα για να δείξει πως τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι.
Διευκρινίζει μάλιστα με στοιχεία πως ενώ το 2013 οι κρατικοί φόροι στην αμόλυβδη βενζίνη έφθαναν το 60,14 %, το 2014 ανέβηκαν ακόμα περισσότερο στο 65,78 %. Την ίδια στιγμή, αναφορικά με το πετρέλαιο κίνησης, οι φόροι το 2013 ήταν της τάξης του 43,65 %, ενώ το 2014 οι φόροι ανέβηκαν στο 47,22 %.
Αυτά τα δεδομένα έχουν ως αποτέλεσμα, ενώ η τιμή στο Brent παγκοσμίως να πέφτει κατά 45 %, οι τιμές στην Ελλάδα να μειώνονται κατά 12,5 % στην αμόλυβδη βενζίνη και κατά 13,3 % στο πετρέλαιο κίνησης, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην βλέπουν στην τσέπη τους την τεράστια πτώση της τιμής.
Την ίδια στιγμή ωστόσο, το κράτος σε βάρος των καταναλωτών αυξάνει την φορολογία και τα εσόδα του, επιλέγοντας ακόμα υψηλότερους φόρους και εκμεταλλευόμενο τις συνθήκες και τις καταστάσεις, πάντα σε βάρος της κατανάλωσης και την ανάπτυξης.
Ενδεικτικός είναι ο παρακάτω πίνακας, που αποτυπώνει ακριβώς τα όσα συνέβησαν από το 2013 μέχρι σήμερα.