Τρελά ποσά της τάξεως των 4.000 και των 7.000 ευρώ το χρόνο θα κληθούν να πληρώσουν οι μικροί και μεσαίοι αγρότες που θα φορολογηθούν με συντελεστή 26% και μάλιστα από το πρώτο ευρώ, εάν δεν έχουν εισόδημα με τεκμήριο.

Φορολογούμενοι με αγροτικό εισόδημα που μέχρι τώρα πλήρωναν στην εφορία, βάσει τεκμηρίων, 1300 ευρώ το χρόνο, θα κληθούν να καταβάλουν φέτος ποσά της τάξεως των… 5.000 ευρώ και το 2015 φόρους ύψους 6.000 ευρώ.

Πρόκειται για συγκεκριμένα παραδείγματα που έρχονται στο φως από αγροτικές οργανώσεις της ηπειρωτικής Ελλάδας, τα οποία ωστόσο επιβεβαίωσε για την ορθότητα τους ο πρόεδρος του συλλόγου των Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών Ηρακλείου Παύλος Μπαριτάκης.

Με συντελεστή 26% θα φορολογούνται οι αγρότες και μάλιστα από το πρώτο ευρώ, εάν δεν έχουν εισόδημα με τεκμήρια σύμφωνα με το νόμο 4172/2013. Για παράδειγμα, ένας αγρότης παντρεμένος με 2 παιδιά έχει το 2014 εισόδημα 5.000 ευρώ (έσοδα μείον έξοδα). Έχει σπίτι 120 τ.μ. και αυτοκίνητο 1200 κ.ε. Ο συγκεκριμένος αγρότης θα φορολογηθεί ως εξής: Το σπίτι (120 τμ) έχει προσδιοριστέο εισόδημα 5.800 ευρώ, το αυτοκίνητο (1200κ.ε.) 4.000 ευρώ, προσωπική τεκμαρτή δαπάνη για παντρεμένο 2.500 ευρώ Συνολικό τεκμαρτό εισόδημα 12.300 ευρώ. Επειδή το τεκμαρτό εισόδημα είναι μεγαλύτερο του πραγματικού θα φορολογηθεί το τεκμαρτό και όχι το πραγματικό.

Δηλαδή 12.300Χ26% =3.198 ευρώ.

Με λίγα λόγια θα πληρώσει για το 2014 ποσό 3.198 ευρώ + (27,5) προκαταβολή 879,45 ευρώ = 4.077,45 ευρώ!! Για το 2015 θα κληθεί να καταβάλλει 3.198 ευρώ + (55%) προκαταβολή 1.758,90 ευρώ = 4.965,90 ευρώ!!

Φορολόγηση πριν και μετά

Συγκεκριμένα παραδείγματα για τον τρόπο φορολόγησης χρήσεων από το 2012 μέχρι και το 2015 δίνει μάλιστα η συντονιστική επιτροπή αγροτών νομού Πέλλας, η ορθότητα των οποίων επιβεβαιώθηκε από τον πρόεδρο των φοροτεχνικών νομού Ηρακλείου Παύλο Μπαριτάκη.

Έστω λοιπόν ότι ένας φορολογούμενος έχει μονοκατοικία 100 τμ, αυτοκίνητο 1600 κ.ε., δάνειο 3600 ευρώ, τεκμήριο διαβίωσης 2500 ευρώ και συνολικό τεκμαρτό 15.080 ευρώ.

Το 2012 πλήρωσε φόρο 1324 ευρώ, το 2013 1886 ευρώ, αλλά το 2014 θα πληρώσει φόρος ύψους 4.998 ευρώ (!) και το 2015 θα κληθεί να πληρώσει 6.076 ευρώ!